• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oupsie

Hellooo .

Kastar mig in i dialektdiskussionen och meddelar att jag tycker att värmländska är den osexigaste dialekten. I fall ni ville veta .

Känner mig riktigt pigg idag, inatt sov Daisy åtta timmar . Fler sådana nätter tack! Nu ligger hon i sitt gym och gymmar och snackar med figurerna.

• MSW

Kram till klockarbol! Och Kram till Fru E!

Och Kram till Cicci för din underbara energi!

• Oupsie

Klockarbol, hej hej! Kul att se dig här .

Fru E, stor kram! Du som är tårtexpert, går det att lägga sugarpaste på en moussetårta, eller blir det pannkaka då?

Mugglan, hoppas att Ada och Beda bestämmer sig för att komma ut innan den 16! Vilken vecka är du då i, går det inte att få det mötet tidigare då? Här nere verkade de ganska strikta med att jag absolut inte fick sättas igång innan 38 +0, men med tvillingar borde det ju vara någon vecka tidigare än det kan man tycka. Och kan inte din BM testa att göra en hinnsvepning innan dess för att se om det sätter igång? Lider med dig . Stor kram! 

• FruCicci

Värmländska är gräsligt! Håller med dig oupsie!

Men göteborgska tycker jag är nice Låter så glatt!

Jag måste säga att karrrrrrrlskroooooonitiska och blekingska och småländksa är bland det fulast jag vet
    Otippat va?

• Oupsie

MSW, jobbigt med illamåendet. Du får kanske också börja med lergigan om det inte släpper snart. För mig så gjorde de stor skillnad.

Lappis, välkommen tillbaka .

Bajsblöja, återkommer... 

• Liten med Mindre

Oj, nu har ni vaknat. Långmötet här blev inställt och plötsligt känner jag att jag har hur mycket tid som helst att förbereda min workshop - och gör ingen nytta istället. Är bara hungrig och godissugen.

Cicci - vi ska visa på söndag o måndag, så det blir slutfejning imorgon och sen åker vi hem till mina föräldrar för att inte skita ner. För egen del uppskattar jag fortfarande städade och undanplockade visningsobjekt.

• _koko_

snaily - Jag mailar dig. KRAM! Och det går inte att jämföra pumpning med amning. Jag kunde bara pumpa om jag samtidigt ammade, annars fick jag inte ut någonting alls. Ingenting! Och conny klarade sig bra på enbart mina bröst iaf de första 4 månaderna.

En varm kram till snorkis också. Och EA. Och muggles.

Hej lappis!!

Och hej alla andra också förstås.

• muggles

Oupsie: min känsla är att på Östra går de efter både hur barnen mår men även efter hur mamman mår, de verkar inte stirra sig blinda på 38+0 iaf. 16/5 är jag i v37+3 och sedan kan det ta några dagar innan igångsättningsförsöket (beroende på beläggning). När man väntar tvillingar får man ändå inte gå över tiden, dvs v40 är det finito oavsett. Så jag tycker inte det är så stor skillnad på 1-2v tidigare... Brukar man inte säga att de är färdiga i v36 och bara är på tillväxt?

• muggles

Liten: lycka till med visningarna!

Klockarbol: kul med ett livstecken.

Koko: tack för kramen!

Nu ska jag hoppa in i duschen och förbereda mig för nästa lunchdejt.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!