• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Ore - de sista två veckorna ensam på kontoret kan jag inte säga har varit speciellt betungande. Har mestadels jobbat hemifrån ... ätit lunch med maken. Börjat jobba senare, gått lite tidigare osv. Sen brukar jag aldrig ha problem att gå ned i varv ... nedvarvningen brukar börja på bussen ut till Arlanda då jag alltid tar en powernap .

• viktualia

tillbaka från ljuva Roslagen! Aaaaaa med en lagom Vickan-typisk historia så har min familj ett stamställe i Roslagen. Ljuva liv!!!! ååååå!  Trots att halva underbenet fylls av ett bromsbett... men men... och att det är trist att avsluta en sådan tur med att tanka full tank för över 800 spänn.... men ALLT annat var mys!

Vi bodde i ett sekelskifteshus med ca 50 meter till havet, tittade på Finlandsfärjorna, rodde lite, Trollet badade i havet för första gången, vi åt en himla massa mat och hade givande samtal med den närvarande skaran! *mys*

PB - du har redan fått svar på vad Viktklubb är.... spana annars på www.viktklubb.se

AM - läckra handväskor, men jag håller med dig om att det måste gå att bära väskor på axeln!  hoppas att Livia piggat på sig.

Nu ska vi vara hemma några dagar och tydligen ska det bli USELT väder... blääää..... vill genast rymma....

Parnassia vinkade från sitt gömställe i måndags för övrigt!!

• fru AM

Vickan: låter som en härlig Roslagstripp! Trots bromsbett. Livia ser NÄSTAN normal ut nu - bara lite lätt vadderad runt ögonen (inget någon som inte vet hur hon SKA se ut ser)

• Lapinette

Vickan - låter som ni har haft det jättebra. Är det en fin sommar är verkligen Sverige oslagbart!

Tänkte höra med er som är här - har en väninna som är i en supertrasslig situation just nu och har ett behov av att hitta en lägenhet. En mindre lägenhet i stockholmsområdet som kan hyras ut med kort varsel. Någon som vet något får gärna inboxa mig.

• fru AM

Lappis: vet inget på rak arm men ska ha din väninna i åtanke i bakhuvudet. Tillfälligt lediga lägenheter dyker ju upp i bland i bekantskapskretsen.

• Lapinette

AM - tack, hon behöver någonstans där hon kan få lugn och ro, slicka sina sår och spara energin till den kommande familjemedlemmen.

• viktualia

mest en godnatthälsning....

... från en som inte lyckats fixa hushållets toa som inte slutar spola.... och som försökte klippa Trollets hår  också det utan större framgång.. mindre rakt var nog ordet.. hur 17 får man 1,5 åringar att sitta still?!?! Jag testade när han satt och lekte i badbaljan... *hm* hyfsat still men sur och sa "Nej mamma" hela tiden...

.. och som vill påminna om diskussionen om plats för trådträffen som jag hoppas ska pågå i min blogg....

puss på er!

• Snartis

Hmm är lite orolig, har haft mensvärk i snart 3 timmar, illamående, svettas massor och den annars vilda lillebror är stenlugn. Undra om det är på g elller om något är fel? Gaah ska jag ringa förlossningen eller härda ut tills morgonen? Tänk om det bara är framfogen som är superelak och djävlas med min kropp? Vill inte vara till besvär på förlosskingen om det är så? Kanske tolkar min kropp fel? Usch usch usch....

• Ore

Snartis: Hoppas att det är på gång! Och hellre ringa en gång för mycket än en gång för litet Det har ju varit en del andragångsföderskor med racer-förlossningar här i tråden...

Vickan: Jag tog med lillkillen till frisören! Var mycket lättare, för då satt han i mitt knä, och jag kunde hjälpa till utan att behöva fokusera på saxen. Första gången han blev klippt satt han och tittade på en tjej som satt bredvid, hon var tydligen jättespännande. Andra gången gick också bra, tror att jag fick hjälpa till att hålla huvudet litet nedböjt en liten stund. Tror jag betalade max 150 kr per gång, och det var det värt att slippa stå med saxen själv!

Lappis: Låter som att din väninna har haft det jobbigt, hoppas hon får tag på en lägenhet.

I övrigt: Det är FREEEEEDAAAAAAG och jag har snart semester!

• MSW

Men snartis! Hellre en gång för mycket! Och hur har det utvecklats??? Hoppas det är/var på G!! Kram

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!