• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • start september

Usch Snartis, det låter tungt. Men jättebra att lillebror mår bra och är startklar!

Stor kram till Snorkisfamiljen.

Städfirma är jätteskönt, har liknande upplevelser som Izzie är av byggdamm och ledig städfirma sista veckan. Får skylla oss själva eftersom det var vi som bokade av eftersom det skulle vara byggstök och vi inte ville passa tider. Uppskattar verkligen den hjälp jag får annars efter de senaste dagarnas städning. Sen är jag ju klumpigare än få dessutom.

Om man får klaga vill jag klaga på regniga prognoser, det påverkar semesterplanerna så mycket om man är på andra ställen än hemma. Särskilt ¨på sommarställen utan rinnande vatten som vi tänkt oss. Lyxproblem egentligen.

• Snartis

Wow vilka magiska piller, tog bort allt det onda. Myom, fogarna, sammandragningarna så himla galet skönt att vara smärtfri. Går runt med ett leende på läpparna över att bara vara stor och klumpig men INTE ha ont. vilken skilland det även gör på humöret, mkt gladare
    Vet dock inte hur bra det är att gå på morfin i 3 veckor för att klara vardagen. Ska till bm och då verkligen trycka på att de sätter igång mig istället. Har pratat med min svägeska som jobbar på neo och det är skönt att ventilera med någon kunnig inom hur det är att vänta barn och hur lillebror skulle må om han kom ut nu. Han räknas ju som klar nu och det är bättre för oss båda om han kommer ut än att gå på morfin. Så måste förbereda mig inför bm besöket med lite argument mm
    Känner igen mig ang städfirma, vi har med det och de var här innan midsommar sist. Nu börjar det gro igen här hemma så vi kommer nog ringa snart och be dem komma hit. Vi ska oxå försöka klara oss utan det när jag väl är hemma men attans vad skönt det är att slippa ta det värsta utan bara dammsuga av då och då
    nu ska jag passa på att pyssla lite hemma när man inte har ont Kram till er alla

• Piggelin1

Snartis - jag gick på morfin i några veckor för snart sex år sen, efter att jag opererat bort en cysta/ena äggstocken. Det var GRYMT skönt att bli smärtfri & lite lagom "rusig", men ska erkänna att jag faktist fick en släng av halvjobbig abstinens i ett par dgr när jag slutade med det - inte klokt att man kunde bli beroende av det så snabbt   Så mitt råd är att övertala BM om igångsättning, innan du hunnit vänja dig vid det alltför mkt.

Gosnosen - du som ska till NYC, såg denna boken i en bokhandel häromveckan, alldeles nyutkommen, kanske kan vara ngt? Såg intressant ut! (men så är jag ju lätt guideboksnörd också).
    www.adlibris.com/se/product.aspx

Hoppas allt är bra med alla annars!

Här är allt väl, även om sommarvädret lyser med sin frånvaro just nu. Lilleman är i begrepp att krypa vilken dag som helst, just nu tar han sig fram genom att åla och/eller hasa på underarmarna Han reser sig upp i spjälsängen sen några veckor - tiden går fort, nu är han 8½ månad!

• Piggelin1

Tankar & kramar till Snorkissons i dessa dagar, från mig med Hjärta

• Liten med Mindre

Hej hej! Ett livstecken och många kramar från kaosland. Att hänga med här har inte varit prio ett, men väldigt saknat. Första veckorna i huset har lite som Björn Skifs Drömkåken. Men nu hoppas vi att det mesta är upptäckt i alla fall. Barnen verkar trivas och läget är fantastiskt. Nu - dags att jaga barn.

• snaily

Kram till Snorkisfamiljen härifrån också!

Snartis
    Skönt med smärtfriheten! Men hoppas verkligen bebisen kan titta ut snart.

Vi har det lugnt och skönt på Ön, vädret är väl sådär men det var rätt väntat, som det brukar när maken är här (han har någon slags väderförbannelse med sig). Funderar på en springtur och kollar på Yngla som roar sig på golvet. Hon är också i kryptagen, drar sig fram på underarmarna och skjuter ifrån med vänster knä (bara vänster!). Snabb som en liten vessla, inte oväntat med hennes temperament och atletiska kropp, som läkaren uttryckte det vid 6-månaderskontrollen. Hon har det bra här, massa roliga människor att träffa hela tiden. Två tänder har hon fått också! (Kanske inte borde sätta en glad gubbe där egentligen, väntar bara på att hon ska bita av mig bröstvårtorna!)

• Tinga

Hej! Här kommer också en hälsning från semesterland; dock en solig & varm sådan. (Det är väl ingen som blir avundsjuk nu? ) Vi befinner oss i Ligurien, på italienska Rivieran och njuter av fint väder, härliga bad och god mat. Piff & Puff älskar att bada, så det är perfekt att befinna sig på ett ställe med 25 gr i vattnet. Innan vi kom hit bodde vi på ert Agriturismo utanför Verona - My God; vilket ställe säger jag bara. Det låg på kullarna precis ovanför stan, så vi hade en underbar utsikt från terassen och vilka middagar vi serverades där - jag får gåshud bara jag tänker på dem. Kroatien kan slänga sig i väggen när det gäller mat, åtminstone jämfört med Italien. Kramar till er alla & några extra till Snorkis!

• nennesjuttioåtta

Varma kramar till snorkissons och Porchez!
    vinkar till alla! Vi är i Lappland och svettas i värmen. Idag är det lite svalare och skönare luft, det blåste ganska friskt när vi fikade på Dundrets topp, men det var bara skönt. Pricken tyckte väl det var lite väl kallt att byta blöja men han får väl lära sig att skita innan utflykten.

i morgon drar vi till Norge. Det som hänt där är så ofattbart och brutalt, vilket jävla sjukt monster!

• nennesjuttioåtta

Snartis- lycka till när än det sätter igång! Hoppas det blir snart, tycker också det rimligtvis borde vara bättre att lillebror kom ut nu med lite hjälp än att han ska gå på morfin ett tag.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!