• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Tinga

Oupsie - du kan ju kombinera recepten och ta chokladbottnen fr Piggelins recept och mousserna fr ditt recept. Så'n där mörk chokladbotten brukar vara mums.

• Tinga

Lappis - välkommen hem! Skönt att höra att ni haft det bra på semestern o att du trivs på nya jobbet. Grattis till plats 30 i kön också.

• Oupsie
    Tinga skrev 2011-05-06 17:23:14 följande:
    Oupsie - du kan ju kombinera recepten och ta chokladbottnen fr Piggelins recept och mousserna fr ditt recept. Så'n där mörk chokladbotten brukar vara mums.
    Ja, det kanske man kan göra, den verkar ju betydligt godare än färdigköpt sockerkaksbotten (om än att det kräver lite mer arbetsinsats. Funderade även på om jag kanske skulle byta ut jordgubbarna mot hallon, för det kan vara så att jordgubbssässongen är över då.
  • fru AM

Ja - hurra till plats 30 i kön, Lappis!
    Har precis författat ett referensbrev för adoption för min singelkompis räkning - hoppas hon hinner få något barn. Hon fyller 44 i år och ska kanske få någon typ av dispens för att hinna. Det blir ju förmodligen ett äldre och kanske skadat barn. Vi får se.

Vilka goda tårtor ni pratar om. JAg förösker ju vara lite hälsosam och hålla nere kolhydratintaget, svårt när ni frestar så! Ska testa att göra denna "nyttiga" glass i helgen: http://www.annaskipper.se/nyttig-glass.html
    Nu take-away-middag!

Puss och kram! 

• Piggelin1

Ahh, vilket bra förslag på den kombon Tinga - så långt tänkte inte jag!

Oupsie - underbart Var tvungen att liksom läsa det lite halvhögt så att jag skulle fatta allt han sa

• Piggelin1

Grattis till plats 30, Lappis!

Dags att fixa gröt till lilleman. Tjing på er!

• smint
    Oupsie skrev 2011-05-06 17:06:07 följande:
    Har ni sett att det är någon som har rekommenderat den här tråden på FB, antar att det är någon smygläsare .
    vart ser man det? hittade inte

• Vännerfan

Piggelin, Tack för klippet! Jag ser så lite på tv, men hade hört talas om Morgan. Trodde dock att han var en som handlade mycket där, visste inte att han jobbade där. Ja, riktigt som de pratar i Halmstad var det ju inte.

Och Oupsie och Piggelin, Just för att Halmstadsmål (eller vad vi ska kalla det), småländska och blekingska är så pass lika är ju anledningen till att jag gillar dem alla tre! Men småländskan vinner nog för mig.

Nu take-away indiskt!

kramar

• MSW

Smint: jag ser inte heller.. Men jag antar att den här dokusåpan bara växer och växer.. Eller...? Snart blir vi nog kontaktade av Aftonbladet eller nått..

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!