• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman
    nennesjuttioåtta skrev 2011-07-04 23:24:25 följande:
    AAAAAAh vad har jag gjort?! VAD HAR JAG GJORT!!! Det här kommer elda mig rätt in i fördärvet! Dekadens! Jag kommer få grå, genomskinlig hy och aldrig mer dra upp persiennerna. FAN!

Jag har fastnat på facebook.  
    ÅH NEJ! Ännu en förlorad själ!
    Nenne, nu är det ju snart bara jag kvar som är utanför...

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • nennesjuttioåtta

Ni som haft komplicerade/jobbiga/traumatiska förlossningar, vad känner era män inför nästa? Min behöver nog mer aurorasamtal än vad jag gör, är jag rädd. Om det någon gång ens skulle bli aktuellt.

Ore – tack för input. Det är mest en sulky för att få plats med övrig packning när vi åker bort. Vår Emmaljunga, the pansartruck, funkar fortfarande skitbra. Men något smidigare komplement, och lätt att fälla ihop. Baby joggern fälldes ju ihop plättlätt. Någon Chicco (?) hade fått bäst i test. Ah, arma värld.  

• nennesjuttioåtta

Passionsblomman – FÖRLÅT! Jag känner mig så förvirrad. Och fick panik av alla människor man kunde adda, aaah hilfe! Vem är vem? HAHHAHA!
    Nä, nu måste du också gå med. (så slipper jag vara sist) 

• passionsblomman

Nenne, jag törs inte! Jag är på riktigt rädd att jag aldrig mer skulle få något som helst gjort i livet.
    Fast jag är rätt nyfiken på allt alla andra kan läsa jämt och så vore det kul att kolla vad alla de där gamla bekantingarna verkar göra nuförtiden.
    Men nej. Inte än. Eller kanske aldrig.

Är inte FB ute snart? Kommer det inte snart något annat, häftigare som jag kan invänta och fastna på istället?

• smint

izzie:  prata med förskolan och berätta anledningen till semestern, eller gå direkt till förskolechefen. Om dom hade haft barn där jag jobbar hade vi aldrig ens i frågasatt det, vi tar emot barn även o föräldrarna är på semester tillsammans en weekend så länge barnet går sina vanliga tider.  Du kan ju också säga att du blivit sjukskriven till fsk för det lär dom ju inte kolla upp.. Men prata med dom iaf, det brukar alltid gå att lösa

helt slut efter några timmar i stan, så länge sedan jag var inne i city, men hittade en klänning på hm till bröllopet på rea och skall nu bara hitta skor. presenter till mina gudbarn som jag skall hälsa på imorgon hittades också och så lunch hos kära storebror på centralbadet. Så himla gott och fint dom fått det efter reniveringen. dom kör helt ekologiskt, allt från mat till vin, öl osv.. så det rekomenderas verkligen om man vill äta en god lunch/middag. nya relaxavdelningen var superfin också.

Men mitt knä pallade inte att gå på stan med typ converse, finns ju ingen dämpning i dom, så sitter och väntat på att alvedonen skall verka..

Resa med barn, vi flög till frankrike med T när hon var 15 månader. inte så långt men det gick bra, vi mellanlandade dock i köpenhamn vilket var lite jobbigt. Men sträckan sthlm-köpenhamn sov hon men sedan var det fullt ös resten av tiden.. men det gick bra

Oupsie: H har också varit galen i kväll, gråtit, skrattat, låtit högt  undrar om han märker att T inte är hemma.. Hon lever loppan på ön iaf, pratade lite med henne förrut. Så gulligt när man kan föra en dialog i telefonen. Men sedan skulle hon visa att hon fått en håv men det gick ju inte i telefonen, hon är van att vi har skypat med dom så hon kopplade inte riktigt..

tjing så länge

• passionsblomman

Nenne, igen, näsa gång du ska föda komme iallafall jag-och kanske hela tråden att behöva aurorasamtal. Det var en pärs av sällan skådat slag!

Förresten så har vi just genomlidit en vänta-dag i andra tråden och nu nyss fick vi veta att Ninnis lilla mIni kommit till världen. Man blir helt matt av att vänta och undra!!!

• passionsblomman

Sova, var det meningen att jag skulle. För länge sedan.
    Godnatt!

• nennesjuttioåtta

PB – Min var ju inte värre än några andra härinne, men det räckte till ändå. Oh OH gratis Ninnis! 

• passionsblomman

Nenne, det var den VISST det! Jag får fortfarande en klump i halsen när jag tänker på hur din make skrev i sitt mail om hur han skrek rakt ut när du hade det som värst. Alla har inte genomlevt en sådan grej. Ni fick känna på skräck och tid tog det också. Och ont fick du ha, arma kvinna! De flesta förlossningar är en rejäl prövning, men vissa har faktiskt "drömförlossningar" också. Även i tråden. (tack och lov) Det hade kunnat sluta alldeles förskräckligt, och enda orsaken att det nästan aldrig slutar i värsta scenario i Sverige, är att vi har sjukvård i den klass vi har.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!