• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

Snabb fråga: ni som ätit lergigan, har ni kännt er yra? Och kan det isf vara övergående?

• fru AM

Lappis: Jo Gatsbyn var fin ... fast jag känner ibland att jag riktigt saknar en svart väska ... Och jag MÅSTE kunna hänga den över axeln när jag hämtat på dagis  tex. Nåja vi får se.

Har nu shoppat loss på både en gitarr + tillbehör och en ny dator till Storsonen. Alldeles för fina födelsedagspresenter egentligen men datorn MÅSTE han ha inför hösten och det var rea NU . Och så slank det ner en ny arbetsdator till mig själv i shoppingkassen ... Nu är det bäst att jag inte går ut på stan på ett tag även om delar av inköpen går på firman.

• passionsblomman

Snorkis, jag hade ju ett riktigt rejält lass att släpa på också. Jag har fortfarande 25 "sköna" kg jag utan vidare kan knata runt lättare, utan att ha hamnat på någon slags undervikt. Det är ju hemskt! Och att de där först 11 är väck är ju åtminstone en början.
    Vad är eg viktklubb? Kostar det pengar? Jag har ju bara kört halva tallriken grönskaer (vilket verkligen är sporadiskt) och promenader-ännu mer sporadiskt. Fast mest körde jag hög ämnesomsättning via sköldkörtelinfalmmation...

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Oupsie

Snorkis, jag har msn. Ska inboxa dig min adress när jag postat det här inlägget.

Och jag inboxar även PB och Vickan.

Jag tänker ta det lugnt och göra det ordentligt, tidigare har jag ofta satt upp ganska svåra mål och inte orkat, men den här gången tänker jag ta tid på mig. Jag hoppar över beach 2011, och satsar på beach 2012 . Så Snartis, du kanske kan hoppa på när du slutat amma. Jag kan ju inte heller röra mig så bra, så jag kan ju inte träna särskilt hårt (jä*la fogar ) så det kommer nog att ta ett tag för mig.

AM, båda två väskmodellerna var jättefina .

MSW, jag kan inte komma ihåg att jag blev yr. Jag var ju yr en del i början av graviditeten, men inget som jag kommer ihåg blev värre av Lergiganet.  

• passionsblomman

Oupsie, jag är helt på din linje! Lugn och fin, hälsofil...

• Snartis

Usch vilken dag, kan lätt strykas från kalendern. Tog en citodon och har varit totalt utslagen hela dagen, fortfarande supertrött och känner mig bakis. Enda positiva är att den hjälpte mot det onda. Hmmm....
    pb: det kostar pengar och man loggar in på nätet. Där fyller man i vad man ätit varje dag och får veckomatscheman. De räknar kalorier och det är enkelt att kolla vad tex en Gorbys innehåller. Jag hittade min frukost som jag åt varje dag sen hade jag med mig matlåda varje dag till jobbet, gårdagens middag. Jag jämförde med vikväktarna och detta passade mig mkt bättre. Sen la man till hur mkt man tränade varje dag och då fick man äta mer

• Oupsie
    passionsblomman skrev 2011-07-19 16:53:33 följande:
    Oupsie, jag är helt på din linje! Lugn och fin, hälsofil...
  • Oupsie

Snartis, jobbigt att du mår dåligt av citodonen. Har läst (på FL) om folk som fått extra starka alvedon utskrivna. Har du fått prova sådana? 

• Snartis

Oupsie, ja jag kommer nog köra på så fort jag bara kan. Hoppas foglossningen släpper direkt efter bf, längtar efter att kunna röra mig normalt och vara mig själv igen. Håller på att bli mentalt galen av att inte kunna göra saker och vara så hjälplös. Kan inte ens bära en matkasse utan att få ont nu!

• Snartis

Oupsie, jag skulle prova dessa först enligt förlossningen. Om jag inte mådde bra så skulle jag kontakta dem, så det blir nog morgondagens uppgift. Fast vet om jag ska orka hålla på med det när det är kort tag kvar? Eller om jag helt enkelt ska uthärda? Kan inte bestämma mig....

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!