• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Liten med Mindre

AM - jag är sjukt beroende av lite lockar/fall i håret nuförtiden. Hela jag blir hängig när håret är spikrakt - raskt åker en tofs upp och det känns ju så där superproffsigt på jobbet. (Fast samma tofs är ju rätt snygg med lite fall längst ut i topparna. Sjukt, jag vet...)

• MSW

Nu blev det lite mycket känner jag... (totalt ego, i'm sorry) efter att varit förkyld i ca2,5 vecka fick jag tid på vårdcentralen idag.. Hade inga streptokocker och sänkan visade ingenting.. Alltså antar doktorn att det antagligen är allergi, "åk ner till Apoteket och skaffa allergi medicin, och ta den ett par dagar blir det bättre så är det allergi" ok, gör det, bara det att när man är gravid så hittade hon inte några receptfria tabletter man får ta.. Kom därifrån med någon renässans variant för 140kr.. Inte mycket att hänga i julgranen.. Får väl hoppas på ordentligt regn ist..
    sen iaf på vägen hem ringde de om att blodprovet jag lämnade igår låg för lågt så imorn blir det behandling för att bättra på det! Jippii, eller inte.. Nu har jag nog gnällt färdigt tror jag..

• viktualia

liten - näe till hemstaden blir det bil. här kämpar vi annars med gång... idag har Trollet tagit flera steg utan stöd och han har väldigt nära till att lära sig gå på riktigt! coolt! Han är 15 månader om nån grubblar...

• viktualia
    MSW skrev 2011-05-10 15:57:46 följande:
    Nu blev det lite mycket känner jag... (totalt ego, i'm sorry) efter att varit förkyld i ca2,5 vecka fick jag tid på vårdcentralen idag.. Hade inga streptokocker och sänkan visade ingenting.. Alltså antar doktorn att det antagligen är allergi, "åk ner till Apoteket och skaffa allergi medicin, och ta den ett par dagar blir det bättre så är det allergi" ok, gör det, bara det att när man är gravid så hittade hon inte några receptfria tabletter man får ta.. Kom därifrån med någon renässans variant för 140kr.. Inte mycket att hänga i julgranen.. Får väl hoppas på ordentligt regn ist..
    sen iaf på vägen hem ringde de om att blodprovet jag lämnade igår låg för lågt så imorn blir det behandling för att bättra på det! Jippii, eller inte.. Nu har jag nog gnällt färdigt tror jag..
    hm... näe receptfria kanske det inte finns.... men jag åt min vanliga allergimedicin när jag var gravid... hm....
  • sweetstreet

Heeej alla gullisar!!
    Jag har inte varit in här på år och dar känns det som. Tänker på er men det har varit fullt upp. Konstigt va nu när man blev av med jobbet trodde man minsann att det skulle bli lugnare men det har ändå varit fullt upp...

Nu har jag mer jobb igen. För min artikel behöver "major revisions" innan den blir antagen så det lär bli en del jobb med den framöver. obetalt men hey jag hoppas den ska publiceras så man får se det som en investering. 

Om NÅGON av er där ute har ngt tips på jobb man skulle kunna utföra på "distans" tager jag tacksamt emot tips och råd!!!! Typ skrivjobb eller annat man kan sköta härifrån. Jag skulle behöva det mesta tänkbara nu framöver. 

Jag är sjukt ouppdaterad på vad som hänt här dock.

Några goda nyheter?
    Några dåliga?

MEGABAUTAKRAMAR till er iallafall!!!

Och A.M SJÄLVKLART ska du klippa dig lite rockigare!!!! Ibland måste man byta frisör för att det ska funka dock. Kan kännas jobbigt eftersom man kan ha skapat en form av "relation" till sin frissa och går man någonannanstans käner man sig nästan lite "otrogen"  

• Oupsie

Hej hej allihopa! Oj vad trött jag är idag, somnade en stund på soffan men vaknade av att telefonen ringde. *gäsp*

Angående FB-rekommendationer, den andra kom när folk här började skriva att vi inte ville bli rekommenderade, det var ju schysst... Har ingen aning om hur mycket mer trafik det skulle bli till den här tråden med FB-rekommendationer, men själv har jag försökt vara ganska anonym, men det finns  ju gränser precis som Ore säger, för risken är att det blir ganska innehållslöst och kryptiskt. Jag kan tänka mig att flytta till ett annat ställe om andra vill.

Liten, huh, jag förstår hur du känner dig. Hoppas de börjar buda som galningar snart!

MSW, hoppas att nässprayen hjälper! Har använt det några gånger nu, får inte äta tabletter nu när jag ammar, och jag tycker att de har hjälpt ganska bra, men jag är inte jätteallergisk iofs. 

• Oupsie

Piggelin, halka i kräk, verkligen glammigt .

Angående det där med att bearbeta förlossningar, jag gick ju igenom min förlossning med kuratorn som jag gick till under graviditeten och hon sa att det är ganska vanligt att det först är under nästa graviditet som vissa känslor, oro mm kommer upp/tillbaka och hon sa att man ska inte vara rädd för att be om att få prata med någon för det finns hjälp att få. Och det vet ni ju såklart, ville mest bara heja på lite för det kan vara svårt att ta det där steget att be om hjälp.

• Oupsie

Sweet, lycka till med artikeln! Har tyvärr inga tips, men skrivjobb låter väl som typiskt sådant som man gör hemifrån.

AM, hejar på en rockigare frisyr

• Liten med Mindre

Hej hej! Nu har det börjat lite budgivning i alla fall! Jag vill ju inte vara otacksam då vi ju fått ett godtagbart pris, men vad är det för mesar som lägger 5k, 10k, 15k, 20k? De kan ju hålla på länge i denn takten... Men det ökar ju i alla fall!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!