• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Ore

Tinga: Ska försöka att ta det litet lugnt också... Hoppas att när den här veckan väl är avklarad ska jag ha lugna gatan i kommande två veckor innan semestern!

Grattis till shoppingfynd, ska också kolla in ett intersport nära mig, inser jag Vill ha bikiniöverdel att variera med - jag är annars väldigt förtjust i trekantsbikini som sitter fast i nederkant (inte sådana som halkar runt på ett litet snöre...) och som knyts i halterneck. Men det är ju det där med linjerna, kontra övriga kläder...

• MSW

Vinkar till alla och skickar kramar! Kändes som vanligt att det var mycket jag tänkte kommentera, men minns inte alls nu...

jo förresten, nenne, här tror jag också att maken är i större behov än jag att prata igenom förlossningen.. Han tyckte inte det var särskilt kul att se allt blod jag förlorade, och att situationen sedan blev akut och "bebis till pappa" och i väg med mig utan att alls hinna med att få ngn information över vad som egentligen hände...

dags att hämta hem min fining-kille som i morse deklarerade att han "älskar bebisar" är inte helt säker på att han kommer behålla den inställningen när bebisen väl är här...

• Telis

Lappis, vad tråkigt! :( Hoppas att du får slicka såren ifred och snart känner dig piggare!

• Lapinette

Gällande rean så såg jag i lördags att kostymen jag köpte för en månad sedan numera säljs med 40 % rabatt. Känns en aningen surt då jag på så vis kunde ha "sparat" 2 000 kr! Men som sagt, ska försöka låta bli att gråta över spilld mjölk och glädjas över allt annat jag köpte till nästan halva priset ... som sagt, shoppingkontot de senaste 2 månaderna slår alla rekord så nu är det köpförbud.

• Lapinette

Har annars en förkärlek till bikinis och speciellt de som knyts bakom nacken .

• porchez

ni diskuterar mitt favoritämne, så då måste jag logga in även om jag sitter på jobbet och jag har försöker ge mig själv BT förbud här

Älskar att köpa bikinis, har redan köpt två i år och har redan en låda full sen tidigare. Jag liksom Tinga gillar att variera modell, för att minska solmärken. Även om min favorit har blivit Bandeau-toppar, men avtagbara axelband, nackdelen är att de ofta är ganska breda rakt över, vilket gör att man blir vit mellan brösten vilket syns när man har vanliga linnen på sig, därför får man variera lite!

Menjag har svårt att hitta saker på rea, beror nog på att jag shoppar för mycklet så man alltid känner igen saker på rean och har ju antingen redan köpt eller redan dissat det

Jag har förresten kommit på ett sätt att sluta tänka på Hunken, kan inte tala om mitt trix än bara.... vet ju inte om det fungerar långsiktigt än heller så får väl se haha!

• porchez

egoinlägg totalt!  Har läst allt, men ändå inget att kommentera just nu. Min hjärna går på halvfart sista veckan innan semestern!

• MSW

Bf-lista
    Snartis 11/8
    MSW 17/11

TYckte det vad dags igen.. Sen har jag för mig att det skrevs ngt om ngns BF (start kanske?) Men ni som känner er manade för säga till mig ifall ni vill komma med!

Porchez lycka till med allt det där som du inte vill tala om än!

• Lapinette

Porchez - kan du inte tala om vilket trix du har (blir så nyfiken)? Själv har jag liksom fått en golfbränna i år eftersom jag aldrig kommer så långt att jag tar av mig kläderna och således hinner få en bikinibränna. Är solbränd i urringning och på armarna ... så blir det när man mest springer på stan.

• Ore

Lappis. Sådan bränna har jag med! Mage och ben är hur vita som helst...

Hoppas att du snart kommer över det jobbiga avslutet på veckan, om du får slicka dina sår litet...

Har nu fått iväg några filer som hängt över mig som en tyngd länge (och som chefen varit på mig om, men jag har inte kommit vidare i frågan eftersom jag behövt mina kollegors hjälp och den ena har haft semester och den andra varit vääääldigt upptagen med något som hade högre prioritet). Kan bli så irriterad över det. Det är lätt att säga att "Grattis, här är ditt första projekt, ta hjälp av X eller Y om du behöver". Jo men visst ja, de har ju absolut inget annat att göra än att hjälpa mig? Visst de hjälper till, men det blir ju då litet "jag har tid på torsdag nästa vecka" och så står saker helt still tills dess.

Funderar dock på om jag behöver försöka "tuffa till mig" litet och "kräva" hjälp i större utsträckning? Jag kanske är litet för mycket att "jaha, då försöker jag på egen hand", och lägger vansinnigt mycket tid på att försöka få till ett förslag som ändå bara kan användas till 25% eftersom jag missat en massa. Som det sedan tar min kollega en kvart att få till, när vi väl får tid till det...

Men jag upplever det som att min chef ser det som en 'dålig ursäkt till att inte göra saker' när jag säger att jag behöver hjälp, och att jag därför inte kommit framåt. Samtidigt som han säger att jag absolut ska få hjälp och stöttning. Men i praktiken så finns ju inte den, när jag behöver det...

Ledsen att ni (återigen) behöver läsa mitt jobbdravel. Men det är ett bra sätt att få ur sig sina tankar, när man sätter dem på pränt...

Kan även meddela att jobbannonser inom rimligt pendlingsområde lusläses. Har inte gett så mycket hittills. Jag har också frågat runt litet hos folk jag känner som jobbar på tänkbara företag. Men ännu inte skickat spontanansökningar, har inte hunnit formulera dem. Det krävs ju ändå ett visst mått av research, så att man kan få till ansökan bra gentemot det företag man vill jobba på och de tjänster de kan tänkas ha. Har inte heller självförtroende för att söka chefjobb. Funderade på ett annat jobb internt, för en annan chef, men ärligt talat tror jag att jag då skulle gå ur askan i elden... (Vill ju inte gå från näst sämsta chefen på bygget, till den absolut sämsta...)

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!