• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Vi har ännu inte slutat med nattblöja på Iris, hon är torr de flesta nätter men inte alltid, då kissar hon innan hon går och lägger sig och hon har fått sluta med flaska både vid läggdags och på natten. Utan blöja på dagtid har hon väl varit i ett år nu om jag minns rätt. Jag har då ingen lust att gå upp och bädda om var fjärde natt när hon äntligen sover hela nätter och hon känner definitivt inte om hon kissar på sig när hon sover än. Fast för Moa gick det ju bra.

• BrudSommar2006

Jag hämtade ut boxarna andra gången också men det var definitivt inte värt det. Blöjhink var jag sugen på med Iris men med Astrid hade jag insett att det var helt onödigt för oss i vart fall.

• Snartis

Babyland har nån blöjhink men vet inte om den är bra?? Tyckte precis som dig att det var mest reklam och inte så mkt bra i boxarna.

• Snartis

Bs, ok det lutar nog åt att jag inte kommer hämta ut boxarna. Nu vet man ju vad man behöver och inte

• Oupsie

Porchez, skönt att det känns bra i alla fall, även om det runnit ut i sanden.

September, vi har haft blöjhinken som följde med det här: http://www.babybox.se/
    Har varit nöjd med den men har i och för sig inte testat någon annan.

BS, låter mysigt med Öland, även om det verkar bli mycket bilåkande. Lite lungare utan barnen antar jag. 

• Oupsie

Snartis, jobbigt att inte få sova, och foglossning vet jag allt för väl hur det är . Hoppas att du kanske kan få tid för igångsättning lite tidigare, om det nu finns risk för att han är stor också? Eller det kanske du inte vill?

• Snartis

Vi har inte heller slutat med nattblöja, hans blöjor är våta varje natt och han vill inte sluta med välling heller. Vi pratar om det nästan dagligen med honom för han frågar sina kompisar och många har slutat med välling och nattblöja. Så vi låter det ta den tid det tar och låter honom bestämma det själv. Känns som det hänger ihop och han måste själv vara redo. Sen är vi kanske lite lata för orkar inte heller byta nerkissad säng varje dag. Speciellt inte när vi kommer få lillebror att tänka på snart.

• Oupsie

Lappis, angående ikea tror jag inte du behöver vänta till efter semestern, det funkar nog bra med en regning sommardag också. Det var väldigt mycket folk (och barn ) på ikea när jag var där förra veckan.

• Snartis

Oupsie: jo vill ju helst att lillebror ska komma lite tidigare. Ska till bm på fredag och prata förlossning och allt runt. Ska ta upp det med henne då se vad hon säger. Om hon säger nej får jag nog prova alla knep att starta igång det själv

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!