Izzie - Du skrev på pricken hur jag känner! Jag gråter minst en gång för dag för all möjliga konstiga saker och vill helst ha maken inom synavstånd
Det är skönt att läsa att fler känt sig lite upp och ner efter förlossningar och inte varit coola och tyckt att allt varit superbra!
Nenne - I vårt fall handlar det mer om att maken är rädd för nästa graviditet då den här varit så fruktansvärt jobbig för oss båda. Vi pratade p-medel i morse och då sa han att han inte orkar med en graviditet till just nu, då var jag tvungen att skratta, det kändes som min kommentar!
Förstår att du behöver båda Aurora och få en igångsättning! De kommer nog hålla lite mer koll på bebisvikten på mig nästa gång också med tanke på hur stor damen var, hon var ju viktuppskattad till 3500 veckan innan och föddes med 4050 g, så hon var ju större än de hade skattat henne. Har det pratat något med dig om glukosbelastning? För de trodde ju att jag ev hade någon dold diabetes och det var därför Leffelina var så stor, tänkte om de hade samma teori om pricken?
Idag sov vi till efter 13...det var en del förlorad sömn som togs igen där, Leffelina sov innanför makens morgonrock, herregud vad gulligt det var. För övrigt så inser jag att jag trillat dit när det gäller sånt som jag stört mig på hos andra nyblivna föräldrar, att man tycker sin bebis är sötast i hela världen och allt de gör att gulligt (jodå, maken och jag fnissar lyckligt när hon pruttar och tycker hon är toksöt) men jag har iaf behållt vettet och pratar bara med det om maken 
Tinga - Vi hamande på neo i 2 dygn innan vi fick åka hem och det var skitjobbigt, vi låg ändå på den "vanliga" avdelningen och inte på kuvösavdelningen. Jag påstår inte att jag vet hur det är att ligga på neo, men jag fick en inblick och jag förstår att det måste ha varit jättejobbigt. Och vilka små bebisar vi såg, herregud, Leffelina såg ju ut som en jätte i jämförelse. Det tyckte jag också var jobbigt för personalen tyckte ju hon var så stor så de brydde sig inte så mycket om henne
(när jag gick ifrån för att äta lunch så lovade de att kolla till henne, som de ska, när jag kom tillbaks hade hon kräks ur näsan och ingen hade noterat det, då grinade jag hysteriskt, många spända nerver) Vad jag ville säga igen är att du är din man är beundransvärda och jag är imponerad! *kram*
När det gäller bikinisar gillar jag också halterneck, men man får ju så ful bränna av det. Har kört en del på bandeau, men har sett på kort nu i efterhand att det kanske inte är den mest smickrande modellen för mina bröst, lol.