• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia
    fru AM skrev 2011-05-09 13:17:41 följande:
    Öh? Nej det har jag inte märkt. Jag har skickat meddelanden kanske tio gånger idag ...
    det ser ut som att man chattar när man skickar meddelande... chatten och nya meddelandefunktionen är helt integrerade... typ.. plus att man alltså kan skaffa en mailadress som slutar på @facebook.com
  • fru AM
    viktualia skrev 2011-05-09 13:26:29 följande:
    det ser ut som att man chattar när man skickar meddelande... chatten och nya meddelandefunktionen är helt integrerade... typ.. plus att man alltså kan skaffa en mailadress som slutar på @facebook.com
    För mig ser det ut som förut ... men du kanske menar mobilapp:en?
  • Ore

Piggelin: Skrattar litet för mig själv, inte för att det på något vis är roligt att ni har magsjuka i familjen, men för att det blev så hysteriskt roligt när jag läste hur du beskrev det glamourösa livet med barn på det viset Hoppas A kryar på sig snart, och att ni andra förblir friska!

Vickan: Grattis till vad det än är du firar!

Hmm, om det blir så anonymt är det nog bättre att gå över till någon form av stängt forum... Jag har varit väldigt kluven tidigare, men nivån på anonymitet här har ändå känts ok. Om alla vill ta ett steg eller två mot att vara mer anonyma så riskerar det ju att bli väldigt krångliga och kryptiska texter i många fall, vilket i så fall är tråkigt...

• Hattis

Jättebra skrivning AM!

Apropå det så tycker jag att det är kanon att vi diskuterar jubileet på Vickans blogg och inte här.

Vickan - jag tror att jag lyckades ta mig förbi det där på fb genom att stänga fönstret när det låste sig för alternativ jag inte vill ha vid meddelandeutskick, logga in  igen och klicka in mig på ett meddelande (ok, lätt obegriplig beskrivning ). Men vem vet, snart kanske krångelmeddelandedistributionen fångar mig. Grattis också förstås.

Och grattis till Lappis, härligt att det går åt rätt håll!!!

Vink vink September!  Kul att se dig här!

Sommaren närmar sig med stormsteg, maken är liite tveksam till att flyga iväg någonstans. Och jag är lite tveksam till om jag orkar. Ngn som vet om det är lugnt att ta flygstol till Kroatien och boka hotell på plats? Eller brukar det vara för fullt för det under sommaren?

• Hattis

Jag hoppas för övrigt att det inte är jag som är den andra personen som rekommenderat, jag försökte se om det gick att se hur rekommendationen såg ut och jag kan ha kommit åt den! Men jag såg inte att den ändrade antal då.

• smint

Hej hej. Fasen vad jobbigt med fb rekomenaditionerna, undrar vart det hamnar någonstans på fb? Här är det lugnare iaf, hon har blivit flyttad till vanlig avdelning nu, värdena går åt rätt håll. Var nog rätt mer allvarligt förra veckan än jag förstått.

• viktualia

Hattis - fniss fniss.. skön beskrivning.. men det är nog kört här... jaja.. det lär väl funka detta också... och jag har f ö bara testat via datorn, har inte bemödat mig via mobilerna..

Smint - usch! Sånt där är så läskigt!! kram på dig, hoppas din mamma piggar på sig!! Och det finns ju sämre ställen att vara på än dina föräldrars hemort...

rekommendationer på fejjan funkar väl som när man postar en vanlig länk. Testa med nån tidningsartikel eller youtubeklipp om ni är nyfikna... men som sagt.. det sprider ju "oss" till en större publik än vad jag gillar...

Hattis igen - hur långt kommer du vara gången i sommar? noll koll! För min del var det sommarsemester vecka 7 till 12 så jag kunde göra det mesta, men mådde ju bara pissigt. Vi drog bland annat på semester till Norrland och körde en massa bil.

• smint

Vickan: jo visst finns det det, idag har det visat sig från sin bästa sida, strålande sol, vindstilla. Har läst en halv bok medans h sov i vagnen under ett parasoll, gått långpromenad med pappa och hälsat på lam ungarna, fikat hos farmor. Kvalitetstid i massor. Imorgon åker jag och pappa och hälsar på mamma.

• Mopedvin

Hola hombras! Annat forum kanske eg vore trevligare? Eller vad säger ni?
    Ego - har inte kunnat läsa ikapp så det blir bara ego... Gravkilona är nu borta, ett ynka kvar, och jag har fått shoppinghybris! Gud vad kul det är att handla! Idag blev det bh-inköp och imorgon jeans tror jag! Laddar för fullt nu inför min o makens fem- åriga bröllopsdag med finklänningsshopping o nya pumps, så kul! Nåt nnat kul är att vi nu har beställt städtjänst 2 ggr/ månad, känns toppen då vi båda jobbar 100 %, hur mkt jobbar ni andra?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!