• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

AM, ni verkar ha haft det hur mysigt som helst i vart fall!

• Lapinette

Själv njuter jag av REGN! Attans vad gott jag ska sova i natt .. ingen sol och klibb-klibb som väcker mig. Fast imorgon får det gärna klarna upp igen.

Go'natt alla semesterfirare .. ja och ni/vi andra också förstås!

• MSW

Godmorgon!

Syskonavunsjukan är här!! Jag trodde inte det skulle dyka upp innan bebisen hade kommit.. A har velat vara i närheten av mig/bara göra saker med mig ett litet tag, och idag när jag (lite sådär utan att tänka på det) klappade mig på magen kom han direkt fram och ville gosa.. Så sen frågade jag honom om han inte gillade att bebisen alltid var med mig och det höll han med om.. Någon annan som märkt av det innan bebisen ens är född?

Jag har nog inte heller hälsat am välkommen hem!

• porchez

vad gör man själv en REGNING dag då? Mitt sällskap för dagen sa att hon ville inte ens gå utan för dörren i det här vädret, men skulle höra av sig om hon blev piggare.... suck... 

Igår hade jag en hel mysig dag med två vänner och den enas 7månaders son...  En dagsutflykt med ö-liv och shopping på Vingåkers factory outlet. Kom hem med en ny handväska, nöjd!   Men vad trött jag blev av att höra på mamman till sonen, han var så tidig med allting, haha, satt bara och tänkte på Solsidan och funderade på om jag skulle säga nåt om det, men tänkte det var bäst att vara tyst för en gång skull

Jag är inte egoist som inte kommentera något, har bara inget att tillägga om potträning eller barnvagnar, hoppas ni förstår

• Lapinette

Porchez - en till som inte har så mycket att tillägga i ovanståend ämnen. Erkänner att jag bara blir alltmer egoistisk ju mer tiden går. Har ju liksom inte någon annnan, förutom maken, att bry mig om. Märker även av att jag nämner honom rätt mycket när jag pratar med andra och kan inte låta bli och fundera på hur "hemsk" jag troligen kommer att bli som mamma ... typ en sån där som pratar om mitt barn hela tiden. Vill verkligen inte men risken finns.

Njut av en dag hemma i soffan. Har du ingen bra bok att läsa eller en garderob att rensa ?

• porchez

MSW - vad jobbigt att syskonavundsjukan kommer redan, men då kanske den hinner gå över innan bebisen kommer? Vi kan ju iaf. hoppas på det... hur gammal hinner A bli när bebisen kommer?

• Oupsie

Tack för era tankar angående bilstolar. Det verkar ju smart att ha en bilstol som går att luta när de somnar. Vi åker ganska ofta lite längre sträckor och då brukar hon sova (hittentills i alla fall). Ska absolut ta och kolla lite extra på mobin. Får se om vi hinner åka till affären i helgen. Annars får det vara till det blir mer aktuellt. Hon ska ju sitta i babyskyddet ett tag till.

• porchez

lappis - men här inne är det bara skoj att läsa om andra som är egoistiska Så skirv gärna om dig och maken och var glad för att du har honom vid din sida, men det vet jag ju att du är!
    Ja det är klart du kommer bli en stolt mamma, efter att ni fått ert efterlängtade barn! Det är okej, samtidigt som jag tror att ni kommer i den mån ni kan fortsätta att una er det som ni gör idag, men kanske inte i samma utsträkning. God mat och viner kommer du aldrig sluta prata om? eller hur?

Du har inget tips på något gott Rosé? Tkcer det är svårt att hitta goda på systement (har ett litet inte så välsorterat system närmst) men när man dricker det på uteserveringar på sommarkvällar är det alltid mycket godare... Men kanske är tillfället som gör det?

Läsa böcker är ju vad jag har gjort hela semester, i solen, i skuggan, i sängen, på mammas uteplats... Rensa garderoben låter jobbigt, men så välbehövligt...

• Lapinette

Att rensa känns så skönt efteråt, ungefär som att träna .

Ja, är otroligt glad över att jag träffat maken. Pratade med en väninna häromkvällen och sa just det att jag trots att vi inte kan få barn aldrig i hela mitt liv skulle byta bort honom mot ett barn (dvs. bli gravid ensam eller med någon annan). Skulle nog inte ens ha fått känslan av att jag absolut vill ha barn om jag inte träffat honom.

Rosé är tricky. Vi gillar enbart ljus, svalkande rosé. Inte de som smakar hallon och är mörka i färgen. Och främst vill vi att den ska komma från Provence (Cassis med omnejd) men något sådan har vi inte hittat på Systemet i år så de flaskor vi druckit tog svärmor med sig upp vid Midsommar. För något år sedan hittade vi en favorit och jag tror vi tömde Systembolagets lager ... åkte runt till olika bolag och bunkrade upp .

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!