• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snorkfröken77

muggles - Jag skrattade när jag läste ditt inlägg, du har så rätt (men bara så ni vet så vet jag bäst )

Lappis - Jag har sagt det förut och säger det igen, dina inlägg betyder massor för mig, du lever ett helt annat liv än mig och jag älskar att läsa om det! Jag hoppar också över ganska många barnrelaterade diskussioner, men jag älskar att jag kan få svar på allt jag undrar. Man får blanda och ge helt enkelt

Vilket för mig in på nästa ämne, är det någon som har begagnade vyssanlull-fötter att sälja? Tycker det verkar vara en toppenidé då Leffelina älskar att gungas. Någon som har någon erfarenhet av sådana?

Har de senaste dagarna ägnat mig åt att kantskära gräsmattan för hand på knä samt rensa bort allt ogräs och mossa mellan plattorna på framsidan. Igår högtryckstvättade jag plattorna, det blir så fint! Jag älskar verkligen att vara rörlig igen och kunda använda kroppen!

• Telis

Jag är långt ifrån en duktig flicka (vad man nu menar med det)! Och jag hoppas att jag aldrig blir någon heller.

Lappis, jag tror dom flesta sållar rätt friskt, det är ju inte så konstigt om olika ämnen intresserar folk olika mycket. Jag ser fram emot dina inlägg om mat, vin och resor nu och jag kommer att se fram emot dina inlägg om barnvagnar och potträning om ett år eller två.

• Snartis

Så nöjd, började morgonen med att jag sålde min gamla Emmaljunga. Fick samma som jag gav för 3 år sen
    Kom på att jag glömt tipsa om dunk vin, CP (casas patronales) finns i rose och vitt. Enkelt och lättdrucket Ha en toppenhelg allihopa

• smint

Jag tycker det som är så fantastiskt med denna tråd är just alla olika ämnen, mat, resor, vin, barn

Här forstätter vädret vara ganska trist. Har packat lite fel inser jag, men men får hoppas det blir lite varmare snart.

Idag kommer äntligen R hit, skall bli så mysigt att vara tillsammans nu. Och imorgon skall vi fira mina föräldrars 40 åriga bröllopsdag med härlig pciknick om vädret tillåter och champagne. Dom har fått 2 flaskor av oss vid olika tillfällen som dom sparat så imorgon skall dom öppnas  

H fick smaka majskrokar igår tyckte nog det var väldigt konstigt

porchez: Hu vad hemskt att läsa om din jobbarkompis barn.. ja det finns så mkt sjuka människor därute. Jag vet också flera av mina gamla förskolebarn som har FB och dom är idag 12 år...

• Snartis

Just ja, rött dunk vin så gillar jag Ramos. Enkelt men lite tyngre Har inte hittat nått tyngre rött på dunk som är gott så där blir det flaska

• start september

Uppskattar också blandningen och jag har bland läst gamla trådar för att hitta inlägg av er som gjort saker i en annan fas som jag nu blivit intresserad av.

Hattis, du skrev för ett tag om att du kanske läcker vatten. Det funderar jag på ibland med, det har varit lurigt eftersom jag har haft infektioner som givit flytningar. Det började så sist med dottern också, bara lite lite så att jag var osäker. Men då var det i vecka 41 +. Det är jättesvårt att se!  Använd en binda och håll lite koll. Funderar du fortsatt  är det bättre att åka in och kolla, BM är inte lika vana som de är på förlossningen att se är min erfarenhet.

Ego: Har varit utan svampinfektion meller medicin i fyra dagar nu! Nytt rekord. Fick tips om en tvål med bra ph värde samt att smörja med jättefet kräm, typ Idonmin och det funkar bra. Hoppas det håller sig att slemhinnorna kan bli lite mer som vanligt innnan det är dags.

och sen ett glädjetjut! SEMESTER!! TJOHOO!

• start september

Usch vilka faror som finns för lite äldre barn. Förutom det gamla vanliga med mobbing, trafik, och fula gubbar som våra föräldrar var rädda för så är det allt som finns nu via nätet.. Samtalen till Heta Linjen var nog ganska oskyldiga i jämförelse.  

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!