• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • smint

Fix är nog jättebra, men jag upplever dom lite bredare än smala?  Såg precis på lindex hemsida att dom fått in overallerna nu, 799 kostar dom. Men man får ju ofta rabattkuponger så då kan man ju göra sig ett kap.

• nennesjuttioåtta

Hej! Snabbt och totalt ego - hjälp! Har planterat körsbärsträdet i min lilla (5?x2 m) rabatt med backtimjan runt. Hade tänkt hortensia som komplement men blev osäker på om de blir för höga? Vill ha lite mjukare mot den risiga backtimjan. Förslag mottages tacksamt. Hej på er förresten

• fru AM

Fixoveraller har funkat på mina barn även om barnen är spinkiga. Barnen är ju extra vadderade med fleeceunderställ när det är som kallast

Liten: Vår fläkt är mycket snygg och enkel men inte särskilt imponerande prestanda på (men det är en kolfilterfläkt). Minns inte märket.
    Vårt kakel är i 30x60 sjok, lite metalliskt mörkbrunt från Corona på Linnégatan (som även har det marockanska kaklet jag beställt till gästtoan). Jag hade önskat mer obruten arbetsyta i köket men vi fick inte till det ... Alltid är det väl något man ångrar. Är i alla fall mycket nöjd med kaklet, bänkskivan i trä (teak) samt den svarta och guldglittrande stenskivan i diskbänken. Men allra nöjdast är jag med kranen i rostfritt med utdragbar dusch (från Tapwell).

• nennesjuttioåtta

Heja Piff & Puff!
    EA, var beställer du dina tullar och spritspåsar? Funkar engångs bra?

• fru AM

Nenne: av förklarliga skäl är det bäst att jag INTE ger dig några trägårdsråd ... då dör alltihop på en gång!

• fru AM

Nenne: ska du ge dig in i tårtbranschen?

• start september

AM, ska klämma lite på Lindex-overallen också, vann ju något test förra året. Var de stora eller normal i storleken? Vad hade L och ungefär hur lång var hon?

Är mest ute efter att det ska andas, vara smidigt samt torka fort, stora tjejen är varm av sig och nu när vi byter förskola kommer de vara ute mycket mer.

Om det håller att ärvas är det kanon, men jag vet ju inte om det kommer att lyckas, alla barn växer ju olika.

• nennesjuttioåtta

1v kvar av mina 6 veckors ledighet. Vill inte alls börja jobba! Och dagis i januari, skräcken!!!

• nennesjuttioåtta

AM Pricken fyller ju år om några veckor! Tänkte göra olika cupcakes, tar gärna emot favoriter som förslag!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!