• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Piggelin1

MSW & smint, man ser det överst, lite till höger om rubriken "Välkomna till Tivoli Empatia", bredvid siffran med hur många inlägg det varit.

Fasen också - nu kräktes Amanda nyss igen, hon som inte gjort den sen i natt Totalssanering på övervåningen i arbersrummet, hallen & badrummet. Det hände på golvet i arbetsrummet ("Stackars pappas nystädade golv" var A's kommentar efteråt ) & när jag mitt i attacken höll på att lyfta in henne i badrummet så halkade jag i kräkset på golvet.
    Om det inte vore för att det är så äckligt, så är det nästan så att jag skrattar åt eländet - halka i kräks - höjden av glamour i småbarnslivet...

Fortsätt hålla tummarna för att vi andra klarar oss...

• _koko_

Hemma efter en mycket lyckad kväll hos goda vänner i en fashionabel sthlmsförort. Barnen var vakna och glada och somnade i bilen när vi åkte vid 22, overkligt. Kram till alla, nu ska jag sova ruset av mig.

• BrudSommar2006

Cicci, jag såg fasen inte ditt meddelande förrän nu, de där jäkla små siffrorna uppe i  ena hörnet, bah.

Men vad ser jag, plats 30!! Tjoho!

Iris är och simmar och sedan ska vi lämna barnen hos mina föräldrar och ta med hunden istället. Ha en trevlig helg alla!

• porchez

Sitter i solen hemma hos mamma och bara njuter av värmen.

Jag har även hittat en lägenhet jag vill ha, men den är dyr..! Vill inte köpa låt dyrt för jag vill ju inte bo själv. Men snart är det kanske läge att inse att jag faktiskt gör det. Och ut efter det göra det bästa av situationen inte tränga ihop sig i en skokartong.

Ang dialekter så gillar jag helt klart Göteborska. Och Skånska! Självklart är ju inte riktig gnällig närkinska så fint, men om killen pratar "lagom" mycket som Jag gör så hör jag ju det inte På tal om killar så har Hunken knappt hört av sig på hela veckan. Jag har skickat 2 sms till honom han svara på det ena. Så just nu är jag inställd på att glömma honom... Eller smsa ikväll igen hur ska man veta??

Lappis - kul att det nya jobbet känns bra! Och Grattis till plats 30 i kön!

• porchez

Ja De där små siffrorna är svåra att se! Hade ju blivit inboxad av Izzie ju, tack för svaret

• muggles
    snaily skrev 2011-05-06 12:08:31 följande:
    Hon ligger knappt 1,5 kurva under på vikten, så inte katastrofdåligt och längd och huvudomfång helt normalt. Men hon är ju hur pigg och glad som helst för övrigt och utvecklas helt normalt.

Helst skulle jag vilja att någon sa att "hon är helt normal, en del barn är bara så där smala helt enkelt", men det är ju ingen som kan veta. Men nu gör vi förändring i taget och testar min mjölk- och äggfria kost först och börjar kanske med lite smakisar också.
    Men där har du ju svaret! Hon är normal skulle jag säga, om än lite smal. Det finns bebisar som är ovanligt knubbiga och bebisar som är ovanligt smala och så allt där emellan. Försök att inte oroa dig. Om hon äter, sover, skiter och verkar glad så har hon det bra. Kram!
  • muggles
    Lapinette skrev 2011-05-06 12:35:18 följande:

Snaily och Smint - tackar ! Och Gotland närmar sig ... !!! Snaily, har ni flyttat eller är det på gång?

Ser att ni pratar dialekter. Rent generellt tycker jag om alla ... fast jag ska väl erkänna att jag har lite svårt för skånska (inget illa menat till er som pratar det).

Har varit inne här och tjuvkikat (samt på fb) för att just ha koll på Ada och Beda men sett att de fortfarande är kvar i mugglans mage. Vilket datum är bf?

Och om jag ska uppdatera er om vår köplats så är den numera no 30.

BF 3/6 och är nu i v37...

Tjohoooo till köplatsen!
  • muggles

Usch då, är vi rekommenderade på FB - det kommer ju att sprida sig som en löpeld, så intressanta som vi är Då får vi bli ännu mer hemliga då...

Piggelin: usch då för kräks! Keep me posted...

Smint: hoppas din mamma kryar på sig!

Cicci: såg du förresten min inboxning för ett tag sedan...?

Jag tror jag har toppat med att få hemorrioder (stavn?), keep it coming liksom

• fru AM

Den FB-rekommendationen hoppas man ju hamnar i någons status eller lite gömt på någons infosida ...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!