• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Jag känner mig som värsta usla mamman som inte längtar mer efter barnen, det klart att det ska bli mysigt att få hem dem och få krama dem men jag tycker att de är urjobbiga och fullständigt suger musten ur en bara av att vara, utan att de ens bråkar, man får ingen tid själv och jag bara drömmer om hur det var innan barnen då man fick sin egen tid när man kom hem från jobbet och då man kunde gå ut och göra saker. Detta har kommit mer och mer nu sedan jag började jobba igen och får höra vad de andra tjejerna, en del har inga barn alls och de andra har stora barn, gör efter jobbet och med sin tid. Ibland åker de hem och bara slappar i soffan, det var ju många år sedan man fick sitta still i soffan en kväll. Jag frågade maken förut om han inte drömde om tiden innan vi fick barn men det verkar bara vara jag som totalt flippat ur som tur är.

• BrudSommar2006

Tror inte att jag är allergisk, maken var ju förkyld för tre veckor sedan och fick dras med det länge, förmodligen på grund av sin allergi. Iris är frisk nu tror jag men Astrid är väldigt snuvig vad jag förstår. Själv var jag ju risig när jag började på jobbet för två veckor sedan men var i princip frisk igen när nu nästa nya omgång kom.

Grannen är bortrest och bara sonen, 18 år, är hemma. Han har ett gäng kompisar här och trots nio grader sitter de ute och pratar. Deras uteplast ligger mot våra sovrumsfönster så det låter i princip som att de sitter nedanför vårt sovrum och pratar, väldigt störande. De är inte högljudda eller har fest eller så men de stör i alla fall...

Fast nu ska jag göra ett försök att sova i alla fall, god natt på er.

• BrudSommar2006

Tack Oupsie, länken sparad, ska titta imorgon!

• Oupsie

Känner mig lätt förvirrad som vanligt och kommer inte riktigt ihåg vad jag skulle kommentera. Är trött och ska se till att gå och lägga mig när Daisy får för sig att somna ikväll. Hon har inte sovit så mycket idag för hon har vaknat av olika anledningar, och det känns som hon bara är nöjd när hon får ligga och snutta på bröstet.... men hon är inte lika skrikig som hon var igår. Då skrek hon nästan hela kvällen. Men hon sov bra i natt iaf, och det är ju alltid något . Hon utvecklas något helt otroligt just nu känns det som, men rörelser och ljud, funderar på om det är därför som hon är så gnällig och skrikig? När hon inte gnäller eller skriker så är hon väldigt rolig i alla fall, skrattar och "pratar" en massa .

Angående BH-storlek så upptäckte jag för ett par år sedan att BH-arna satt bättre på mig om jag gick upp en kup-storlek och ner en storlek i omkrets, så helt plötsligt fick jag ju större bröst . Nu har jag D-kupa i amnings-BHn men jag tror nog att det hade funkat med C också. Undrar dock hur de kommer att se ut efter avslutad amningObestämd. Annars känner jag mig ganska nöjd med dem och har inget behov av större, och förstår att det är jobbigt att gå och bära på för de som har stora bröst, och svårt att hitta både kläder och underkläder som funkar.

Sweet, trist att behöva jobba gratis, men förhoppningsvis har du igen det i framtiden . Men du, jag hann i alla fall aldrig se att du hade rekommenderat den här tråden på FB så antingen tog du bort den snabbt, eller så funkade det inte.

PB, låter som att du hade en riktigt härlig påskhelg .

AM, trevligt med middagsgäster, och skönt att kunna köra repris på en uppskattad meny. Inte alltid man har tid och inspiration för att hitta på något nytt. På tal om menyn så tror jag att jag såg recept på något liknande (eller vissa av rätterna)  i en inredningstidning för ett tag sedan (reagerade på det just för att det var en inredningstidning och inte en mattidning).

Nehe, nu måste jag ta hand om Daisy. God natt i tråden! 

• fru AM

BS: Jag känner igen allt du skriver angående känslorna inför barnen och längtan eftere tt mer 'oberoende' liv. Jag tycker det var väldigt skönt att höra att jag inte är ensam att tänka så! Jag får så dåligt samvete när tankarna kommer för egentligen är ju barnene rätt snälla ...
    jag är också på jakt efter väska! Det är så svårt! Jag hittar ingen ssom riktigt 'talar till mig' - jag är beredd att lägga ganska mycket på rätt väska men d en verkar inte finnas. Det är klart jag hellre betalar mindre ... Men det finns ju inte billiga väskor heller. Jag vill absolut ha läder. Kanske kan jag hitta ngt i Italien.
    Oupsie: det var nog precis rätt recept du såg - jag hittade det i Plaza Interiör!

• Snorkfröken77

Inga mer svåra smärtor här, lite småont på samma ställe, men det har jag ju haft förut, kanske en tjurig blindtarm, vem vet? Så länge det känns ok orkar jag inte bry mig, har fullt upp med att bekymra mig om Leffelina varje dag.

Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiih Muggles! Äntligen! Gud vad roligt och oj vad avundsjuk jag blir Håller alla tummar och tår för att du får snusa bebis inom kort!!!

Sweet - Skönt att du var en av de som tryckt på gilla!

AM - Klipp, klipp! Hår växer ut igen!

Liten - Grattis till försäljning! Ser fram emot att få se bilder från nya stället!

Apropå brösten så vill jag gärna ha min vanliga storlek, det jobbigaste just nu tycker jag att min bröstkorg vidgas så när blir gravid så jag har svårt att hitta BH:s och har ingen aning om vilken storlek jag kommer ha om jag får amma den här gången (ökar 10 cm i omfång när jag blir gravid, skitläskigt, gick iaf tillbaks på en månad sist) Sen är det inte trevligt när brösten liksom "ligger" på magen, lol, det låter så sexigt....

Apropå artikeln så kontaktade jag en ur gruppen, förklarade hur jag kände och hon förklarade hur de tänkt, saken är nu utagerad från mitt håll, men jag kommer nog aldrig kunna träffa gruppen framöver så som jag kanske hade hoppats, jaja, livet är inte lätt.

Längtar för övrigt till måndag då jag förhoppningvis får mitt slutmål och kan börja ta sikte på det.

Kram på er!

• Piggelin1

Fler som fick sms inatt?! Jag var vaken pga amning Jiiihaaa, de är äntligen här! ...och jag hade fel ang "sorten" GRATTIS Mugglan m familj

• Piggelin1

Två flickor!! Är supernyfiken på hur de ser ut, hur det gick, om det blev snitt eller ej osv. Väntar m spänning på mer info!

• smint

oj oj, gud så underbart att dom är här  Stort Grattis hela familjen .{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!