• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • _koko_

God morgon i tråden!

Nu har jag varit sådär frånvarande igen, bara läst ytterst sporadiskt.
    Skickar varma kramar till familjen snorkis, vet att min kompis försökte tänka att risken att något mer ska hända när det värsta redan hänt en gång är nästan obefintligt, men jag vet också att det gick bättre vissa dagar och sämre andra. Och man kan ju aldrig veta säkert.

Snart långsemester, vi tjuvstartade förra veckan vilket var HÄRLIGT, så jag ser verkligen fram emot fortsättningen.

Ni som har den här boken, vet ni att den blivit en raritet som inte ska tryckas något mer (enligt folk på FL)?
    http://www.tradera.com/listing.mvc/itemlisting?header=true&search=v%C3%A4xa%20och%20uppt%C3%A4cka%20v%C3%A4rlden&catid=-1

Kolla priserna och vårda era 29-49kr-pocketar ömt.

Kram!

• Telis

Koko, och jag som GAV bort mitt exemplar för att jag tyckte att den var så himla dålig.

• Parnassia
    CoolJag har kvar min!! Kan den bli en pensionsförsäkring?
  • smint

synd att man inte har den boken då  läste också på fl att den skall utgå. men min kompis sa att dom skulle få in den i augusti på akademibokhandeln..

• MSW

Har också den boken, och precis som Telis gillade jag den inte alls, så man kanske skulle passa på att sälja den nu då innan augusti när akademibokhandeln får in dem igen? *fniss*

Skickar en kram till snorkis m familj!

Idag är jag så himla trött på att vara täppt i näsan! Har varit förkyld typ en vecka och innan dess hade jag ont i halsen i tre dagar..
    (jaja, förkyldningar går över, jag vet, men just nu är det bara skit jobbigt!)

Och idag är jag glad för att jag såg genom magen när bebis-bus sparkade. Och jag lyckades till och med filma det lite, så jag kan visa maken, annars sparkar bebisen aldrig när han är i närheten, så han är lite sur på den...

Var inne på sjukhuset igår för att få min "påfyllning" och den semester vikarierande (antar jag) doktorn tyckte att det var svårt att avgöra om det verkligen har någon effekt, och tyckte därför att vi skulle vänta tre veckor ist för två på nytt blodprov och ev påfyllning, det tyckte jag var jätteskönt, sen kan min ordinarie doktor ändra det om hon tycker, men det hoppas jag inte.. Sen är det väl kanske inte så bra egentligen om det inte ger ngn effekt, men samtidigt så är jag inte själv så oroad under själva graviditeten.. Dessutom är det en betydligt lägre dos än när jag väntade A så det är juh möjligt att det skulle ge effekt vid större mängd...

Och jag fortsätter på ego-spåret, drömde i natt jag födde bebisen, hemma hos mina föräldrar och helt själv typ.. Tror att jag ska försöka dra ner på antalet förlossningsberättelser jag läser... Det bästa med att bara drömma att man föder barn är att det är ingen smärta inblandad what so ever..

Kram på er!!

• _koko_

smint - Ah, då är det precis nu man ska sälja den isf alltså! Jag tyckte att den var bra (läser allt väldigt selektivt, har tom hittat ett stycke i barnaboken som jag tyckte var vettigt ), tror dock att den är utlånad just nu.

msw - Skönt med bebisspark! Det har jag inte filmat med något av mina barn, dumt! Har däremot ett kort som togs dagen innan conny föddes där man kan se hur snett han låg.

• smint

haha ja sälj den nu   

håller på att montera suttdel på vagnen, får se om det blir roligare att åka i vaket tillstånd nu.. han vill bara upp annars..  ville egentligen ha liggdelen kvar under sommaren då den är så rymlig och bra att sova i.. men vi testar och ser om detta blir bra. annars monterar vi tillbaka liggdelen..

• viktualia

Smint - kan du inte lägga en kudde i vagnen så att sonen kan sitta i liggdelen?! så gjorde jag ett tag förra sommarn...

Ego - har varit på inskolningssamtal på sonens dagis. Känslan är att det blir bra barnomsorg och punkt där. Ingen genomtänkt storstilad pedagogik, inga projekt på forskningsfronten men robust och redig omsorg. Och som maken sa när vi gick därifrån - värre variant av hålans dialekt går knappt att uppbringa... Trollet verkade gilla stället direkt och han sprang lycklig omkring och lät sig underhållas...  Det blir säkert bra.

• porchez

Vickan - skönt med bra barnomsorg, och det slår mig genast att trollet kommer ju växa upp med den dialekten! *fniss* i liten ålder är det ändå ganska sött, även om jag höll på att dö när mina kusinbarn började prata så pass bra att man hörde dialketen tydligt. (de som bor i samma håla som du) ord som korv och hoppa

med lite flyt så ska jag med största sanolikhet till hålan i helgen också, super skog!! mina vänner skulle bestämma sig ikväll om det blir av eller inte!

• viktualia

Porchez - för att avnjuta lite musikalisk underhållning?!? får väl vinka på avstånd... själv skippar jag det evenemanget i år...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!