• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Och de som vill kan ju kopiera min text (eller skriva en egen) och maila till: support@brollopstorget.se
    Vi är många, vi är starka ... Oh oh oh, tjejer, vi måste höja våra röster för att höras!

• start september

Bra skrivet AM, trist utveckling det där med rekommendationer säger bakåtsträvaren.

Läser allt men har inte skrivit på ett tag. Känner med alla och extra stor kram till FruE och Snorkis.  

Fullt ös både på jobb och hemma, men ohyggligt skönt med sommarfeeling i helgen. Går i v 24 imorgon så nu börjar jag lugna mig lite mer. Små små sparkar känns på insidan och jag ser ut som en smärre elefant. Svampinfektionen blev jag inte av med första varvet, hoppas så att nästa kur hjälpt. Tack för alla bra tips om det! Känns lyxigt att ha levt så länge utan sådan kan jag konstatera, när så många har erfarenhet. 

I övrigt mår jag strålande och har faktiskt idag tom de skyhögklackade skorna jag köpte en gång med tanken att det då måste funka att behålla graviditeten så att jag inte skulle kunna använda dem...

Annars snurrar tankarna kring sluta med blöjor, syskonvagnens vara eller inte vara, lite mer renovering som ska hinnas med, kommande 3-årskalas och semester och förhoppningsvis en barnvaktsnatt så att maken och jag får lite egentid. Och som många andra har vi femårsjubilieum i år, farligt nära BF, så det får firas tidigare då förhoppningsvis. Och en tjejhelg vill jag hinna med också, men nära maken.  

Tack Oupsie för Seprahine-länken! En fin klänning och en fin tunika har jag redan fått komplimanger för!

• muggles
    FruCicci skrev 2011-05-09 10:45:01 följande:
    Bra skrivet AM, verkligen!! Impad!

Grattis till Prinsen som fyller 4 år idag!
    Otroligt att tiden får så fort!
    Ja jag kommer ihåg när Vänner skrev att de åkte in till förlossningen och sedan väntan väntan på rapport (inte lika live som nu för tiden). *nostalgisk*
  • viktualia

AM - bra skrivet! Men jag skrev ett eget mail och drog iväg..... håller med tidigare talare om känslan av att "försvinna i ett hav" minskar ju fler facebookrekommendationer som dyker upp...

• fru AM

Bra Vickan!
    Jag menande ju inte att framhålla min text som den  mest exemplariska att skicka - bara att det är lättare om något redan är skrivet, då får man det gjort om man har mycket att stå i. Om man inte är så duktig som Vickan och skriver själv!

• viktualia

Smint - hoppas att din mamma piggar på sig och att resan dit blir trevlig trots allt!

Mugglan - *vinkar*

• viktualia
    fru AM skrev 2011-05-09 12:43:26 följande:
    Bra Vickan!
    Jag menande ju inte att framhålla min text som den  mest exemplariska att skicka - bara att det är lättare om något redan är skrivet, då får man det gjort om man har mycket att stå i. Om man inte är så duktig som Vickan och skriver själv!
    Absolut och även om jag skrev egen text så gick det fortare eftersom din text inspirerade! #Vickan som ger mer cred till AM

Själv har jag just drabbats av anonymitetsryck och tänker därför inte outa varför, men det vankas firande här. Ska bara ladda för att dra iväg och shoppa både bubbel och smörgåstårta...
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!