• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Piggelin1

Gosnosen - vi köpte ju vår Bugaboo i NYC för fyra år sen - efter lite googlande hittade jag butiken där vi handlade - hade mängder med vagnar & babyprylar
    www.buybuybaby.com/default.asp?
    270 Seventh Avenue
    New York, NY 10001
    (917) 344-1555

Hittade även denna länken - kanske intressant?
    gonyc.about.com/od/shopping/tp/nyc_baby_stores.htm

Åhhh vad kul med NYC btw! Låter som en perfekt ålder på Linnéa när ni drar dit! Tänkte faktist på det häromdagen att med lilleman hade det funkat perfekt just precis nu (snart 8 månader), men så finns det ju en rastlös storasyster med i bilden med...

Packartagen här, drar norröver senare idag & nästa vecka blir det ett par dgr i huvudstaden med. Gött med miljöombyte

Ha det gott allihopa!

• Oms

MEn Lappis, str det så stilla i kön nu? vad tråkigt! har det tillkommit flera nya elelr går det oerhört sakt just nu? vilket könummer har ni och ändrar det sig ofta upp o ner?

Varför hinner du inte hänga här i höst, ska du byta jobb igen eller är det så att ni inte kan/får vara på BT på jobbet (som för mig)

• Lapinette

Piggelin - om du mot all förmodan är inne i stan (pratar om Stockholm) och har lite tid över så tar jag gärna en lunch!

• Piggelin1

Apropå boende i NYC, fick ips om detta för ett tag sen, finns sparat bland mina bokmärken för framtiden
    www.bblodges.com/

• snaily
    Oms skrev 2011-07-08 12:14:06 följande:

gud vad olika vi kan vara! så otroligt inressant  lärorikt måste jag säga för samma argumnet som jag använder för att inte samsova använder säkert ngn annan för att motivera samsovningen

Ja, verkligen! Jag känner som du, att min sömn är helig - eftersom Yngla nattammar relativt ofta fortfarande så är samsovningen och liggamningen guld värd för oss, jag behöver knappt vakna alls för att amma och somnar om innan hon ens klunkat färdigt. Sen stör vi inte varandra i sömnen heller (inte än, kanske ska tilläggas) som jag förstått att många andra gör, både hon och jag ligger rätt stilla när vi sover vilket ju är en jäkla tur eftersom hon nu kräver konstant hudkontakt för att sova.
  • Oms

Förresten - ngn som vill träffas nästa vecka ngn dag? Jag har sthlm semester själv med Mathilda ( och storan men henne ser man inte mkt av) den som har lust för en lekparksträff, en lunch (då med barn för mig) eller ngt kan väl hojta till, jag är flexibel

• Piggelin1

Lappis - lovar att höra av mig i så fall!
    Ska halvt om halvt in till stan på tisdag på vägen för att hämta husnyckel på syrrans jobb, men hennes kontor är inte riktigt inne i "stan stan", mer utkanten av Kungsholmen. Onsdag dag är jag uppbokad, men torsdag skulle kanske kunna vara ngt? Om vädret är kanon blir det nog bad ( vi bor en bit utanför stan), men om inte så kanske vi drar till Junibacken eller liknande. Mannen jobbar, så det är bara barnen & jag.
    Vi kan väl höras, har du samma mobilnummer sen du bytte jobb?

• Lapinette

Omsan - det händer nada! Om jag för ett år sedan sa att det är 1,5 år tills vi kommer att få barn så är det exakt samma dag idag. Vi åker ned i köplatser men det kommer bara färre och färre barn. 2009 kom det 55 barn januari - juni, 2010 var det 42 och i år 23! Så vi är på köplats 26 ... så hade det varit i fjol så skulle vi snart få skicka iväg våra papper ... nu är jag t o m osäker på om vi får iväg dem i år!

• Lapinette

Piggelin - samma mobilnummer och jag jobbar vid Rådmansgatan (närmaste t-bana). Jag är ju själv här så ganska så flexibel.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!