• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fru E

Lappis-jag följer mer än gärna med till IKEA
    Gissar på att vi är följeslagare många månader till men det börjar kännas ensamt i tråden

Buster planerna gick i stöpet igårkväll efter många turer hit och dit, slutade med att Buster ska stanna hos sin jourfamilj trots att de inte har råd att adoptera honom (tydligen fått flera chanser innan men ej fått fram pengar). Skumt är att när jag pratade med vår kontakt igår så sa hon att hon visste om jourhemmet ville behålla Buster men att  hon inte ville släppa Buster till dem eftersom de inte har ekonomin till det vilket är ett krav, 5 minuter senare har hon ändå släppt Buster till dem. 
    Deras mobiltelefon har varit avstängd i några veckor eftersom han inte betalt mobilräkningen därför vår kontakt inte fått tag i honom under 3 veckor.
    Vi ringde på ny hund idag och fick samma kontaktperson som svarade att haha även den hunden ska stanna hos sin jourfamilj *arghhhhhh* varför lägger man då upp hunderna som att de går att adoptera borde stå som reserverade eller något.

Nu är både jag och maken modfällda och tappat sugen, tittar istället på Djurskyddet i Malmö som omplacerar hundar som polisen tagit hand om men jag vet inte........

Tycker jag borde lärt mig att inte ta ut saker i förskott (som att köpa PoP mammabyxor trots vrakpris när man är i v7) men Buster hade redan fått lite smått och gott som nu ligger under trappan.....visst allt är användbart till annan hund men det var honom vi var inställda på.

Nu sängen ensam eftersom maken jobbar sent

• Snorkfröken77

EA - Vad trist Klart man måste få ta ut lyckan i förtid, det är ju halva nöjet. Sen kanske det inte blir som man tänkt sig änså, men det beror knappast på att man köpt saker och glatt sig! *kram*

Apropå sova så sover Leffelina i sin spjälsäng på nätterna, har hon gjort sen vi kom hem från BB och i babysittern på dagarna. Just nu. För jag inser att de kan ändra sig snabbt de små liven Jag tror också man måste hitta sitt sätt, det som funkar för en som familj och sen köra på det, bebisarna är ju individer och så även vi. För övrigt så är jag imponerad över de som ammar dygnet runt, Leffelina flaskmatas ju numera och vi delar ju på det så vi tar varannan gång och hon sover ju iaf 3 h mellan matningarna ibland 5 och ändå är jag SÅ trött. Det är ju nästan så man skäms, jag är verkligen inte bra på att inte få min sömn.

Fick den här länken skickad till mig av min bror, brukar läsa den här bloggen sporadiskt, han skriver riktigt roligt ibland, men den här gången snörptes bröstet ihop för att det var så fint: http://fredrik.cafe.se/personligt-meddelande-2/

Lappis - Jag har ju jobbar på IKEA, jag säger lördag, lönehelg, helst någon storhelg precis innan och sen dåligt väder och runt lunch! Lycka till!

• smint

Den där krönikan går runt på fb idag, jättebra skrivet och nyttig läsning På väg hem till mina killar efter några timmar Ute. Alla i sällskapet är singlar så dom skulle Vidare ut i natten. Skönt att ha kommit förbi Det stadiet. Imorgon får vi träffa t igen efter en vecka, skall bli mys.

• viktualia

Telis hann före... lurigt med barnvagnstestet..  bara en godkänd...

Snorkis - jaa det där blogginlägget var viktigt!! Själv fortsatte jag läsa resten av bloggen och garvade så tårarna sprutade några gånger...

Annars är det soft semester och efter lite seriösa samtal med maken om tillvaron, egentiden och förvirringen så känns semestern ännu bättre...

• nennesjuttioåtta

Nu köpte vi en babyjogger city micro. Den fälls ihop plättlätt och tre hjul och så. Det blir ju bara en extravagn och på resor och så för emmaljungan funkar ju hur länge som helst

• nennesjuttioåtta

Vi halvsamsover också. Tänkte ju innan att han skulle ABSOLUT sova själv. Men jag sov dåligt (eller snarare somnade inte om) när jag skulle gå upp för att amma och sen lägga mig igen. Ingen av oss vaknar när han sover mellan oss, men han somnar i egen säng, eller i vår famn. Hos svärföräldrarna sover vi alla tre i en 120 säng och det funkar bra. Förra veckan (?) var han apgrinig och bökig så då fick han sova hela natten i egen säng och det funkade ju det med. Han är behändig och anpassningsbar . Eftersom han sover först i egen säng hinner vi ju spoona också. hade någon av oss haft sömnighet hade vi nog gjort annorlunda, vad vet jag. Jag hoppas ju ändå att var och en gör det som är bäst för just deras barn, det finns ju ingen defaultinställning på dem, alla är olika.

• nennesjuttioåtta

Fru E vad tråkigt att Buster inte fick komma till er!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!