• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • start september

Tänk Cicci att V kom ungefär där jag är nu... Jag är inställd på att gå tiden ut tror intedet drar igång när det gick nästa två v över sist.

Jag har nu fått klart att jag får ta Fragmin fram till förlossningen vilket känns tryggt och bra. Lite trix med antal timmar mellan spruta och epidural, fast jag vill helst inte ha sådan om jag kan slippa så det ska nog gå.
    Vi får ett extra UL i v 40 för att hålla koll på tillväxten och sen tas diskussion om det ska sättas en gräns för hur mycket jag får gå över, det känns som bästa möjliga läge just nu. 

• viktualia

Porchez - man får gnälla hur mycket som helst över sånt där!! Kära nån vilken SANSLÖS OTUR du har haft med killar!! *kramar om länge* Du som är så himla BRA förtjänar att hitta prinsen!!!! Så det så!!

Snartis - avdelningen för utdragna historier.. kära nån! KRAM!

• Hattis

Kram till Porchez! Och till Lappis! Fy farao för all väntan!

Detta väntande verkar många ha gemensamt, hur länge kan man vara öppen 4 cm egentligen? Det är ruggigt spännande iaf Snartis! Hoppas på besked att den lille är ute nästa gång jag kikar in här!

September - ska du fortsätta med Fragminet ända tills förlossningen, jisses! Ska maila min gyn som kommer tillbaka från semestern på måndag om hur länge jag ska fortsätta med mina ynkliga Trombyl, BM trodde att jag skulle sluta ca v. 36 men kunde förstås inte ge konkret besked om utsättning.

BS - Men vilka klåpare till hantverkare! Det låter nästan lite farligt. Jaga dem med blåslampa!

Cicci - vilket bröllop!!! Vigsel i grekisk solnedgång på sommaren, det låter hur vackert som helst. Inte för inte som Mama Mia-musikalen/filmen utspelas där...

Trädgård - om man fortfarande inte har fixat till balkongen, är man sen då? Men vi har ju liksom knappt varit hemma på hela sommaren.

Här har shoppats inför BF, gissar att jag inte kommer att vara på topp om några veckor så det känns skönt att ha en del fixat. Jag kände mig för första gången lite sådär förväntansfull och glad, fånigt nog köpandes barnolja och blöjor för 3-5 kilosar. När vi skaffade barnvagn tyckte jag mest att det var ett nödvändigt ont och en stor tingest som kommer att skratta mig rakt i ansiktet om det inte kommer ut något levande den här gången. Men det är en viss skillnad att gå över 30 veckor och tidigare inte ens passerat 15. Det börjar bli hög tid att inse att vi nog ska bli föräldrar.

• start september

Hattis, det är bara att försöka släppa oron och glädjas lite. Inte så lätt, jag vet. Jag har också shoppat lite på sistone, så nu är det laddat med såväl blöjor och ett par små plagg till hemresa.  Jo, det verkar som även läkaren tror att Fragminet har haft nytta och hon lyssnade väl på mina nojor. Jag har lämnat prover med jämna mellanrum och det har varit någon koalgulationsparameter som periodvis varit väl hög trots Fragmin vilket överraskat henne tydligen.

• fru AM

Åh Hattis vad mysigt det lät att du tillåter dig boa med gläjde! Det sög till lite längtansfullt i bebiscentrum i hjärnan när jag tänkte på hur det är att komma hem från BB med en liten och hålla på och pyssla med navelstumpar, förundras över fnasiga babyfötter, räkna fingrar, sniffa lilla hjässan och sånt där. MYSIGT! 

Porchez: Men vad ÄR det med killarna på din ort? Är de helt dumma i huvudet?  KRAM 

• Liten med Mindre

Men AM - nu blev jag nästan bebissugen igen ju!

Fast lilleman är fortfarande rätt gosig och det går bra att bebisgosa med hans kinder och snusa i kalufsen.   Kalufsen blev förresten jättefint snaggad hos frisören förra veckan. En bebis rullades in och en liten liten kille kom ut. Nästan...

Porchez - hejar på dig och "ta hand om dig själv"-strategin. På den igen bara. Du kommer att bli fin på det med. Klart det är lätt att få återfall när killarna på orten verkar vara såna luriga spån.

• fru AM

JAg är nog extra nostalgisk eftersom jag bestämt mig en gång för alla att bebisfabriken är stängd! Jag kanske ska starta en spädispassningstjänst så att mammorna kan gå till frissan medan jag räknar deras bebisars tår och smygsniffar lite på hjässorna ....?

• fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2011-08-09 21:26:20 följande:
    Lapinette, vad bra att du kommer med imorgon! Själv får jag villa runt och hoppas att jag inte går vilse men det ska väl ordna sig, får börja i god tid.
    Efter att noggrannt ha studerat en karta så TROR jag att jag hittar - du kan alltid ringa mig! Ses snart!
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!