• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Tinga

Än så länge har jag också vad Lappis kallar golfbränna (fast här heter det bonnabränna ), men om en vecka eller så ska det bli ändring på det. Fast för min del känns det viktigast med färg just i ansiktet, urringningen och på armarna eftersom det är det som syns till vardags. Tack vare det härliga vädret under påsken slapp jag genomleva maj i den äckliga vintergröna färgen man lätt får.

• porchez

Haha - rätt teknik mot maken Tinga. Jag tycker faktiskt att jag se bättre ut i bikini än helt naken, lite måste fantasin få avslöja, eller så är det bara att jag inte gillar mina bröst utan BH

Jag ser att jag har 19gemensam vänner med nenne redan på FB, vilket nästan gavmig en chock över hur många vi är här i tråden!! Då har vi ju även konstaterat att det är ett flertal som inte har FB än ju! Skoj!

• porchez
    Lapinette skrev 2011-07-05 16:11:54 följande:
    Porchez - kan du inte tala om vilket trix du har (blir så nyfiken)? Själv har jag liksom fått en golfbränna i år eftersom jag aldrig kommer så långt att jag tar av mig kläderna och således hinner få en bikinibränna. Är solbränd i urringning och på armarna ... så blir det när man mest springer på stan.
    Man fixar nån ny att börja tänka på istället!  
  • porchez

nu vet jag varför jag inte vet vad jag ska kommentera, ni diskuterar förlossningar, och min reaktion är som vanligt att stoppa huvud i sanden och vill inte tänkta tanken att jag en dag (förhoppningsvis) kommer vara där själv! *ryser*

• viktualia

Porchez - men vår grupp på fejjan har ju 30 medlemmar - så då saknar Nenne eller du ett gäng från tråden.. fniss fniss

• porchez

vickan - så långt har jag ju inte ens tänkt! 30 pers! det är ju helt sjukt! sjukt skoj, men ändå

• Snorkfröken77

Izzie - Du skrev på pricken hur jag känner! Jag gråter minst en gång för dag för all möjliga konstiga saker och vill helst ha maken inom synavstånd Det är skönt att läsa att fler känt sig lite upp och ner efter förlossningar och inte varit coola och tyckt att allt varit superbra!

Nenne - I vårt fall handlar det mer om att maken är rädd för nästa graviditet då den här varit så fruktansvärt jobbig för oss båda. Vi pratade p-medel i morse och då sa han att han inte orkar med en graviditet till just nu, då var jag tvungen att skratta, det kändes som min kommentar! Förstår att du behöver båda Aurora och få en igångsättning! De kommer nog hålla lite mer koll på bebisvikten på mig nästa gång också med tanke på hur stor damen var, hon var ju viktuppskattad till 3500 veckan innan och föddes med 4050 g, så hon var ju större än de hade skattat henne. Har det pratat något med dig om glukosbelastning? För de trodde ju att jag ev hade någon dold diabetes och det var därför Leffelina var så stor, tänkte om de hade samma teori om pricken?

Idag sov vi till efter 13...det var en del förlorad sömn som togs igen där, Leffelina sov innanför makens morgonrock, herregud vad gulligt det var. För övrigt så inser jag att jag trillat dit när det gäller sånt som jag stört mig på hos andra nyblivna föräldrar, att man tycker sin bebis är sötast i hela världen och allt de gör att gulligt (jodå, maken och jag fnissar lyckligt när hon pruttar och tycker hon är toksöt) men jag har iaf behållt vettet och pratar bara med det om maken

Tinga - Vi hamande på neo i 2 dygn innan vi fick åka hem och det var skitjobbigt, vi låg ändå på den "vanliga" avdelningen och inte på kuvösavdelningen. Jag påstår inte att jag vet hur det är att ligga på neo, men jag fick en inblick och jag förstår att det måste ha varit jättejobbigt. Och vilka små bebisar vi såg, herregud, Leffelina såg ju ut som en jätte i jämförelse. Det tyckte jag också var jobbigt för personalen tyckte ju hon var så stor så de brydde sig inte så mycket om henne (när jag gick ifrån för att äta lunch så lovade de att kolla till henne, som de ska, när jag kom tillbaks hade hon kräks ur näsan och ingen hade noterat det, då grinade jag hysteriskt, många spända nerver) Vad jag ville säga igen är att du är din man är beundransvärda och jag är imponerad! *kram*

När det gäller bikinisar gillar jag också halterneck, men man får ju så ful bränna av det. Har kört en del på bandeau, men har sett på kort nu i efterhand att det kanske inte är den mest smickrande modellen för mina bröst, lol.

• Tinga

Snorkis - det var ju jättebra att ni kunde ta igen lite förlorad sömn idag. Känner du att det går bättre och bättre att slappna av tillsammans med L? Hoppas det! Hur länge ska din man vara hemma nu? Kram på dig också!

• Snorkfröken77

När vi ändå är inne på förlossningar måste jag säga att gud vilken skillnad det är i kroppen efter ett snitt jämfört med vaginalt! Jag mår så mycket bättre! Otroligt vad mycket fortare kroppen repade sig. Kan säkert ha en del med att det är andra gången också, men det är en enorm skillnad.

Men....det var mycket otrevligare att göra ett snitt än vad jag hade trott, usch! Själva snittet var en barnlek, men sätta kateter och få ryggmärgsbedövning, huuuuu...Var på väg att svimma två gånger först vid ryggmärgsbedövningen, jag AVSKYR känslan hur något tränger in i ryggraden, jag ryser bara jag tänker på det och sen när bedövningen väl tog och jag fick blodtrycksfall. Att hantera förlossningsvärkar var så mycket enklare än det här. Märkligt. Men resultatet var ju oslagbart och jag skulle inte gjort på något annat sätt även om jag vetat det jag vet nu. Huvudsaken Leffelina kom ut på ett säkert sätt, det var viktigast för mig.

• Tinga

BandeauBH är förresten inte min grej heller; får alldeles för "utsmetad" byst av det. Men det är grymt snyggt, så därför provar jag jämt det när jag ska köpa ny bikini. Att jag aldrig lär mig!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!