• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • sweetstreet

Å HEJA MUGGLAN!!!
    Eller kanske ska jag ropa Heja Mugglans TAPP!!!

Hoppas såååå att de små kommer ut nästa vecka så ni får träffa dem!

• sweetstreet

Förresten
    SKÅÅÅL!!!!!

Sitter här och försöker vara duktig. Ska skicka min version av artikeln till chefen (eller fd chefen) ikväll. Det har gått lite småtrögt men nu har jag nog kommit igång en del ändå. Jag behöver helt klart lite "press" för att jobba som bäst...

MSW,
    vad är det som har hänt???? Har du plussat???
    Jag har inte alls hängt med allt som hänt i tråden senaste tiden.  

Cicci,
    TACK vännen! Du är bara bäst!!!!
    Jag ska kontakta dina kollegor i helgen eller nästa vecka!

FruE,
    KRAM på dig vännen!!!!!!  

• sweetstreet

Liten,
    grattis till försäljningen!!!!

Ang bröststorlekar är jag åt det lilla hållet men måste säga att jag faktiskt trivs med det. Visst finns det gågner när en-två storlekar upp vore himla najs, men oftast är det skönt att inte ha några meloner tycker jag  
    Haha det var faktiskt en av de saker jag inte gillade med mina amningstuttar! Att det blev SVETTIGT under dem! Alltså mellan brösten och bröstkorgen!!!!!!! Eftersom mina annars så småååå pyttiga bröst inte alls ligger tätt mot min bröstkorg (de är alldeles för små för det hahaha! ) så var jag inte alls van vid det och jag tyckte det kändes lite småäckligt minns jag.... Men så hade jag ju stortuttar under sommarhalvåret också. Kanske känns annorlunda om det inte är så förbålt hett...
    Maken däremot gillade nog mina större tuttar  

• viktualia

Sweetan - hahaha då fattar du kanske varför det är kass att ha megabyst....

Mugglan - all cred till dig! Kram!

Ego- fick just erbjudande om en skojig aktivitet i min hobbyvärld. Är sjukt lockad. 6 dygn borta från Trollet och maken. Egentid av högsta kvalitè... hmmm bad om lite mer info och drömmer mig bort.....

• MSW

Sweet: ja, om allt går som det ska blir vi en till i november! skönt om du blir färdig med dina ändringar, även om det kanske inte är det roligaste man kan göra att jobba gratis!

Vickan: låter som spännande planer!

nu tänkte vi strax åka och bjuda våra nyinflyttade kompisar på kladdkaka! Ha en bra helg alla!

• muggles

Är på Östra pga misstänkt havandeskapsförgiftning, nya prov tagna, vi väntar på svar. Blir förmodligen bebbar i helgen . Kan ni hälsa granntråden?

• snaily

Muggles
    Oooooh vad spännande! Inte så kul med havandeskapsförgiftningen, men kul om Ada och Beda får komma ut i helgen!! Stort lycka till!!
    Granntråden är hälsad!

• smint

Hejja mugglan och bebbarna, jobbigt med ev havandeskapsförgiftning men så spännande om a och b kommer nu kraaam

• MSW

Åh mugglan! *en liten tår i ögat* inte bra med havandeskapsförgiftning såklart, men i det här läget känns det juh ändå positivt! Puss och kram till er! och heja heja!!!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!