• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Liten med Mindre

Mopedvin - till hösten har vi tänkt jobba 100% igen. För att se hur det går. Besökte två dagmammor igår och det är ju så svårt att välja. Men det bllev en som känns rätt lik hon vi har idag.

• Liten med Mindre

För övrigt har min man tidigare sagt att han kan fixa ett stängt forum åt oss om majoriteten vill. Så jag gissar att det alternativet finns. Då blir det bara genom kontakter som nya trådisar värvas.

• Fossing77

Hej på er!
    Ser att det händer en massa här som vanligt. 2 väldans aktiva små busungar och en stooor sol håller mig borta från datorn så jag missar det mesta. :) Inte en chans att hinna ikapp just nu. :) Hoppas alla har det bra i alla fall, med magar, barn, köplatser, jobb, hunkar och allt annat. :)

Kram på er!

• Fossing77

Förresten... Ang FB-rekommendationerna... Det går att hitta hit om man söker på TE på FB, men man kommer direkt hit om man klickar, ser inte vem som rekommenderat...

• fru AM

Jahaja - vad lugnt det är här inne då! Själv har jag varit och tränat och ska snart ta itu med något jobbaktigt!

Inget svar än från BT-folket.

Hej så länge!!

• Liten med Mindre

Ingen rapport om någon budgivning. *biter på naglarna*

• Liten med Mindre

Jo - en rapport, maken fick tydligen punktering på väg mellan mina föräldrar och dagmamman. Med två barn i bilen och mattider som närmar sig. TUR att det inte var jag - alldeles för många år sen jag bytte däck. Kanske borde öva?

• fru AM
    Liten med Mindre skrev 2011-05-10 10:49:14 följande:
    Ingen rapport om någon budgivning. *biter på naglarna*
    Var det många på visningen?
  • Piggelin1

Hej hej,

Izzie, Ore med flera - jag bjuder så gärna på ett gott skratt - jag fnissade faktist själv rätt snabbt efter halka-i-kräkset-incidenten Det var bara fööööör dråpligt liksom!

Izzie, vilken vecka är du i? Jag vill minnas att jag var i vecka 25-26 ngnting när jag tog upp det med min BM & runt en månad senare så träffade jag den kombinerade BM & samtalsterapeuten första gången. Tror vi träffades fyra ggr & det gjorde verkligen nytta. Dels att bearbeta den förra förlossningen (kombination av en BM's kompetens, som kunde förklara förlossningen & varför det gick som det gick rent fysiskt, & KBT-biten som förklarade känslorna & reaktionerna var perfekt), dels att ladda inför den kommande. Dessutom så skrev hon en sammanfattning inför vårt sista möte, som jag fick läsa igenom & sen fanns den i min journal & poppade upp så fort jag ringde förlossningen & de öppnade den. Samma sak när vi väl var inne på sjukhuset - då visste alla BM som jag hade kontakt med direkt vad som fanns med i mitt bagage, vilket verkligen märktes i bemötandet från alla. Så jag kan verkligen rekommendera dig att ta i det så snart som möjligt.

• Piggelin1

Ang FB - jag säger mest  "Äsch, vad tusan, vem bryr sig om oss?"
    Tror knappast att denna tråd är av intresse, så att folk skulle sprida länken på FB vitt & brett, jag själv skulle ju aldrig bry mig om en sån tråd, ifall jag inte själv varit med i den.
    Så spännande eller världsomvälvande eller viktiga är vi väl inte? Känns inte heller som om det varit så mkt hemligheter senaste tiden & potentiellt nyfiket folk orkar ju knappast bläddra tillbaka några tusen inlägg eller så.
    Men det är ju jag det

Dags att fixa lunch till Amanda & mig - bäst att passa på medans lilleman sover...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!