• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Men hallå! Var är alla? Snartis - hur går det?

Imorgon drar jag till landet och dess urusla surfmöjligheter ... händer det stora saker i tråden så får gärna någon vänlig själ sms:a mig ...? *huvudet på sned*

Puss och kram ALLA och ha det härligt!

Snartis: LYCKA TILL!!!! 

• porchez

läser men har inget att skriva... Men ha det så bra på lander AM, hur länge blir ni borta?

Snartis - följer dig med spänning, kom in och rapportera hur det går!..

varför gör det fysiskt ont i bröstet när man är ledsen?

• smint

AM: Ha en mysig vistelse på landet, hoppas L slipper fler myggbett.

Snartis: Förstod att du var hemma än på fb, hoppas det drar igång snart.

Här är vi färdigpackade och klara, huset är rätt städat och i ordning så mor och far blir glada när dom kommer hem.

Gårdagen var superfin, hu vad tårar det rann, men av glädje förstås  Men många tankar gick såklart till Norge, prästen pratade lite om det..  

• MSW

Ja här är verkligen lugnt!

Am: ha det så bra på landet!

Extra kramar till snorkissons! (Om jag inte har helt fel är/var det väl nu i dagarna S födelsedag/årsdag?)

Så har helgen snart gott! Har delvis haft absolut noll energi, delvis fått en del gjort! Nu jobbar maken sista veckan innan han/vi har fyra veckor semester! Dessutom har vi kollat en hel del på "Norge-nyheterna" och många tankar går dit, det finns liksom inga ord för det!

kram kram!!

• MSW

Porchez: det verkar som du haft en tung helg (vad jag förstått på fb)! Dela med dig om du vill!

Snartis: skickar ett lycka till om det skulle dra igång rätt vad det är, och önskar att du får må så bra det bara går fram tills dess!

• Snartis

En liten uppdatering från mig Efter flera dagar med ont i magen och mått allmänt dåligt så ringde jag förlossningen. Fick komma in på en gång och efter kollat massa saker bla havandeskapsförgiftning så hittade de att mitt myom har vuxit sig så stort som det får plats för just nu. Men sista tiden har det blivit för trångt så håller på att strypa sin egen syretillförsel dvs dör innefrån. Detta ger kraftiga smärtor och värk som mensvärk
    Så har fått morfintabletter som jag ska ta ihop med alvedon regelbundet under dygnet. Vad konstiga saker det finns som man inte hade en aning om.
    Lillebror mår strålande bra, visade upp sig väldigt bra för bm och läkaren. Han ligger fixerad och väldigt långt ner, ansiktet är åt rätt håll för förlossning så det är bara för honom att titta ut. Det övriga att jag mår allmänt dåligt är "bara" vanliga gravidåkommor som jag får dras med tills han är ute. Tex att min syn har blivit dåligt, ser inte skyltar när jag kör. Det är tydligen vanligt att synnerven hamnar i kläm, trodde först att min syn blivit katastofdålig på sista veckan. Inte så kul när man har op ögonen
    Jag verkligen längtar tills lillebror är ute så man kan få tillbaka kroppen och bli av med alla dessa skumma saker jag drabbats av under denna graviditeten.
    Nog om mig, hoppas alla har det bra på semestern och verkligen njuter

• viktualia

Men kära nån Snartis!!! Kan de inte sätta igång förlossningen snart?!?! Hur länge ska du behöva bli terrad av allt detta?!?! Kraaaam!!

• Izzie

Snartis - Det verkar ju skitjobbigt! Kan de inte sätta igång dig istället??? Vad händer med myomet när bebisen är född? Måste det opereras bort eller kommer det försvinna av sig självt? Får lov att medge att jag inte rikigt vet vad ett myom är...

AM o Lappis - Ha det så skönt!

Smint - Trevlig resa hem! Hur gick talet?

Norge ja, vad ska man säga? Det går inte ta in vilken stor tragedi detta är. Över 90 personer... Tänkt att en enda människa kan orsaka så mycket smärta för så många. Det är helt overkligt. Fruktansvärt.

• fru AM

Snartis: Hoppas verkligen inte du behöver gå tiden ut med de smärtorna o allt! Hoppas lillebror tittar ut SNART!

Porchez: vi vet inte hur länge vi blir borta ... Det beror på vädret ganska mycket. Men småttingarna börjar dagis om två veckor och så ska vi på visning av ett sommarhus innan dess (inte i närheten av makens landställe utan här på östkusten). Vi får se! Skönt att inte ha några plan att passa! Återstår bara fem timmars bilhelvete imorgon ... Hoppas barnen sover mycket så jag kan få lyssna på Sommar - det är barq när vi åker bil som vi lyckas höra det ...

Snorkis: tänker på S i dagarna - Stor Kram! Otroligt mycket som hänt på ett år för er! Jag hoppas ni har det bra - förstår att årsdagen är tung och speciell.

• Izzie

Här har vi haft en liknande helg som MSW! Ena stunden effektivitet, andra stunden total ineffektivitet. I eftermiddags somnade jag i soffan och sov 1,5 h. Jätteskönt, fast man känner ju sig helt väck efteråt. Men det behövdes väl. Sover rätt dåligt på nätterna nu, vaknar stup i kvarten och ibland går det inte att somna om. Kroppen känns tung och toabesöken blir allt fler. Men men, det är ju bara att härda ut. 8 weeks to go! Eller vad det nu kan tänkas bli..

Semestern börjar iaf officiellt imorgon och det ska bli superskönt att bara få vara ledig! I veckan blir det nog västkusten några dagar. Måste på mitt vanliga veckobesök hos BM först bara för att kolla blodtrycket och urinen, sen är vi fria att sticka iväg!

Bebisens rum är nu målat och tapetserat. Känns kanonbra! Nu kan vi äntligen ställa tillbaks alla möbler och städa resten av huset. Rummet ligger så centralt i huset så vi har slipdamm precis överallt! Dessutom vill det till att städa huset själva. Under våren har vi haft städning varannan vecka (städfirma), och det är det bästa vi har gjort i år!  Så himla skönt att kunna koppla bort all grovstädning. Visst får man plocka undan och kanske dammsuga ngn gång emellan, men resten håller sig bra. Men nu håller städfirman semesterstängt, och det är lika bra att vänja sig, när jag på hem på föräldraledighet räcker inte pengarna till, då får jag städa själv. Men tänkte ha kvar städabonnemanget tills bebisen är ute iaf. Riktigt lyxproblem får man säga, men jösses så skönt att få lite hjälp med vissa grejer när man jobbar så mkt som jag och maken gör.

Nähä, dags för sängen! Kram o gonatt! 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!