• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • porchez

Ja precis! Jag tyckte det skulle vara en perfekt start på semestern men som sagt så är det inte bestämt än, är ju inget billig underhållning så  mina vänner som är studenter skulle bestämma sig under kvällen...

• viktualia

det är himla billigt att sitta i vår trädgård... fniss fniss... men vi hör inte allt... det gäller att vinden ligger på från rätt håll...

• BrudSommar2006

Nenne, jaja, får klura på det där med FB vid något tillfälle framöver, någon inställning är det väl, förmodligen hos dig. Här llider vi inte nämnvärt av myggen, det är ingen fara alls faktiskt. Vi är noga med myggmedel innan vi ska ut för säkerhets skull men det känns som att det mest är på kvällarna man ser till några och inte är det värre än hemma.

Vad vi har gått mycket, Iris som går så långsamt också, det tar ju flera timmar att ta sig fram ett par kilometer. Typ. Fast vi är väldigt nöjda med vår semestervecka so far, vi kan absolut tänka oss att åka hit igen.

Jo, vi bor på Ski Lodge, i en av de tre stora sviterna med bautastor takterass högst upp. Jättefint är det och vår parkeringsplats som hör till är den allra närmast dörren. Så skulle man ha det på vintern men det har man ju inte råd med. Eller ja, om man verkligen ville så men det känns som att vi inte kommer att prioritera det.

• smint

Vickan; jo funderade på en kudde att bulla upp med, men måste man ju släpa runt på den, han sitter ju bra i sittdynan då den är skålad i sitsen, men han såg lite liten ut i den. Blir nog att montera tillbaka liggdelen. Härligt att det gick bra på fsk idag.
    Bs: härligt att höra att ni har det bra hur mår du annars? Hur tår det med dommningarna?
    Igår lyckades äntligen h vända från rygg till mage, och nu skall det rullas hela tiden såklart

• Oms

och helt plötsligt har det gått ngn vecka eller två sen sist... förstår inte hur jag ska hinna med o prioritera rätt saker, eller snarare bara att prioritera rätt saker.  BT borde väl ändå vara en av de sakerna som man BORDE prioritera

Bikinis är inte riktigt min grej numera, här försöker man rädda det som räddas kan med en hyfsad baddräkt när vi pratar att bada i havet, när jag solar ja då kan jag väl ha en biknitopp som är rätt så djup i urringningen så att det inte ser knäppt ut i kläder sen. Bandeau tycker jag är urfult! har inte sett många bröst som de sitter bra på, kankse sillisar då men oftast plattar de till och trycker ned brösten tyvärr.

EGO:
    igår hade jag en telefonintervju på 1h 49 minuter! helt galet! ett headhunting företag tog kontakt med mig för 2v sen och nu har jag haft den sista intervjun med dem och ska presenteras för arbetsgivaren i slutet av sommaren. Det känns jättespännande för det här är en helt annat typ av arbete om än inom samma bransch. Dessutom är det en chefstjänst samt att man ska driva ett väldigt stort kommande projekt så att de tänkte på mig till det är ju jättekul. Jag får se, jag kanske inte alls klickar med chefen eller får dåliga vibbar vid arbetsplatsbesöket men än sålänge så är ju detta bara kul o oerhört smickande

idag ska jag o maken på konsert, helt spontant oh förhoppningsvis blri det roligt, lillskruttan sover hos mormor så jag får sovmorgon (jag har ju semester nu)  medan maken ska upp o jobba i morgon bitti. konserten består av 3 reggaeartister varav den första går på runt 23.00 eller så...

nä nu ska jag duak undan frukosten och förbereda för en tur till lekparken i det fina vädret - hoppas ni alla får en härlig dag!!

och förresten, ang FB och vilka av oss som är med där så finns det ju en lista som man kan se om ngn missas men det enkalste sättet är nog att klicka å Vickans sida oc se hur mång agemensamma vänner ni har då - Vickan har alla tror jag! spga iaf att jag o Vickan har 32 gemensamma vänner och jag o Nenne hade 23 eller nåt...

kram på er!

• muggles

Vad är det för bok ni tjötar om? Surfar på mobilen och den vill inte öppna kokos länk

• muggles

Jag har alltid undrat över folk som låter sina barn sitta upp i liggdelen - ser fullkomligt livsfarligt ut tycker jag...

• Lapinette

Omsan - spännande med jobbet och lycka till!

BS - låter som ni har en härlig semester!

mugglan - *vink, vink*

• smint

Muggles: växa och upptäcka världen är boken det tjatas om om Barnets utv steg.
    skall ha sittdelen på idag och se hur det går. Den är ju skålad så för ryggen är det nog bra. Sprutdags idag igen, ilskna tårar, men det gick över snabbt. Han är snart 70 cm lång och väger 7590.

• porchez

Omsan - Man ser ju lätt vilka som är med i BT-gruppen där, mitt problem är att jag trodde redan att jag var vän med tex. senast var väl Izzie som la till mig här om dagen Sen är det faktistk någon som jag inte riktigt vet vem där är (vågar knappt erkänna)  sen någon som jag hört talas när ni pratat om, men som jag inte känner igen här i tråden, kanske är någon som har varit aktiv tidigare men inte är längre? Kan det kanske vara så?

Spännande med jobbet!! och vad kul att på konsert, jobbigt för maken som ska upp och jobba dock.

BS - vad kul att höra att ni gillar Sälen på sommaren (det var sälen va?) har en kompis vars mamma har stuga där, så vi har pratat om att åka upp en sommar. Till nästa år kanske vi ska göra slag i saken då?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!