• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Vännerfan

Smint, Just det! Det var ju du som berättade om denna lilla flicka. Jag tyckte det kändes välditg bekant när jag läste det igår. Så vidrigt!!! Usch och fy, finner inga ord.

Lappis, Välkommen hem och grattis till plats 30!! Nu börjar det bli väldigt greppbart iaf för mig. 30 st, det är ju som en skolklass ungefär. Hoppas det går snabbt på upploppet nu!

• Lapinette

Vänner - räknar med ett drygt år innan det är dags. Troligen längre! Och just nu känns det helt ok med tanke på mitt nya jobb.

• MSW

Åh, vad tiden går långsamt! Kl 14 är det utv. samtal.. Sen helg!

• Fru E

Koko- just nu står det 4 dop tårtor i kylen som gottar till sig, ska dekorera dem på söndag förmiddag och återkommer med bilder

• Piggelin1

Har jag missat ngn sida/ngt inlägg här, vilken artikel är det ni pratar om?

• Piggelin1

Men SHIT vad spooky!
    Här sitter jag & skriver att jag gillar norrländska & nämner exet som var från norrland - & nu alldeles precis när jag kollade FB, så var det en vänförfrågan från precis denne kille   Har inte hört av honom på åtskilliga år (Mugglan du vet vem det är...).

Vänner - vad trevligt att du gillar halländska! Själv tycker jag det låter URBONNIGT, iaf de som pratar som "Stefan & Krister"- då gillar jag Halmstaddialekten betydligt mer.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!