• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Oj, vad alla fyller! Själv har jag slutat och gillade att krypa ned hos mamma och skvallra på helgmornarna även när jag närmade mig 20.

• Fru E

Lappis-du kan få samsova med Buster nu om du vill så kan jag och maken sova lite , dvs du har vanan inne när er bus* kommer

• Lapinette

Men nu hänger jag inte med .. har ni fått Buster hem till er?!

• Fru E

Det blev en annan liten Buster eftersom vi inte kände oss trygga med organisationen till sist. Hämtade en liten kille på 10 veckor i söndags igår blev det inga olyckor inne men idag är vi uppe i 3 trots MÅNGA utebesök. Och vi som var sååå stolta igår

• MSW

FruE: grattis till tillökningen! (har tjuvläst i andra tråden, men har inte riktigt fått kläm på vad som hände och hur fort det gick)..

• Lapinette

Grattis EA!!!! Vad mysigt det låter (ja inte olyckorna då)!

• Fru E

MSW-efter att den första Buster gick till sitt jourhem ringde vi även på en annan hund som även den gick till sitt jourhem, då kändes det inte seriöst längre och vi började titta på annat håll istället. Var även inne på att adoptera polisens "hitte och tagna" hundar via tex Djurskyddet i Malmö men på något sätt vet man inte vilken hund man får. Därför grubblade vi på en valp och när vi väl ringt på en så gick det snabbt, har inte riktigt sjunkit in än att han är här på "heltid" .
    Kan tänka mig att man kan likna det vid att få barn haha, var tredje timme ringer klockan på natten för kissning

• Fru E

Lappis- så länge det bara är nr1 så är det helt ok
    Men han är ganska söt när han ligger och pratar i sömnen i sin korg nu, nästan så han är förlåten

Oupsie-säg till om ni vill ha en lekdejt av Buster han behöver träffa lite kamrater i sommar

• Fru E

Samsovning håller jag med mig utanför men med  Buster några meter bort i sovrummet nu och jag inte sover bra kommer nog ev barn att få sova egen säng i sitt rum

Grattis till alla som fyllt

Porchez-hur går det med Hunken 2

• Piggelin1

BS, är det sant?! Tvååker?! Hag skriver på FB istället

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!