• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Piggelin - en smygläsare kanske !

EA - härligt med doptårtor. Vad är det för innehåll (slickar mig lätt om munnen och drömmer mig iväg till din kyl).

MSW - det nya jobbet är toppen! Har fått en massa utbildning, ska stå på mässa och säljkonferenser i nästa vecka. Skoj att jobba med personer som jag redan har jobbat med dvs känner. Måste nu bara bita ihop och lära mig så mycket som möjligt och börja dra in kunder.

• Vännerfan

Piggelin, Vänta nu... Jag blandar alltid ihop Halland och Bohuslän... Men nej, det är ju Halland som ligger söder om Göteborg, så då menade jag rätt. Det är Halmstadsdialekten jag tänker på. Ligger Halmstad i Halland?

• Vännerfan

Japp, det gör det. Men de kanske pratar olika i Halmstad och resten av Halland?

Hur som, nu måste jag göra sen lunch för make+prins är på ingående från fisktur. Och lillen lever fortfarande rövare i vagnen och vill INTE sova.

• Piggelin1

Japp, Halmstad är Halland! Men Halmstaddialekten tycker iaf jag skiljer sig åt rätt mkt från tex Varberg & Falkenbergsdialekterna.
    Jämför Stefan & Krister med tex Thomas Pettersson, Per Gessle eller Peter Wahlbeck - skiljer en hel del i mina öron!

• Fru E

Lappis-vaniljbottnar, mörk chokladmousse, jordgubbskompott, lemoncurd med yoghurt täckt med vit chokladsmörkräm och täcke av marsipan så småningom. Färgtema vitt/rosa/limegrönt

• Vännerfan

Piggelin, Har nog aldrig sett/hört Stefan och Krister då jag inte är mycket för buskis. Per Gessle, I like!!!

• fru AM
    Fru E skrev 2011-05-06 13:23:51 följande:
    Lappis-vaniljbottnar, mörk chokladmousse, jordgubbskompott, lemoncurd med yoghurt täckt med vit chokladsmörkräm och täcke av marsipan så småningom. Färgtema vitt/rosa/limegrönt
    Gaaaah - vad gott! Kan du inte bjussa på en bild sen?
  • Lapinette

EA - låter supergott! Kan inte du göra tårta till vårt 5-års kalas? Förresten såg något om att ni var inne och diskuterade datum. Är något bestämt?

• Piggelin1

Men, om vi säger så här då - har du kollat på Ullared - Vänner?
    Jämför Morgan som jobbar där med Per Gessle

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!