• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Efter semestern blir bra eftersom vi bara har bokat två säten på flyget ! Vi kan ju ta det i samband med den där träffen vi ska ha (har dock inte antecknat datumet).

• snaily

Lappis
    Hög tid att anteckna datumet nu då: 17/9!

• Lapinette

Gör det genast! Shit, jag kan inte!!! Maken springer halvmaran och jag bara måste vara support till honom.

• Lapinette

Vi får väl se när, vilket klockslag, det blir för träffen. Loppet börjar 16.00 och han tränar verkligen hårt inför detta, springschema som han följer etc så jag vill verkligen vara en bra support just den dagen.

• Lapinette

Nej, nu tar jag helg! Som vanligt inleds den med spinning och middag någonstans på vägen hem.

Ha en skön helg och ni som far iväg på semester - bonnes vacances!

• viktualia
    smint skrev 2011-07-08 10:46:13 följande:
    Vickan: finns det inte fler på fb som inte är med i gruppen på fb? Ser någon som ni har som vän dom flesta av er som inte är i gruppen?    
    Joo men de hängde inte i den här tråden utan i en annan som sedan länge somnat in. Och ingen av dem är aktiv här längre.
  • viktualia

Lappis - aaaaaj! men på kvällen är väl maken mest utmattad?!?!  nu har nämligen 15 pers kommit fram till att den där dagen funkar....

Samsovning - jag tycker egentligen inget särskilt. Hade varit najs att få sova som "vanligt" men jag sover helt ok trots Trollet i sängen. Och på han får ju som sagt sova i sin säng delar av natten. Mest av allt gör vi ingen större sak av det hela, har skippat alla satsningar på insomning och annat. Han somnar genom att nån av oss ligger bredvid tills han sover tillräckligt tungt.  Har annars samma typ av problem som September - husets planlösning är ett hinder för att mjukstarta övergång till att Trollet ska få eget rum. En massa kedjereaktioner startar i så fall och den mest tidskrävande handlar om att inreda en klädkammare från noll inredning till att husera makens och mina alla kläder och skor. Och sommarens satsning är på utomhusrenovering... alltså får Trollet fortsätta sova i sin och vår säng... 

Vinkar till er alla!

• porchez

FREEEEDAAAAG!!!!!!!!! och SEEEEEMEEEEESTEEEER!!!!!!!!!!!!!!
    Inte firar jag in den med träning och festival som tänkt, utan en seg förkylning, men efter att ha sovit några timmar så blir det iaf. middag och en öl här hemma nånstans, hmm, vi har nog 3-4 ställen att välja på, varav 2 st har knappt ätbar mat man får va glad för det lilla

Lappis - lönehelger poå IKEA är det mest folk, men parkeringen brukar vara lite av ett kaos då, så flyktvägen kan bli svårt

• snaily

Men herrejösses - VARFÖR har ingen tipsat mig om denna bok (seriealbum) tidigare? Den är ju bara sååååå bra! www.adlibris.com/se/product.aspx
    (Kan tänka mig att man inte finner den FULLT lika underhållande om man inte har ett visst feministiskt intresse.)

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!