• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • MSW

Ore: Ja, vi har hade det jättebra när vi var där iaf! Så det kan ni absolut fundera på tycker jag!

Hade det inte blivit kolmårde för oss i år hade jag nog velat åka till Borås djurpark ist..

• MSW

Parnassia: Låter härligt! Inte det minsta avis... Nääääedååå....! Förstår att du längtar efter dina flickor...

• fru AM

Parsnassia: vad härligt och spännande att vara i "landet i öster". Även härligt att få sovmorgnar och romantisk egentid. Lillan och Storan har det säkert jättebra även om de nog längtar efter er. Men ni kommer ju snart tillbaks!

Muggles: Inrapportering? 

• _koko_

Åh, snyggt, AM, se till att det blir av nu!!! Jag och min frisör säger alltid "det växer ut" i kör, och sen sätter hon saxen (eller kniven) i håret.

Vi kommer nog åka till kolmården i sommar, och jag tror helt klart att lillebror (som nu är ca 1 år och 9 månader), kommer tycka det är skitkul! Vi var på djurpark när vi var utomlands nyss (och här måste jag skrika JAAAA till slutet forum, förvånar mig själv, men jag har helt bytt ställning i frågan), och båda barnen tyckte det var jättekul.

parnassia - Härligt!!

liten - Håller tummarna för bra budgivning, men vad skönt att det iaf passerat er nedre smärtgräns!!

sweet - Hoppas du får napp på ett eller annat sätt! 

msw - Hoppas det blir medicinering, om det är det du hoppas på, alltså.

Hållbara lockar gör jag förresten med plattång, men det har jag väl redan avhandlat här en gång så jag ska inte tjata.

• Ore

Parnassia: Trevligt med ett litet "break", fast jag förstår att du saknar barnen

MSW: Travegyl hette medicinen

Tack koko och MSW för djurparksinput, låter som något vi skulle kunna göra som familjeutflykt

koko: Hur ser du vad du gör bak i nacken? *mitt stora dilemma*. Fast egentligen kanske jag bara borde börja göra det, och bli bättre allt eftersom.

Några tips för att bli av med ögoninflammation snabbt? Om det nu är det som lillkillen har. Funderar på om det kan vara någon typ av allergi, för han var kletig i ögonen i förrgår, hemma och kletfri igår, och så återkom det nu på eftermiddagen idag när han är på förskolan igen.

För övrigt är jag på strålande humör efter en långlunch med shopping. Skulle egentligen fixa två ärenden, men när jag bytte ett par nyinköpta trasiga jeans så "råkade" jag impulsshoppa två toppar. Och så påmindes jag om att syrran hade köpt ett par snygga jeans på Lindex, som jag ville kolla på (och köpte)... Nästa ärende var beställa nya linser, och då råkade det visst bli ett par nya solglasögon samtidigt. Men sjutton vad nöjd jag är med dem! Ett par Ray-Ban, som skyddar mot solen utan att göra allt mörkt. Kommer aldrig köpa billiga solglasögon igen!

• muggles

TUL idag: 2,8 + 2,9 kg och gott om fostervatten som vanligt.

• Ore

Oj, stora små krabater nu ju! Finns ju många "enlingar" som föds vid fullgången tid som är mindre än så. Fast räknas de inte som fullgångna snart förresten?

Inte klokt egentligen, att du har närmare 6 kg bebisar i magen!!!

Men det är VERKLIGEN dags för dem att komma nu...!

• snaily

Muggles
    Cheezus vilka stora små bebisar!
    Är det den 16:e ni skulle på bedömning för igångsättning? Förstår att ni har nedräkning där hemma... Men tycker gott de kan komma innan dess, imorgon till exempel, den 12:e är ett bra datum.
    Kämpa på, kram!

Ore
    Grattis till lyckad shopping!

Apropå eventuellt sluten tråd så har jag för mig att det finns på familjeliv? Fast kunde inte hitta info om det när jag sökte lite halvhjärtat nyss. Jag ställer mig rätt neutral i frågan, skulle inte ha något emot att byta forum om majoriteten vill det.

Pustar i värmen! Men klagar inte, det är så skönt att kunna gå ut barfota, även om jag förstås inte kan vara så mycket ute med Yngla. Stått i halvskuggan och dragit vagn länge (men inte tillräckligt länge för hon vaknade såklart direkt när jag gick därifrån) och tänkt på att det ju är bra att sola sakta.

Igår var det babysim igen och återigen inge kul alls, sa Yngla. Nästa gången är det tredje gången gillt. Känner mig som en barnplågare som skrattar och tjoar i vattnet när hon gnäller och smågråter.

Annars har jag lugnat ner mig LITE med viktnojan, det blir värre igen när det är dags för nästa vägning ska ni se. I helgen åt hon katastrofdåligt och jag började undra om det växer mögel eller nåt i min mjölk men nu äter hon som vanligt igen. Har börjat lite försiktigt med smakportioner av mjölkfri gröt. Det mesta hamnar på kläderna förstås.

Nähä, dags för eftermiddagsluren. Jag behöver inte oroa mig för sömnbrist i alla fall som sover tillsammans med henne nästan all hennes sömn - oftast blir det 1-2 gånger i sängen på dagen och så hela nätterna. Fast på dagen slumrar jag oftast bara en stund och ligger sen och filosoferar medan hon sover färdigt... hå hå, det är hårt jobb att vara mammaledig.

• viktualia

AM - spännade med frisyrfunderingar. Jag går på kokos linje och hoppas att hemska varianter växer ut...borde f ö gå dit själv, men har som vanligt lång startsträcka...

Parnassia - cooolt m resan! Ha det ljuvligt!

Cicci - häftigt om du lyckas förmedla jobb i nån form till Sweetan - den här tråden är bra till mycket.

Snigeln - hoppas Yngla får i sig lite gröt. När Trollet fick matintro var tipset att hälla i extra fett, neutral olja. Kanske skulle funka?

Ego - en vanlig dag på jobbet följs nu av bussfärd, bussens ac verkar paj och klibbigheten är påträngande... det värsta är att jag blir så sömnig av detta...usch...gäsp!

• viktualia

Mugglan också ja - häftigt att de blivit så stora! Nära till Trollets startvikt på 3055. Hejar på dig och hoppas att du får må drägligt!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!