• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oupsie

Snartis, jag hoppas att du har fått sova i natt. Eller nä, jag hoppas nog att du är på BB faktiskt .

• Snartis

Sovit dåligt inatt så ringde förlossningen, ska på koll vid 10

• _koko_

God morgon! Semestern är ljuvlig, och jag orkar inte starta någon dator vilket gör att jag blir smygläsare.

porchez - Stora varma kramar, blir så ledsen att det ska behöva göra så ont för dig. :( Vad är det för puckon?? Tycker det låter sunt att skita i dem och fokusera på dig själv och dina vänner. Kram igen! Jag har förresten inte sett din länk men är sugen på att leta reda på den nu.

Snartis - Hoppas att det dragit igång under natten, kram!

gosnosen - instämmer med AM om den mindre storleken.

• Oupsie

Om man skulle ta och fixa lite frukost kanskeObestämd. Sen kan jag få gå och vila . Eftersom jag tog Daisy när hon vaknade, alldeles för tidigt, så är det väl min tur att få sova lite efter frukost.

Jisses vad det har hänt mycket på ett halvår . Det är helt galet vad fort det går. Det känns både som igår, och som en evighet sen, som vi kom hem med henne från sjukhuset, så liten och hjälplös. Nu tar hon sig framåt själv och vill vara med och se allt, känna på allt, smaka på allt. Och så skrattar hon, och skriker eller gråter när det inte går som hon vill. Hon verkar vara en bestämd tjej som vet vad hon vill i alla fall .

• _koko_

Synd att du inte redan är på förlossningen menar jag. Kul med köksplanering, Liten! Det längtar jag också efter...

• Oupsie
    Snartis skrev 2011-08-04 08:16:01 följande:
    Sovit dåligt inatt så ringde förlossningen, ska på koll vid 10
    Lycka till!
  • Oupsie
    _koko_ skrev 2011-08-04 08:22:39 följande:
    Oupsie - Underbart! Och tro mig, det går inte långsammare sen...
    Kan tänka mig det .
  • MSW

Åh, Snartis! Hoppas lillebror vill komma ut snart! När du är så öppen borde de juh kunna ta hål på hinnorna?

kramar till porchez!

Nu har vi en fun stående i en låda i garaget! Hittade en butik som sålde ut 2010:års modell lika billigt som om vi beställt en från Tyskland! En brun blev det, men det är bara själva vagnen så vi ska fixa mjuklift och grejer med!
    Förresten, ni som fått barn i november (eller på vintern överhuvudtaget) vad har ni haft får ytterkläder till dem när de är nya? Jag tänker ngn typ fleece overall, men funderar över stl 56, eller en 62 och växa i?
    nu frukost! Kram!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!