• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Parnassia

Glad Sommaren i fjällen låter fint BS! Jag har sån fjällängtan så det är inte klokt. Har inte varit i sommarfjäll på många år och kommer inte dit i år heller, men nästa kanske!?

Spännande med jobbet oms! Headhunting är ju coolt! HEJA dig!

Appropå jobb. Finns något Outlook 2010 proffs därute? Jag har två adresser konfigurerade i mitt outlook men jag vill ha det "andra" som första handsval och också lära mig hur man byter emellan dem och hur man ser vilket man skickar ifrån.

Har varit enkelt att se i tidigare outlook, men nu hittar jag det bara inte! HILFE!

Fö har jag nedräkning nu, ska bara jobba imorgon oxå och sedan ska jag vara hemma i 5 v, 3 ihop med maken och sedan 2 v för inskolning av Lilla. GÖTT!

• muggles

Oms: lycka till med jobbintervjun!

Ja jag gissade att det var den boken (eftersom jag och Telis tycker kapitalt olika om allt som har med barn att göra )

• Telis

Muggles, oj, gör vi? Som om vad då, förutom boken?

• Ore

Tittar in och jublar litet, för idag är jag synnerligen nöjd med min arbetsinsats!!! (Och inte en enda chef finns på bygget för att trycka ner mig i skorna, de har semester hela bunten...) Så jag kan vara glad hela dagen imorgon också!!!!!

Parnassia: Jag hittade något när jag yrare runt i Outlook 2010 tidigare idag (för att kolla vart jag ändrade min signatur),På fliken "File" längst till vänster (jag har engelska versionen) så kan man välja "Info" och där har man i alla fall möjlighet att lägga till fler konton såg jag. Nu har jag bara ett, men har man flera så borde det rimligtvis vara det man väljer också?

• Ore

Oms: Härligt med headhunting-framgång!!!

Parnassia: Vilken man skickar från står väl alltid högst up? Iaf ser jag min mailadress där... Och även när jag skickar ett mail ser jag alltid "från"-adressen.

• smint

Vet också att det är några som jag vet skrivit här tidigare som är på fb har nog listat ut vem det är men inte vågat adda.. Eller vågat kanske ät fel ord men dom har ju ingen aning om vem jag är tex

• viktualia

Omsan - coolt med jobbet! Heja dig! Låter väl bra att gå vidare, ditt nuvarande låter himla stressande enligt mig...

Porchez   och smint- kolla listan.. men jag upptäckte att tre pers saknas i den och då blir det ju svårt. Och du har helt rätt i att alla som är med i fbgruppen inte är aktiva i tråden just nu.

Mugglan - Trollet satt bara i liggdelen så länge han inte kravlade, sedan tog vi fram selen (som gick att dra fram genom liggdelen) och då var det ju lugnt.

Ang olika syn på barn så tror jag att en av de sakerna är samsovning.. har för mig att meningarna skiljer sig åt där. Här sover Trollet i samma säng som oss ungefär 25% av sovtiden nattetid, helt ok för mig. Så länge han sover gott om nätterna (standard är 19.45 till 07.10) så ids vi inte kämpa i frågan... och eftersom eget rum kräver folkomflyttning i huset (pga halvknepig planlösning) så får det vara ett tag till...

• BrudSommar2006

Jag tror att jag har den där boken hemma men jag har inte orkat öppna den. Kommer nog inte bli av heller men man vet ju aldrig.

Jo, vi trivs verkligen hur bra som helst här, barnen hade kanske kunnat vara lite större så att det hade varit lite lättare att gå men det har ju gått bra det här med. Skönt att det är hur lugnt som helst och all partystämning är borta.

Mina domningar har nästan helt släppt, vet inte om det är bra eller dåligt, jag vet inte riktigt om man måste vara i ett aktivt skov för att MS ska kunna konstateras, vet att det är aktivitet även emellan men om jag kommer och säger att allt är borta nu kanske de struntar i att utreda vidare och så dröjer det med bromsmedicinerna. Eller om det inte är MS utan någon annan sorts inflammation så är det ju bra att det ger med sig förstås.

• Telis

Vickan, ja, jag blev bara så paff först men nu när jag har hunnit tänka efter så inser jag att muggles har helt rätt. Vi tycker verkligen helt olika. Jag antar att hon har lika lite till övers för min husgud Lars H Gustafsson som jag för hennes Anna Wahlgren.

Helt otroligt, igår tittade jag min närmsta kollega och tänkte att hon är så himla smal och idag dök hon upp med värsta gravidmagen. Och två timmar senare outar hon att hon är i vecka 17. 

Håller tummarna för jobbet, Omsan! Spännande!

• Telis

BS, det är säkert jättebra att domningarna gått över! Det är ju hälsosamt och stärkande i fjällen.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!