• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Ore

Angående förlossningar, så tror jag att maken fick mer information än vad jag fick vid min förlossning. I alla fall har han kunnat fylla på med info som inte jag har uppfattat, eller inte fått. Och till honom sa de också att de övervägde akut kejsarsnitt för mig, och hade antagligen gjort så om lillkillens hjärtljud gått ner, eller om det varit en annan ansvarig läkare i tjänst just då. Det var inget jag fick höra (men å andra sidan så hade jag också sagt till BM att jag var rädd för att behöva göra ett akut kejsarsnitt...)

• BrudSommar2006

Hej alla, hur är det möjligt att alla backar som var hur läskiga som helst i vintras ser helt löjliga ut så här med gräs på?! Visserligen har man inte träplankor fastspända på fötterna den här gången men ändå. Jäkligt lyxigt bor vi i alla fall, synd bara att jag har så ont i halsen men man kan inte få allt.

Nenne, inför en eventuell nästa förlossning så gissar jag att man håller bättre koll på storleken på barnet och inte låter dig gå över så länge. Då borde det inte blir några problem alls för vägen är ju redan banad. De allra flesta har ju ändå en mycket lättare andra förlossning.

Kul att se dig på FB, men hur kommer det sig att alla andra kan skriva på din wall, jag kan inte se den? Eller är det olika inställningar för olika människor kanske, så kanske man kan göra, bara jag som inte listat ut hur man gör, jaja, skit samma, spelar ingen roll. Försöker fortfarande lära mig hur det fungerar.

• nennesjuttioåtta

September –oj, men just det! Tack! Har du den och är nöjd? 

BS – frågar du MIG om sånt, hahahah! Jag har ingen aning. Bor ni på Ski lodge, eller vad nu hotellet heter? Myggfritt?  

• nennesjuttioåtta

BS btw, har mer eller mindre blivit lovad tidigare igångsättning om det skulle bli så. 

• passionsblomman
    nennesjuttioåtta skrev 2011-07-05 20:37:09 följande:
    BS btw, har mer eller mindre blivit lovad tidigare igångsättning om det skulle bli så. 
    FATTASBARA!!!

Jag skulle vilja se den morska som v[gade sticka ut trynet och riskera ngt annat med den historien i bakhuvudet!

Hall[+ Vaf;r blir det nu s[ konstiga bokst'ver_ Hur var det nu man gjorde f;r att f[ tillbaka sina svenska volkaler och fr[getecknet.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Tinga

Hej BS! Lider ni av myggen eller är det en bra fjällsemester?

• Tinga

Berättade för maken om alla mina bikiniköp, men han hävdade att jag ser bäst ut utan (fast inte på stranden då förstås ), men jag ska minsann visa honom att en bikini kan ha sina fördelar också.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!