• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Kanske borde man maila BT och be dem ta bort FB-rekommendationen (helst hela funktionen det är en rätt onödig grej som det gått inflation i). 

• porchez
    fru AM skrev 2011-05-07 15:15:33 följande:
    Kanske borde man maila BT och be dem ta bort FB-rekommendationen (helst hela funktionen det är en rätt onödig grej som det gått inflation i). 
    Ja den känns verkligen onödig! Går det att få bort den vore ju det super...
  • porchez
    _koko_ skrev 2011-05-06 23:05:03 följande:
    Hemma efter en mycket lyckad kväll hos goda vänner i en fashionabel sthlmsförort. Barnen var vakna och glada och somnade i bilen när vi åkte vid 22, overkligt. Kram till alla, nu ska jag sova ruset av mig.
    Låter som ni hade en ritkigt bra kväll igår, så skoj!
  • smint

Hej hej. Kikar bara in en snabbis, jag och min bror och Hugo åker till Gotland ikväll. Mamma ville att vi skulle komma ned. Värdena Är bättre men hon är nog lite deppig så det är nog bra med lite besök. Hör av mig senare. Kram alla

• Liten med Mindre

Hej hej! Hoppas ni är ute o njuter av det fina vädret, och att Piggelin-familjen börjar känna sig piggelin igen. Småbarnslivvet är verkligen fyllt av dråpliga situationer. Själva har vi övergett hemmet för ett par dagar och i alla fall jag mår iilla av nervositet. URK!

• Izzie

Piggelin - Förlåt, men jag kunde inte låta bli att fnissa när jag läste om din kräkhalkning Kan ju inte varit så kul när det hände, men det låter för en utomstående ändå rätt under hållande... Hoppas ni klarade er, resten av familjen! Du har förstås rätt när det gäller att jag borde ta tag i min egen situation och kommande förlossning. Kom på det själv när jag läste mitt eget inlägg till Snorkis... Hmm, snacka om att jag borde följa mitt eget råd Har ny BM som jag ska träffa om några veckor så det får väl bli att dra upp det hela då. 

Porchez - Klart att du inte kommer att vara ensam! Det finns många hunkar därute! Svårt det där med att ringa eller inte ringa... Jag hade nog väntat, tror jag. Vore ju trevligt om han upptäcker att han saknar dig Ang lägenheten, skulle du få för lite kvar så det blir trist att leva är det ju bättre att vänta, men om månadskostnaden ändå gör att du kan unna dig lite kul kan det vara bra att slå till. Ett eget boende förlorar man ju ganska sällan på i längden. Eller är det hyresrätt?

Mugglan - Usch då, ytterligare en grej på listan... NU får de små liven allt ta sig ut! De är ju klara och allt! Håller tummarna för att det drar igång på egen hand och att du slipper vänta på igångsättning!

Smint - Hoppas mamma blir glad och lite piggare av ert besök! Skönt för dig att vara nära med när hon inte är på topp. Kram!

Liten - Herregud så spännande! Drar budgivningen igång direkt eller i början av nästa vecka?

Själv sitter jag hemma o är lite rastlös! Maken är på golfbanan, M är med farmor & farfar i sommarstugan och jag har fått lite egentid, för första gången på läääänge. Ironiskt nog vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Har redan plockat undan, diskat, satt på tvätt, hängt tvätt ute, bäddat med nya lakan, sett en film, ätit frukost i lugn o ro...Jordgubbslandet behöver rensas, men är inte riktigt sugen. Rensade alla andra rabatter igår och det är ju så trist! Var ute och åt med maken igår och sen blev det ett biobesök - Lincoln Lawyer - rekommenderas! Riktigt bra faktiskt!

• viktualia

Piggelin - galen scen! Hoppas att ni andra slipper spysjuka!

Liten - hoppas att lägenheten säljs fort och dyrt!

Ego - har tillbringat helgen hos sväronen inkl släktkalas. Trevligt även om Trollet tyckte att det blev lite mycket när 15 pers satt vid samma bord... nu. Tråkig bilresa hemåt.

• muggles

Nu är det 2 st som rekommenderar den här tråden... Jag sa ju att det skulle sprida sig. Fan vi kommer att få ett gäng nya smygläsare helt klart.

• _koko_

Jag blir ju hemskt nyfiken på vilka som rekommenderar och varför... Kolla psykfallen eller fina vännerna?

Ligger i sängen och lyssnar på mina småkillar som vaknat och skrattar tillsammans, underbart! Helgen har varit fullbokad med besök hos svärfar, städdag på dagis och 3-årskalas. Igårkväll avslutade vi med hemmagjord pizza när barnen somnat. Nu dusch och jobb! Kram på er!

• fru AM

JAg har nu mailat BT och bett dem (om möjligt) plocka bort rekommendera-knappen från denna tråd eller hela medlemsgrupper, eller vad som nu är tekniskt möjligt.

Man vill ju inte bli ett allmänt Facebook-jippo ...

Mina barn heter numera L & H. 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!