• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • start september

Tack Smint, vad lustigt, jag hittade Gneis igår av en slump. Än finns inte priser eller möjlighet att beställa på hemsidan men det dyker ju upp framöver. Det lät jättebra, förutom att jag funderar på om min lilla (snart stora tjej) är mer normalbyggd än smal. Ganska lång är hon, 99 cm för två månader sen och hon väger 16 kg. Man får väl testa och returnera i värsta fall.

Är de stora i storleken som Reima? 104 borde väl räcka antar jag.

• Snartis

Ingen lillebror än, nu har jag provat massa olika saker utan att det hjälpt. Maken hjälpte till efter lite tjat med en färdknäpp igår Så få se om det hjälper eller om jag helt enkelt får vänta till nästa sön när jag har igångsättningstiden.

Overaller så har jag haft tur och fått ärva reima och sen köpt andra "no name" i sportaffärer som funkat suveränt. Kicken har en rätt lång rygg så det är svårt att hitta rätt overaller. Har även haft 2 delat till honom för det är skönt när man åker och handlar att han enkelt kan ta av sig jackan. Köpte lite på rean förra året så hoppas han kan ha något sen förra året. Men han har växt rätt mkt under sommaren så det kanske blir svårt. Sept: ska kolla på siten

Nu ska jag ut och fixa lite i trädgården så hoppas det hjälper att lillebror kommer ut ha en toppenlördag allihopa

• smint
    start september skrev 2011-08-06 09:49:27 följande:
    Tack Smint, vad lustigt, jag hittade Gneis igår av en slump. Än finns inte priser eller möjlighet att beställa på hemsidan men det dyker ju upp framöver. Det lät jättebra, förutom att jag funderar på om min lilla (snart stora tjej) är mer normalbyggd än smal. Ganska lång är hon, 99 cm för två månader sen och hon väger 16 kg. Man får väl testa och returnera i värsta fall.

Är de stora i storleken som Reima? 104 borde väl räcka antar jag.
    dom hade förra året inbyggd växtmån så du skall inte lägga på lite utan ta dens storlek som hon är eller den som kommer närmast. Vi hade 98 förra året och den räckte gott ich väl hela perioden. Nu blir det 104, tror hon är 102 nu eller nåt. ja precis man kan ju alltid retunera. förra året tog det ett tag innan overallen kom då det blev ett otroligt tryck på försäljningen. jag betalde 1050 förra året efter avdragen 20% som dom hade då. Det kommer dom säkert ha i år med..
  • start september

Tack igen, har anmält mag till deras maillista så får vi se. Verkar nästan lite för bra för att vara sant med återkommande rabatt men man kan ju hoppas!

• smint

sist hade dom rabatt i några veckor bara sedan slutade det, men man kan ju hoppas iaf

• Klockarbol

Stoppar in näsan i sommarlugnet och hoppas att ni alla har en ok sommar!

Hur går det med dig Snartis? Önskar så att du ska slippa ha ont!

Själv försöker jag hålla mig sysselsatt med så mycket som möjligt för att inte hinna tänka.
    Hjälper inte ett dugg kan jag säga. Resultatet efter 2/3 semester är att jag håller på med 4 projekt samtidigt (inget blir klart) och att jag återigen konstaterar att det kanske inte hade varit så tokigt att höra till den delen av befolkningen som inte kan gå och tugga tuggummi samtidigt.

Pöss på er!

• Snartis

Dagens uppdatering: inget händer! Envis lillebror som inte vill komma ut. Har gett upp hoppet och insett att jag får härda ut till min igångsättningstid nästa sön.

• Lapinette

Kikar in och ser att Snartis fortfarande är kvar hemma. Trodde helt säkert att något skulle ha hänt under tiden vi varit borta ... fast vi är ju fortfarande inte hemma så kanske, kanske har jag rätt i alla fall .

Är just nu hos familjen i Strasbourg och har en busig liten kille bredvid mig. Imorgon bär det av hem igen efter dryga två veckor på genomresa genom Frankrike. Hoppas ni allihop har haft en suverän sommar.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!