• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman
    Vännerfan skrev 2011-07-01 19:51:49 följande:
    Aha, jag missade explosionen, läste "bara" brandlarm. Förstår att det måste varit en väldans action mot an ordinary day i byn!
    Ganska. Fast själva explosionen var inte riktigt här, men det fick ju konsekvenser ändå. Och jag tror faktiskt jag hörde smällen.

Undrar varför någon har sprängämnen hemma i sitt hus?
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Vännerfan

Ja, det kan man undra! Kul att du hänger här lite nu, PB, så vi får veta lite hur du har det!

Jag googlade på torrschampo och hjälp, vilken djungel. De flesta verkade ge volym också. Tro mig. Jag behöver INTE mer volym. Hmmm, jag avvaktar om ni gurus har nån input i frågan. Jag har ju kass hårbotten emellanåt också, men man har det (medlet alltså) kanske inte ända in i hårbotten.

• Vännerfan

Nähepp, nu ska jag ner och provbädda med alla kuddarna innan maken och Prinsen kommer tillbaka hem igen ifrån sitt ärende.

• Ore

Att ha sprängmedel i huset låter dumt. Pappa hade i garaget

(Användes för att spränga någonstans, vet inte om det var när han byggde något skjul och behövde få bort litet sten, eller om det var vid något annat tillfälle). Men han ledsnade på att ha dem, så en påsk, när det ändå smällde litet här och var så sprängde han upp den (lättaste sättet att bli av med den).

Vänner: Härligt med lyckad shopping!

Snorkis (och övriga): Det har ju kommit många bra synpunkter i diskussionen, och som PB är inne på så kan man inte bjuda till hur mycket som helst - inte så att man själv inte mår bra av det. Samtidigt som det säkert är bra att som AM var inne på, att försöka bemöta släkten i den mån man kan och orkar, och låta dem hälsa på.

Det skulle inte funka att ni tar med er L och hälsar på sväronen. Gärna "på väg" någonstans, så behöver ni inte stanna så länge. Och så blir ni uppassade, och slipper förhoppningsvis kritik för gräsmatta eller vad det nu kan vara...?

Angående svärföräldrar förresten, så var mina superbra även när lillkillen var nyfödd. Vilket även är litet lustigt, för svägerskan upplevde det inte så...

• viktualia

PB - vilken galen olycka! Undrar om min kompis var/är i tjänst?!

Vänner - grattis till lyckad shopping!! Jag trodde ett tag att min armbandsklocka var borta och att jag därmed behövde köpa en ny.. och tänkte tacka för länken.. men sedan hittade jag den..  hm.. men frågan är om jag inte är sugen på en ny ändå.. hm...

Snorkis - heja dig och L och maken och KRAM på er!

• passionsblomman

Nä. Du har volym på barret redan du. Själv undrar jag ifall man kanske borde klippa sådana där 5-cm spröt lite mer planerat, för att kanske få en aning av volym då?
    Eller nä.

Torrschampoo har jag aldrig prövat.

Vilken lyckad shopping hörru! Vad kul!

Hälsa Prinsen, den lille pratkvarnen. Jag såg nyss bilder när han satt här på golvet och läste Alfons för sin lillebror. Han får komma hit igen snart-nu hittar ju hans mamma hit... Eller hur var det? Hihi!
    Jag lovar att de inte ska sprängas några hus just då. Ta med dig EA och lite annat folk där söderifrån.

• viktualia

PB - har du förresten noterat att jag har en blogg här på BT och att du kan gå in och läsa lite viktigheter där?!

• Fru E

Vickan-du som är bra på att snoka reda på saker hur får man bort dålig lukt i diskmaskinen!?! Vår är knappt ett år gammal och har de senaste två veckorna luktat unket, både inuti och när vi kört den. Vi kör den en gång per vecka ungefär och det är inte själva disken som luktar.
    Har provat att köra den tom några gånger nu med två tabletter i men det har inte hjälpt så mycket, tog loss alla armar och filter nyss och diskade. Kör nu maskínen med citronsyra men vad gör jag mer

• passionsblomman
    viktualia skrev 2011-07-01 21:55:21 följande:
    PB - har du förresten noterat att jag har en blogg här på BT och att du kan gå in och läsa lite viktigheter där?!
    Nä?
    Går man in på din sida då?
  • Ninnnis

*smyger in från granntråden för att ge Vännerfan ett torrschampotips*

Jag har Toni&Guy, den tycker jag är bra. Tycker den ger med stadga än volym, om du förstår vad jag menar. Har även haft Björn Axén, den ger nog nästan ännu mer stadga. Jag tror inte det är något problem för din hårbotten, iaf inte sprayvarianterna. Det finns pulvervarianter också, de går nog in mer i hårbotten. 

Jag gillar torrshampo skarpt. Visserligen tar jag tacksamt lite mer volym i mitt inte så tjocka hår, men jag tror det kan funka bra ändå.

*smyger ut igen*

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!