• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

BS: Det är väl mest på natten som maskarna ger sig till känna. L klagar för det mesta på alla sina kläder - inklusive trosorna. Vi har fått slänga många par som haft fel typ av resår osv ... Just nu funkar i princip bara vissa trosor från Lindex och Åhléns. Med smal resår. Suck.

• BrudSommar2006

AM, ja, det verkar vara mest på natten, men märkligt att Iris gått från att inte märka av det alls till att ligga och skrika av smärta på en gång.

Så det här med rätt trosor är knepigt för flera alltså!

• Liten med Mindre

AM - ytterligare något att lära sig. Kanske är bra att ha länken när vi kommer till badrumsrenovering om något/några år.

BS - ni är välkomna när vi någon gång hittar tillfälle då alla är friska o krya samtidigt...  Eller är det en omöjlighet tro?

• fru AM

Ja och så ska trosorna sedan dessutom fungera med byxor/thights/kjol. Påklädnadsprocessen för L är lång och plågsam för alla inblande. Att sätta på sig skorna kan ta en kvart - viktigt att få till knäppningen precis lagom hårt ... "Det känns OBEKVÄÄÄÄMT" är L:s mantra ...

• fru AM
    Liten med Mindre skrev 2011-08-11 11:16:49 följande:
    AM - ytterligare något att lära sig. Kanske är bra att ha länken när vi kommer till badrumsrenovering om något/några år.

BS - ni är välkomna när vi någon gång hittar tillfälle då alla är friska o krya samtidigt...  Eller är det en omöjlighet tro?
    Fast jag tror att den där skivan är bäst som stänkskydd i kök ... såg någon länktext om att den inte uppfyller de nya kraven på (vatten-?)ångbeständighet. Stänkskydd i kök har ju inte alls samma täthetskrav - där handlar det väl mest om utseende.
  • BrudSommar2006

Liten, jag tror att det kan vara svårt att hitta ett tillfälle då alla är friska samtidigt, speciellt nu under inskolningshösten, men det ska väl inte vara omöjligt! I alla fall inte om man kan tänka sig att acceptera lite rinnsnuva hos minst ett av barnen. Såg att ni gjort äppelmos, vad gör ni med moset sedan? Bakar något gott?

• BrudSommar2006

Lapinette, jag glömde fråga igår, vart planerade ni höstens långweekendresa? Jag har ändrat mig om vår långweekend med spa norröver, jag gillar inte hotellet tillräckligt mycket och så har jag fått höra att nybörjarbackarna i Järvsö ligger på skuggsidan så det är kallt och trist. Nu är enda alternativet kvar i Sverige som jag gillar Copperhill i Åre, fast vi har också börjat titta runt utanför Sverige.

• fru AM

Angående vad man kan göra med äppelmos så bakade jag i somras gifflar (vanligt vetebrödsrecept) med fyllning av äppelmos blandat med riven mandelmassa - ljuvligt goda!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!