• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oupsie

Snartis, det låter jättejobbigt och det borde ju vara bättre att du blir igångsatt istället för att äta morfin (tycker jag i alla fall). Förhoppningsvis så får lillebror snart bråttom ut av sig själv .

Stora kramar till Snorkisfamiljen!

Tinga, vad mysigt det låter .

Liten, hoppas att flytten gått smidig toch att det inte är allför trista överraskningar som ni har fått.

Här försöker Daisy också att krypa, idag har hon ställt sig i krypställning ett antal gånger men tar sig ingenstans. När hon ligger på magen så drar hon sig dock framåt med armarna och lyckas ibland att skjuta ifrån med benen, andra gånger ligger hon mest och sparkar med benen uppe i luften, inte så effektivt

• fru AM

Hälsningar från Trollhättan! Fint väder än så länge! Idag storhandling och middagsgäster. Med två kokplattor och inget rinnade vatten så blir det en utmaning men lite kul KRAM till alla

• MSW

Hej hej!

Borde det inte vara dags för snartis att titta in lite regelbundet och tala om ifall hon är hemma fortfarande eller inte? (eller har det redan hänt ngt?) Vilken dag var det du skulle träffa BM?

Här är det lugnt, ikväll blir det grillning i lekparken med lite grannar och så!

Har lite inre intresse konflikt, boa-känslorna har slagit till, men jag har juh ganska långt kvar (är i v24) så det känns liksom lite väl tidigt att börja plocka med spjälsäng och så.. Har iaf börjat greja med lite album på A som jag hela tiden tänkt göra, och det verkar vara en bra idé att försöka hinna med innan nya bebben kommer! Iaf så läste jag lite i min "dagbok" från när jag väntade A nu och insåg att jag hade ungefär precis samma känslor vid denna tidpunkt då med! Haha, tänk att det kan vara så?! Iaf, så ska vi åka till gekås ngn gång under makens semester, så nu tänkte jag höra om det är någon som har "Gekås-listan" som florerar här med jämna mellan rum, så att vi inte "missar" ngt bra..

Vi har iaf bestämt oss för att det blir en teutonia fun, ska bara bestämma oss för vad vi vill ha för färg på den sen blir det att beställa den! (från en tysk sida tänkte vi, ca 2000:- billigare än att köpa i butik i Sverige)..

Hoppas alla har det bra!!
    Kram

• MSW

Jösses, varje gång jag är inne och skriver ngt så  tänker jag att jag  inte bara ska skriva om mig själv och mitt, och så blir det ändå bara det varenda gång!

• Snartis

Stor kram till snorkis.

Nyss hemkomna från bm och det gick bra, hon förstod att jag inte ville gå på morfin resterande tiden. Som hon uttryckte sig "tunga narkotikapreparat" som mina tabletter klassas som. Min tapp är mjuk och ca 1 cm kvar så det har kommit en bit men är inte hel klar än. Lillebror är som sagt redan fixerad och ligger långt nere, hon kände även mitt myom väldigt enkelt nu när det är så stort.
    Så har fått en läkartid på sös imorgon för att diskutera alternativen, annan smärtlindring eller igångsättning. Så det känns väldigt bra att få tid så fort och hoppas vi kan komma fram till en bra lösning Nu ska jag njuta av att vi är barnfria tills imorgon. Kicken är hos mormor och har det toppen Kram

• Ore

Tittar in här, har inte riktigt hunnit med det. Igår var jag vikarierande två-barnsmamma (barnvakt) - hujedamig vad jobbigt. Men det hjälpte väl inte att det extra barnet är en rätt mammig ett-åring, som varken kan krypa eller gå än...

I övrigt har jag storstädat lägenheten, varit ett antal vändor uppe vid huset, "passat" mamma (och blivit rejält irriterad på henne) och även hunnit med att ha det litet lugnt och skönt också, emellanåt.

KRAM till Snorkissons!

KRAM till Porchez!

Hoppas att AM:s middagsbjudning gått bra, att Yngla inte kommer på att använda sina nya tänder och att Snartis snart får hjälp. Låter inte som någon höjdare att behöva knapra morfin, då måste det väl vara bättre att lillebror kommer ut - på ett eller annat sätt?

Blev också litet nyfiken på vad som händer med myom när barnet är fött. Opereras det bort, försvinner det av sig självt?

Noterar också att städhjälp verkar vara 'da shit' - får nog bli ultimatum gentemot maken om det, ifall han inte slutar noja innan dess. Han gillar inte att någon ska vara hemma hos oss när vi inte är där. Vilket fick mig att föreslå att då kan ju han försöka att förlägga sitt arbete så att han jobbar hemifrån då... Fick inget direkt gensvar på det, men det är ju också en senare diskussion. Vi behöver ha ett färdigbyggt hus först

• Ore

Är det förresten någon mer som har ett oerhört kvällspiggt barn? Vi har tidigare märkt att han sovit minst en timma extra på helgmorgnarna, men nu när det blivit fler dag i sträck så har han snabbt ställt om sig till att somna vid 23-tiden, och har ännu inte vaknat...?

• Snartis

Sitter och väntar på sös, läkaren ska prata med förlossningen nu om igångsättning. Troligtvis kommer det bli negativt besked för knapra starka tabletter är kanske inte skäl nog att bli igångsatt sen är jag inte helt klar och det kan påverka med. Det finns inga andra tabletter som jag kan ta heller som biter på den här jäkla myomsmärtan. Eller det finns massa bra tabletter men inte som man får äta nu som inte skadar lillebror.

För er som undrar så brukar myomen vanligvis krympa av sig själv efter en förlossningen. Lite eller mkt beror på hur stort det var från början och vart det sitter. Vissa måste de op bort men det behöver man ofta göra innan man blir gravid för de kan vara hinder till att överhuvudtaget bli gravid. Mitt myom är normalt ca 2-3 cm stort men nu är det 8 cm så det är inte superstort men tillräckligt för att ställa till med massa problem

• viktualia

Mrs B - stor kram även här!

Snartis - hoppas att det sätter igång av sig självt snart om du inte får klartecken av förlossningen.... Och vilken svindlande kontrast mot min tillvaro..... Har nyss fikat på en uteservering i Lysekil och ska snart äta lunch, bada i havet och andra semesterlika projekt.... Kram till er alla!!

• Snartis

Hemma igen och ska tillbaka på tis till sös. En barnläkare på sjukhuset sa nej till igångsättning fast bara för jag är i den veckan jag är. Tydligen har de forskat om igångsättningar i min vecka och kommit fram till att barnen får läs och koncentrationssvårigheter senare i skolan. Så de kommer bli hårdare på att inte sätta igång nu, detta köpte jag helt. Klart jag inte vill äventyra något med lillebror nu utan då tar jag heller smärta. Så nu får jag bestämma själv hur ja vill göra med tabletterna fram till tisdag. Ska försöka klara mig utan och maken är med på det så han får ta hand om Kicken ännu mera när jag måste lägga mig pga smärta. Fast blir det för mkt så kommer jag ta dem. Får jag en ihållande ännu starkare smärta av myomet så ska jag ringa in direkt för då måste de sätta igång mig. Nu ska jag försöka göra det bästa av helgen Kram till er alla

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!