• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • FruCicci

Skickar en BAMSE kram till dig Snorkis.... det kan du verkligen behöva och hoppas tårarna slutat rinna nu...
    Det kan nog vara skönt att gå ur sig allt...
    kramis

• fru AM

Muggles - försök inte smita ... du får också en kram!

• porchez

Snorkis - jag tror inte heller det är gjort med flit eller med tanke på att det kan skada.
    Det jag däremot tycker är tråkigt är att du inte har kontakt med någon i gruppen mer än sporadsik mail-kontakt med en av mammorna. Det tycker jag är dålig stil av dom, att de inte hör av sig eller tänker på att du saknas i gruppen och av en annledning. Men även det tyder väl på hur ovana och obekväma vi är när något så plötlsigt och oväntat händer. Ingen vet hur de ska bete sig, som den här pappa du träffade på ICA. han visste nog inte om han skulle hälsa eller inte om ni hade hälsat visste han inte om ni skulle prata vad ska han säga, fråga hur ni mår när han vet att ni varit med om något hemskt? Berätta om sitt barn när han vet att ni förlorade ert? Alltså jag förvarar inte, utan försöker bara hitta en förklaring...

Återigen största kramen till dig, kommer maken hem idag?

• porchez

Ja kram även  till Muggles och till Smint och hennes mamma!

och till MSW som kräks hoppas du får mår bättre snart!

• Snorkfröken77

Jag förstår att de inte tänker längre än näsan räcker, och det gör mig trött, och att ingen ens säkert tänkt tanken att jag skulle ta illa upp (varför skulle jag, det har ju gått ett HELT år snart, och jag är ju ändå inte med i gänget, är gravid igen osv) Just därför vill jag göra dem medvetna om att man kan tänka lite till, det är inte så jävla svårt. Jag vill inte ha en förklaring till varför de gjort det, det förstår jag själv.
    Däremot vill jag upplysa initiativtagarna om hur JAG känner det, hur det känns att föda fram sitt döda barn, hur det är att vara en förälder till ett barn som ingen räknar med och hur jag VARJE dag bär sorgen med mig som en tung följeslagare och hur mycket jag saknar S.
    Och nej, jag är inte speciellt psykist stabil just nu, jag gråter mest hela tiden och är arg och har ångest.
    Förlåt att jag är så bitter och ledsen, återkommer när livet känns bättre.

Hej på ett tag.

• snaily

Men Snorkis, kom tillbaka! Stor kram till dig!

Stor kram också till Muggles; och till Smint, läskigt med din mamma!

• snaily

Ego-depp-gnäll...

Varit på föräldragruppsträff och sen BVC-besök. Yngla fick underkänt på 5-månaderskontrollen på BVC. Hon har bara gått upp lite grann i vikt på en månad, jag ser ju själv hur hon blir smalare och smalare för varje vecka som går, snart tror jag hon kommer försvinna helt för oss. Längden är dock normal fortfarande, alltid nåt... Hon har fått lite eksem också, sköterskan tyckte jag skulle prova mjölkfri kost (igen) för att se om det kan vara mjölkproteinallergi som orsakar dålig viktuppgång och eksem. Själv trodde jag på ägg som orsak till eksemen så äter inga ägg heller, blir svår kost framöver, mjölk- och äggfri. Men det är väl det minsta problemet egentligen, värre är ju att hon inte växer som hon ska, lilla skruttan.

Koko, Liten och finns det fler som har haft/har små barn? Hur små/stora var era barn i den här åldern?

Hon fick vaccinationer idag också så nu inväntar vi febern...

Usch, tycker det är så jobbigt med föräldragruppen där alla bebisar ser så frodiga och knubbiga ut, Yngla ser nästan sjuk ut i jämförelse med dem.

• Piggelin1

Goa goa Snorkis - världens alla kramar till dig Det går inte att föreställa sig hur du känner det, men jag lider verkligen med dig, måste vara vidrigt.
    Kan inte bara de sista sju-åtta (?) veckorna gå fort-fort-fort för dig. Inte för att det tar bort saknaden & sorgen efter S, men att ni äntligen ska få träffa S lillasyster, som kommer att lysa upp er tillvaro.
    Kram igen Hjärta

• Piggelin1

Snaily, trist med eksem, här har både lilleman & Amanda det med, fast lilleman tyvärr mer än storasyster. Makens & mina dåliga gener.
    Ang vikt så är ju lilleman välvuxen, men Amanda var klart mindre i motsvarande ålder, menjag minns tyvärr inte hennes längd/vikt när hon i motsvarande ålder, för visst blir Yngal 5 mån den 12:e? Då blir lilleman nämligen ett halvår & jag har för mg att det skiljer precis en månad på dem.  Sorry att jag inte är till ngn hjälp...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!