• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snorkfröken77

Oupsie- Tack för tipset! Vi beställde igår från barndesign på nätet, 279:- och gratis frakt! Bara hoppas de kommer snart, i natt kom jag i säng igen vid 07.00 på morgonen (sov mellan 02.00-03.00), mindre kul...

Vad härligt att läsa om Ada och Beda Muggles! Extra roligt för mig eftersom de ligger en månad före Leffelina så då vet jag ungefär vad jag kan vänta mig då, så mer rapporter tack! Vad väger tjejerna nu?

Längtar tills leendena kommer för att hon ler tillbaks och inte för att hon testar, hon ler alltid när jag ska rapa henne vilket är urgulligt, hon ser ut som ett fyllo med sitt vingliga huvud, blundandes, leeende och så utstöter hon små mmm och suckar av nöjdhet

Jag vill gärna veta mer hur du gör för att styra upp sovtiderna sen, alla tips emottages

Vi fyndade en videokamera på onoffs konkursrea så nu filmas lilla damen också med jämna mellanrum, känns skoj eftersom allt går så fort nu!

Vickan, om 5 v ska jag gå med i VK (när maken börjar jobba igen), vi kanske kan stötta varandra? Jag har en sisådär 14-24 kg som ska bort

Ore - Du hade ju p-ring förut, har du det nu också eller äter du minipiller? Ska till BM på torsdag och prata preventivmedel och tänkte pröva p-ringen igen, det är ju så smidigt, men osäker på om jag får pga av åldern...

AM - Shoppade du nåt skoj i Italien? Någon ny handväska eller nåt annat skoj?

• viktualia

Snorkis.... aaaaaa jaaa... jag borde ju.. hm... fem veckor?!? Vad blir det för datum, så jag vet när det slår till... (=mycket BRA idé, fast vi får kanske tjata på varandra via nån annan lagom hemlig kanal för att inte tråka ut de andra...)

• viktualia

Själv planerar jag semesterns sociala aktiviteter via sms och undrar mest hur vi ska hinna allt... Svårt!!!

• Snorkfröken77

Jättebra idé Vickan, har du msn?

• viktualia
    Snorkfröken77 skrev 2011-07-17 21:27:47 följande:
    Jättebra idé Vickan, har du msn?
    japp och jag försökte adda dig.. hm... krångligt med trillian som jag använder...
  • viktualia

Och imorgon lämnar jag datavärlden en stund.. eller jaaa.. telefonen följer ju med förstås... men nu blir det lite riktig semester. *vinkar till er alla*

• fru AM

Snorkis: Jag har också haft p-ring och trivdes bra med den. Inga biverkningar såvitt jag märkte.

jag köpte INGENTING i Italien!!! Vi kom aldrig till någon vettig affär Jag fyllde dock år under resan och fick en väska ssom. Min stackars man släpat med hemifrån ... Ett felköp som jag tyvärr måste byta. Tycker dylika situationer är mkt jobbiga. Även om han visste att vi har olika smak osv

Är lite orolig för stackars Livia vars ena ansiktshalva svullnat upp efter ett par myggbett i ena ögonbrynet. Hon ser ut som Elefantflickan från ena hållet och vanliga söta L från andra ... Otäckt .men enligt google inte så mkt att göra åt. Hon har inga besvär av det förutom att jag ska kolal hela tiden om det blivit bättre eller sämre ... Det verkar tyvärr bli mer och mer svullet . ;-(

• fru AM

Idag ännu mer svullet - även på andra ögat nu. Läkartid om en stund ...

• Lapinette

AM - stackars Livia! Kan man vara allergisk mot myggbett?

Och vad trist med felköpt väska. Min make vågar aldrig överraska mig utan istället tar han fram plånboken när vi är ute och shoppar emellanåt och köper något som jag själv anser alldeles för dyrt .. eller så tar han med mig och säger välj din present. Inte alls något överraskningsmoment men då får jag det jag vill ha.

mugglan - du ser verkligen ut att njuta av dina små. Blir så sugen när jag läser dina inlägg.

Kollar in vädret i Bordeaux - Biarritz och de har och kommer att ha typ 17 grader och regn de närmast 10 dagarna! ... men det kan väl inte stämma??!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!