• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Tinga

Porchez - ah, en ny hunk! Vad har han för kvaliteter som den gamle saknade? Bättre på Art undvika dubbelbokningar kanske?

• Snorkfröken77

Tinga - Det blir bättre och bättre för varje dag, jag litar mer och mer på henne att hon fixar tex att sätta i halsen (fast idag fick jag en isklump i magen igen när hon gjorde det rejält och hon blev alldeles röd i ansiktet av ansträngningen) och att hon andas som hon ska (det var därför vi hamnade på neo, andningsobservation, hon skrämde slag på oss genom att bli blå i ansiktet och på kroppen ett dygn gammal när hon sög på makens fingrar) Men visst får jag ångestattacker ibland och det är alltid värst på natten av någon anledning, på dagen har jag inte alls samma behov att kolla henne. På natten vill jag gärna både se och höra att hon andas. Men som sagt var, det går framåt. Maken är hemma 6,5 veckor till, helt underbart.

• Tinga

Snorkis - så länge det går framåt är ju allt bra. Det måste få ta tid, med tanke på allt ni gått igenom. Skönt att din man är hemma så länge till.

• Tinga

Nähä, god kväll på er; nu blir det en joggingtur.

• start september

Usch Snorkis, det låter som du får kämpa mycket. Hoppas så du kan få sova lite mer, det blir lite lättare när man inte har sömnunderskott.

Nenne - japp, vi har en Chicco Liteway. Den är märkt till 15 kg i Sverige  (inom EU är det standard att inte testa  till mer  tydligen) men till 18 kg i USA så vi använder den fortfarande nu när hon väger 17 kg. Den har jättebra liggläge med sufflett som skyddar, vår tjej som är 1 m nästan sover bra fortsatt.  Den är lätt och blir ganska liten fälld, den har flugit som resevagn några gånger och det har fungerat prima. Sen är den väldigt lättstyrd i affärer och så, vilket är bra när man som jag är bortskämd med Bugaboo som vänder på en femöring. Jag kollade runt ganska mycket innan vi köpte den för knappt två år sedan och den verkar ju stå sig enligt testet. Jag har haft den som resevagn och när hon var lite mindre liggande i min bil för kortare turer i affärer och så efter dagis. Den kommer användas till den förhoppningsvis snart kommande syskonet också. Jag har inte sett någon bättre, ännu, det ända jag saknade var att kunna ha henne bakåtvänd och det finns det väl en ny men svindyr som kan Quinny Zapp Xstra eller nåt sånt.

• start september

Nu verkar jag inte få ett så stort barn denna gång om SF-måttet stämmer något så när, men pga av tidigare erfarenheter, allmän rädsla för att något ska bli fel och att jag måste fasa ut Fragminet lite innan BF har jag och BM diskuterat att jag inte ska behöver gå mer än en vecka över tiden vilket känns tryggt. Jag var på UL v 36 sist  och då skattades barnet till att vara 4 kg vid fullgånget, 13 dagar över tiden var det nästan 4,5 kg. Så om de fortsätter växa på slutet är det ju en stor skillnad att gå över mycket.

Sen får vi se vad läkarna säger när det närmar sig.

• passionsblomman

Ingen som kommer ih[g vad man ska trycka p[ f;r ngra tangenter f;r att [terst'lla fr[n engelsk till svenskt, vilket jag antar 'r vad som h'nt med mitt av misstag. Obestämd

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Å Ä Ö

HA!!! Jag klurade ut det alldeles själv! *nöjd*

Nu "Die Hard II" i alla sin förutsägbarhet.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!