• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • FruCicci

Men vad är det som har hänt?? Rekommenderar folk denna tråden hit och dit???

Jag måste byta nick i så fall!
    Mitt är ju verkligen inte så hemligt!

Mina barn heter V och LO i så fall....

Hoppas alla har haft en skön helg!

Här har det varit lite party då jag fick en kompis på besök från Oslo i fredags och sen lite grilla och sen städ dag i BRF, urk en solig söndag, men vi hann en sväng på Djurgården i går iaf och var inne på Grönan o åkte tekopparna... kändes så där när man var lite bakis

KRAM

• fru AM

Oj, Cicci: tekopparna och bakis ingen bra kombination! Vi knatade tur och retur tårtkalas på Söder och det tyckte vi räckte gott ...
    V & LO uppfattat! 

• fru AM

Ett alternativ (som jag upplyste supporten på BT om) är att vi flyttar tråden till annan plattfom på nätet ... Vi får väl se hur alla känner.

• _koko_

Hehe, vi tar våra 18000 inlägg och drar.   {#emotions_dlg.djavulsk}

Bra jobbat cicci! Jag var bakis i lördags, men det konstiga är att det bara blev värre och värre (och nej, jag var inte full när jag vaknade ), så jag somnade mycket illamående i connys säng vid läggning, vaknade ett par timmar senare och fick släpa mig tillbaka till min säng fortfarande illamående och med huvudvärk.
    Väldigt skönt då att vakna pigg och välmående på söndag morgon till strålande sol och glada barn.

• FruCicci

Koko, jo jag såg att du hade haft roligt i fredags kväll....Oftast när jag blir riktigt risig har jag rökt för mycket och druckit för lite vatten. Det var länge sedan jag  var riktigt tok bakis nu, men man kanske har vant sig vid att det är partaj rätt ofta nu den här årstiden.... lät det....
     (och för mycket vin så klart och blandat olika sorter, nu mernar jag inte blandat vin utan att man har tagit en öl, sen lite vin och sen sprit och sen något annat....)
    Skönt att du fick en härlig söndag - pigg o glad iaf!

AG tråden så fattar jag inte riktigt vad som har hänt, men det står en 2a i den där FB grejen på sidan... då har smygisar rekommenderat denna tråden ut på FB eller?
    Jag är ganska mån om att det ska vara relativt anonymt tack, men men, fler som måste tycka till.....

• _koko_

cicci - Anonyma är vi ju inte, oavsett rekommendationer på FB, men med tanke på hur fort saker sprids där kan man ju tänka sig att fler och fler hittar hit... Vi har nästan 335000 klick hörrni! Förvånad

Nu ska jag hasta iväg och köpa lite lunch innan ett möte.

• fru AM

Som jag skrev i mailet till BT-supporten (bl a):
    "

Vi diskuterar allt - högt och lågt, personligt och allmänt - och alla har inte varit så noga med att hålla sig anonyma eftersom det varit en tråd bland ett hav av trådar på ett stort forum. Nu känner vi oss lite oroliga för den nya funktionen "rekommendera på Facebook". Vi vet att vi har många "smygläsare" - alltså såna som läser i tråden men inte ger sig tillkänna. Det har föranlett diskussioner oss emellan att flytta tråden till någon annan plattform på nätet - t ex med lösenord eller dyl, men vi har ändå, hittills, känt att den relativa öppenheten har gjort att vi fått nytillskott i tråden i form av smygläsare som "klivit ut ur garderoben". MEN när nu Facebook-rekommendationen finns så är vi rädda för att det kommer bli en tillströmning av nya smygläsare som bara är nyfikna och inte helhjärtade om ni förstår vad jag menar. Går det att ta bort "rekommendera"-knappen på t ex  hela "Medlemsgrupper"? Medlemsgruppernas diskussioner  och relationer är ju oftast lite mer långsiktiga och känsliga.
    Blir det för många Facebookrekommenationer så är nog risken stor att vi flyttar vår nätbaserade samvaro till en annan sajt. Förmodar att vi är något av en rekordtråd ... och vi hoppas att ni vill hjälpa oss att värna lite grand om vår integritet genom att försöka ta bort FB-knappen? "

Vi får se ... 

• _koko_

(och jag hade inte ens nuddat en cigg och inte blandat alkoholsorter heller - håller med dig om att det brukar vara de vanliga anledningarna till baksmälla)

• FruCicci

Ja ja, det är så tanken går..... daaaaaaaaaaaaa lite trög märker jag
    Nä anonyma är man ju inte direkt på ett öppet forum

Nåväl.... lite kaffe här....

• FruCicci

Bra skrivet AM, verkligen!! Impad!

Grattis till Prinsen som fyller 4 år idag!
    Otroligt att tiden får så fort!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!