• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • FruCicci

Hej Lappis!
    Synd med 2 nya i kön, men jag tror nog att det rasslar till snart. Jag läste någonstans att det brukar rassla till efter sommaren jag med.
    Förresten, du undrade tidigare om bröllopet i Grekland (on topic för en gångs skull)...
    Det var helt fantastiskt. Mycket mycket påkostat!
    På torsdagen var det beach/cocktail party med massa rosévin och mat, de hade abonerat halva beachclubben och alla hade jätte trevligt.
    Bröllopet var på fredagskvällen, så man var redo att gå till festen vid 19, smoking och klänning var klädsel i 38 grader värme
    Det var lite amerikaniserat, med runda bord och vitklädda stolar och gigantiska dekorationer på boden, typ vita rosor och vita pärlor, porslinshjärtan från Kosta Boda till alla gäster med vita karameller och pärlor och tyll runt......
    Vigseln var vid 20.30 eftersom solen gick ner då, jätte vackert vid havet. 3 t'ärnor och 2 näbbar....
    Sen var det buffé, som var 20 meter lång med havets läckerheter, scampi, bläckfisk, kräftor etc etc och sen alla möjlig sorts fisk, kyckling, stek, kalv och sallader, ris potatis - you name it! Deserten var frukt och choklad buffé och sen en jätte stor vit bröllopstårta med deras ringar i modell större istälolet för brudpar på tårtan...
    Vi dansade grekisk danns och jag skrattade så jag höll på att dö, det var verkligen ett stort grekiskt/amerikanskt/svenskt bröllop. Vid 02 tiden kom brisen äntligen och folk var fulla och glada och dansade hela natten fram till 06
    Dagen efter bjöd brudparet ut alla för segling en vecka i grekiska ö världen, vi tackade nej till detta pga att vi inte kunde lämna barnen så länge, men de andra stack iväg med nedflugna kaptener från Sverige och seglade på jätte segelbåtar i en veckas tid, så häftigt!
    maken och jag upplevde Athen och akropolis och tittade runt i stället, vilket var trevligt.
    Det var jordens bröllop, verkligen ett av de roligaste jag någonsin varit på (trots värmen).

• BrudSommar2006

AM, vad bra! Det blir en liten surprise hur bussen går för de har gjort om sträckningen men det är buss 69, jag borde komma via Vasagatan/Kungsgatan, sedan går den via Centralen, Sergels torg och bort förbi Kungsträdgården, men typ tidigare när vi varit på Golden Hits har det varit snabbare att gå av vid Vasagatan och gå hela Kungsgatan upp än att sitta kvar på bussen och vänta på att den ska flytta sig en meter i minuten...

• Liten med Mindre

BS - huh så läskigt med taket. Vi lär ju definitift regla om det mesta som vi renoverar. Och låta bli att fylla badkaret helt tills badrummet är renoverat om några år... Med tanke på klåparna som bott i huset så vet man ju inte vilka överraskningar som kan komma.
    Vilken badrumsfirma ska man undvika? (Du får gärna mejla om du inte vill hänga ut någon.) (Och jag kan diskret informera om golvfirma man inte ska anlita för fuktskadeåtgärder.)

• FruCicci

Jag kan med luncha i morgon, jätte gärna!

• fru AM

Men BS: ska vi säga Golden Hits då? Vilken tid? 

• fru AM

Men vad roligt - även Cicci! Det kanske är bätre om jag tar mig till ett ställe som är närmare Ciccis och BS jobb. Kanske kan man hitta något kring St Eriksplan?

• FruCicci

Absolut, det finns massor på St Eriksplan! Jag har ett ställe som ligger precis vid tunnelbanan upop gång torsgatan, Italienskt! kanske kan passa?
    Mig spelar det ingen roll alls, jag tar mig lätt till stan med.

• fru AM

Ni som är två från samma håll och som har mer begränsad lunchtid får bestämma tid och plats! JAg infinner mig där ni bestämmer!

• Lapinette

Cicci - vilket bröllop! Och segla en vecka i Grekland - I want! Sitter faktiskt och kollar på om jag och maken ska ta en lång weekend i slutet av september. Japanresan flyttar vi nog till påsk (ett nytt försök).

• viktualia

Cicci - vilket HÄFTIGT bröllop!!! Shit.... inser att jag har brister i min bekantskapskrets, för något så galet kommer inte mina polare att bidra med....

BS - TRÖTTSAMT med badrums/kökstaket.... tyvärr har jag varit med om en dylik händelse när jag bodde inneboende hos en dam i södra Sthlm. När hennes lilla son fyllde badkaret och sedan drog ut ploppen och lät allt vatten åka ner direkt; så hamnade vattnet på kökgolvet... det lät skumt vill jag lova... hm...

Liten - det verkar som att ni fått ett rörigt hus på halsen... får nog komma på studiebesök nån gång och höra the true story...

Ego - klantVickan har glömt lösenordet till jobbdatorn. Nu har jag fått ett tillfälligt lösenord av helpdesk, men det verkar ha för låg säkerhetsgrad så jag kommer inte in på mailen... varken i telefonen eller i hemmadatorn... så nu MÅSTE jag vänta tills jag börjar jobba imorgon. Min plan var att använda Trollets middagssovstund (dvs nu) till att gå igenom alla mail.... *muttrar*

Jysk - jag tittade i senaste reklambladet från Jysk. Där fanns det en resebarnstol som såg smidig ut. 150 spänn för en stol som går att montera på vanliga stolar. De angav ålder 6-36 månader för stolen. Hm.... Trollet är ju snart 18 månader och han var ALLDELES för stor för den där... jajaj... en timmes promenad var nog vad jag behövde ändå...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!