• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Vännerfan

Och for the record ska det i mitt första inlägg stå läste och inte hörde, jag har inte hört nåt om hunken, jag har LÄST inläggen.

• muggles
    Tillbaka från BM. Nu har SF-måttet stuckit upp till 45cm(!) på en vecka (40,5 för en dryg vecka sedan). Egentligen ska kurvan plana ut nu men min sticker uppåt brantare vilket BM reagerade på. Hon ringde tom läkaren som gjorde UL i onsdags för att fråga honom en extra gång. Dessutom har mitt blodtryck stigit ytterligare (men ingen äggvita, så ingen havandeskapsförgiftning). Karpaltunnelsyndromet är värre, samlar jättemycket vatten - känns sammantaget som att min kropp börjar säga ifrån...

Min BM menade iaf att det kunde absolut vara läge för igångsättning nästa vecka, bara tappen är någorlunda mogen. För barnens del spelar det ingen roll om de kommer redan nu, och hon tyckte absolut man skulle ta hänsyn till hur jag mår. Hon är väldigt bra!

Så håll tummarna tjejer att min tapp är förkortad och förmjukad på måndag när doktorn ska titta (och ev göra en hinnsvepning el åtminstone pilla på den för att irritera den lite tyckte BM). Tänk om vi faktiskt får träffa A och B nästa vecka?! *längtar*
  • fru AM

Muggles: hoppas verkligen att tappen tar och skärper sig - eller snarare mjuknar ... OK så nästa vecka är det läge för igångsättning OM (NÄR!) tappen givit med sig ... (Och om inte - är reservplanen snitt då? Eller det har ni kanske inte pratat om?)

Ada(m) och Beda(owulf) (finns det ett sånt namn?) - kom ut!

• MSW

Ååh, mugglan vad jag hoppas att det är läge för igångsättning nästa vecka, om inte a&b kommer på att de vill ut innan dess!

• FruCicci

Mugglan, du har varit så sjukt "duktig" som har genomgått en tvillinggraviditet såååå läääänge, jag är så imponerad. Sen humöret oftast på topp på det, du är grym.
    jag sällar mig till skaran även jag och hoppas att ni hela familjen får möte de underbara små bebisarna nästa vecka och att allt kommer gå bra!

heja heja tappen nu och hela härligheten Mjukna mjukna Mjukna nu för fabian!

KRAM

FREDAGS SKÅL!

• Ore

*Håller tummarna stenhårt*

Hoppas verkligen att A&B vill titta ut snart!

Du har för övrigt ett helt galet stort SF-mått, kan knappt förstå hur din mage har kunnat bli ännu större än den var när jag såg dig? Tippar du inte över snart?

• muggles
    FruCicci skrev 2011-05-13 15:09:46 följande:
    Mugglan, du har varit så sjukt "duktig" som har genomgått en tvillinggraviditet såååå läääänge, jag är så imponerad. Sen humöret oftast på topp på det, du är grym.
    jag sällar mig till skaran även jag och hoppas att ni hela familjen får möte de underbara små bebisarna nästa vecka och att allt kommer gå bra!

heja heja tappen nu och hela härligheten Mjukna mjukna Mjukna nu för fabian!

KRAM

FREDAGS SKÅL!
    Tack det var jättesnällt sagt. De sista två veckorna har varit ganska jobbiga faktiskt. Vet inte humöret varit precis på topp men maken säger att jag klagat väldigt lite iaf.

AM: BM tyckte jag skulle fundera på hur länge jag vill stå ut om tappen inte är mogen (dvs fundera på om jag då vill ha snitt). Men det känns väldigt långt inne att välja snitt nu då båda ligger med huvudena neråt. Å andra sidan - i värsta fall går jag till v40 och är tappen inte mogen då heller... då blir det ju snitt iaf. Svårt.
  • Vännerfan

Hej Mugglan!

Åh, jag håller tummarna för att tappen mogrnat tills på måndag!! Och instämmer i att du verkligen varit och är jätteduktig!!

• Vännerfan

Enligt kurvan är du väl t.o.m. större än tvillingföderska i v40!

Väldigt svårt ang. snitt. Lite pest eller kolera då vi ju vet hur gärna du vill föda vaginalt.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!