• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • FruCicci

Nenne!:: 1 års present: Vi köpte en paraply dock vagn till Victor Sen fick han klossar som man lägger ner i olika hål, en sådan där Brio bräda man hamrar ner pinnarna på och även brandbil i större modell som låter, man kan trycka på en knapp så låter det och blinkar. Allt låter ju.
    Kan intyga om att AMs gå vagn är helt fantastiskt, när mina barn varit hemma i casa AM är de slagsmål om den, super super tips!
    Sen även Bobby Car! Det är något som min son fortfarande åker på hemma!!!

• BrudSommar2006

Vi var till sist modiga nog att ta av Iris nattblöjan, den var ju i princip alltid torr på morgonen och förutom två nätter nu på semestern då hon var sjuk och knaprade alvedon så har det fungerat, peppar, peppar.

Borde kanske ta fram pottan till Astrid nu då.

• fru AM

BS: jag undrade också över den där lilla platbyttan som kom med posten ... Handskrivna kuvert - att de orkar!? Men de kanske kunde ha skrivit på medföljande lappen vad det var för något. Jag gissade att det var typ läppbalsam eftersom det luktade snarlikt försvarets hudsalva (fast den kan man ju även använda som matfett att steka i så jag är inte helt säker)

Cicci: Trådträffen kommuniceras nog bäst i Vickans blogg! Kom på att jag ska skriva in det jag har luskat reda på. Hektor blev strålande glad att träffa Lousie igen igår!  

• BrudSommar2006

Jävla badrumstyper! När de gjorde vårt nya badrum på övervåningen så missade de att det behövdes förstärkning av reglarna när de bytt från litet badkar och våtrumstapet till kakel och stort bubbelbadkar så i förrgår kväll när Iris badade så sjönk taket i köket precis så mycket att köksluckorna tar i. Nu måste det reglas om men förhoppningsvis går det att göra från köket så att vi inte behöver ge oss på badrummet igen. Hoppas att det går på den förbannade firmans försäkring, de har inte hunnit hem och titta än.

• BrudSommar2006

Iris får kissa precis innan hon lägger sig men sedan väcker vi henne inte igen.

• FruCicci

BS, hej hej! Det var ju typiskt med en liten till Iris! Och även att hon inte vuxit i Iris sommar klänningar

Mindre, jag har också hört något om det där med hormoner, det var det jag menade när jag skrev att det ska "klicka" i huvudet...
    Victor älskar sin välling, så här har jag som mål att börja lite senare i höst med den biten, han är inte mogen nu. Däremot pratar vi mycket med honom om detta, men inget tvång att man ska vara utan. Men han har inte insisterat så mycket på att vara utan blöja, så vi tar det i hans takt.
    Min kusins son var över 4,5 när det "klickade" för honom på natten, så jag tror det ligger i släkten

• fru AM

Angående ettårspresent så fick Livia en Bobbycar när hon fyllde ett - det tog ett tag innan hon uppskattade den men sedan blev den högvilt. En Bobbycar är ju också mer vädertålig än ett batteridrivet gåbilsflyplan - så Pricken skulle ju kunna ha den i trädgården också och den går att bygga på med släpvagn osv

Jag brukar handla leksaker på http://www.hiko.se/ - här fanns Bobbycar till bra pris: http://www.hiko.se/Leksaker/Varugrupp/%C3%85kfordon/Bobby-Car

• fru AM

BS: men herregud - sjönk taket!!!? Vilka badrumsklåpare! Jag fick plötsligt en bild i huvudet från en gammal gevaliareklam - "Om du får oväntat besök", där en person i badkar trillar ner genom golvet, ner till grannen ... Tur att det inte gick så långt i alla fall! Hur länge sedan är det badrummet byggdes?

• FruCicci

Men näe BS, det var de jäkligaste! Det är ju helt sanslöst. Det måste ju gå firmansw försäkring!

AM, Hektor var väldigt glad när han såg mig med idag Ha ha ha han hoppade upp och ner i lekställningen och pekade på mig och ville leka tittut
    Kul att de blir glada av varandra L o H, det är så det ska vara med kompisar!

Värre var det med sonen som var rädd för att träffa en av sina "kompisar" för att han kunde bli slagen sa han... usch inte kul att lämna då.... ( det värsta är nog att jag har utvecklat lite hat mot ungen jag med, jag blir irriterad jag bara ser honom, fast innerst inne förstår jag ju att det är jobbigt för ungen och hans föräldrar så man får ju inte känna så, men kan inte hjälpa det......)

• BrudSommar2006

Som tur är tror jag inte att det kommer att gå så illa som att badrummet kommer att trilla ner i köket! Men vi ska nog inte fylla en massa vatten i det redan tunga badkaret innan de varit här och reglat om! Vi byggde ju badrummet direkt när vi flyttade till huset och Iris var ju bebis då så jag gissar hösten 2007. I förrgår var nog första gången, eller i alla fall en av de första, som vi helt fyllde badkaret för Iris ville ha bubblorna på och då måste man ju upp över kanten för hålen, annars brukar hon aldrig ha riktigt så mycket vatten i karet och för oss blir det aldrig av att vi lägger oss i badkaret, så det har nog aldrig varit så mycket tyngd i karet som nu tidigare.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!