• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Ore - min väninna har sagt att hon ska skriva en bok om sina erfarenheter. Jag håller bara med.

Snartis - är du kvar hemma eller har ni åkt in?

AM - inhandlade Vagabond igår. Instämmer så i artikeln om Venedig. Loved it fast jag tidigare inte ens velat åka dit pga några av myterna som de räknar upp. Insåg även att vi gjort 3 av 5 av deras tips om kortare bilresor (flyg och kör som de kallar artikeln) med viss modifikation. Såg att det stod om ert favvoställe i Italien. Ska läsa den imorgon på planet ned (om jag inte sover ...zzzz...). Artikeln om Biarrtiz var trevlig men innehöll inte så mycket tips. Jag har dock skrivit en lista med topprestauranger från Tripadvisor till varje anhalt. Har ju ingen Lonely Planet för Aquitaine och vill ju äta gott.

Och så säger jag också ... FREDAG och snart SEEEEMESTER!!!

• Lapinette

Ingen som vill skåla, partaja, skaka häck och fira min sista arbetsdag innan semestern idag? Halllååå?!

• Snartis

Är hemma, mensvärken gick över vid 3 inatt så har fått lite sömn tills nu. Ska avvakta under dagen så om startar igång igen så ska jag ringa förlossningen. Så det känns bra att veta vad man ska göra. Förhoppningsvis så håller det på att starta igång känns bara väldigt annorlunda mot kicken

• Lapinette

Snartis - jösses vad spännande!!!! Lycka till .. eller vad man nu säger.

• fru AM

Snartis: lycka till när det (nu?) är dags!!!

• fru AM

Lappis: måste ha missat artikeln (?) om favoritställe i Italien?

• Lapinette

Vänta var det i dagens SvD? (springer iväg för att leta upp tidningen). Japp, det är 3-4 sidor om Italien i Kulturdelen och det jag såg var att det stod "Marhce är inte lika känt som sina grannar Umbrien eller Toscana, men minst lika vackert."

• fru AM

Vi fick inte vår SvD idag! får kanske köpa den då ....

• fru AM

Och Marche är faktiskt VACKRARE än Toscana ...

• Lapinette

AM - jag fick inte SvD igår men tack och lov kom den idag. Gillar kulturdelen på fredagar med lite resor och mattips. Har nu suttit på balkongen och läst artikeln som var vackert skriven. En hyllning till Italien och Marche där journalisten har tillbringat varje sommar sedan barnsben.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!