• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia

MrsB och Porchez - som sagt... avundssjuka, otydlighet i organsitionen på alla möjliga och omöjliga plan, otydliga förväntningar på nuet och på framtiden, surande över för lite lön, för trist jobb, ont i lilltån.. tjaaa.. sammanfattningsvis: TA INTE ÅT ER!!! Och nej, frysa ut nån är inte ok. Men Porchez - jag hoppas att de slutat vara tysta och börjat prata med dig igen... de blev väl så stumma igår att de inte visste vad de skulle säga.. och då körde de en klassisk lösning med att vara tyst istället....

Nu finns ett inlägg om september på bloggen också! Och Piggelin ska nog kunna läsa där också nu!

• viktualia

AM  förresten - tack för tipset om frisyr! Gjorde just en snabbtest av din variant på galafrisyr och konstaterade att det med lite mer omsorg absolut kommer att funka till nästa helgs bröllop!

• fru AM

Vickan: kul att frisyren funkade på dig! HAr du en hårkam som håller fast hela härligheten? Tips: avänd ngn produkt för att få håret lite "klistrigt" (jag hade envolume-booster, kan gå och kolla upp märke om det är intressant?) samt ett bra hårspray.

• porchez
    Fossing77 skrev 2011-05-04 08:51:22 följande:
    Så roligt det kan bli! Trodde jag tryckte på den här tråden, där Porchez var sist att posta, men missade och tryckte på en tråd om bröllopsmusik i kyrkan... Läste förvirrat att Porchez mejlat sin kyrkomusiker och ville ha The final countdown med Europe vid vigseln... Fick inte ihop nåt alls tills jag insåg mitt misstag... Tänkte att nu blev det fart på den där hunken minsann... Ha ha! Behöver mer kaffe tror jag... ;)
  • porchez
    Ore skrev 2011-05-04 10:21:55 följande:

Porchez: Trist, och barnsligt, med utfrysning. Över huvud taget inser jag nog inte problemet som de har? Men det kanske är för att om någon skulle komma in och avlasta mig och mina kollegor skulle vi säga "jaaaaa, varsågod, gör det här och det här"? Absolut inte sura! Faktum är att jag outade min graviditet ganska tidigt för chefen, med förslag att eftersom en kollega skulle vara borta ett tag så kunde man kanske ta in någon, som då skulle kunna få en naturlig fortsättning i och med min föräldraledighet.

Fossing: Jag har nog räknat med att dröjer åtminstonde två år innan vi får planera Porchez bröllop (Tänker nu på trådens planering av kokos bröllop, och funderar på vad man gör för att höja upp det ett snäpp utifrån det...? )

Haha, ja men med tankte på hur länge vi har planerat kokos så kanske det är dags att börja planera mitt också eller nej, jag gillar hellre det stöd jag får att hitta en kanditat till blivande make först och främst
  • porchez

Idag har mina kollegor för övrigt pratat med mig, som vanligt, men liksom inte nämnt ett ord om koordinator-jobbet. Så det är nog precis som ni säger!! Jag som håller på och planerar en festkväll med mina vänner för att fira på lördag ju, känns inte alls lika roligt längre  

• viktualia

Nu har maken och sonen begett sig till sväronen. Och jag passar genast på att ta lillördag med en caesarsallad, en stekt ostkorv och en bärs!!! tjoddelihoooo!

AM - jag shoppade två hårkammar och det var med dem jag testade förut. Utan nån som helst kamning eller produkt så blev det ändå tillräckligt bra för att jag ska satsa på det. Mitt ständiga problem med alla stora fester är att jag alltid måste resa så långt samma dag som partyt är. Bröllopet nästa helg i Dalarnas fertilitetsmetropol och pga viss förvirring så måste vi svänga förbi mina föräldrar och lämna av Trollet där... Dvs vaddå tid att fixa i ordning sig?!

Bröllopet i början av juni är i samma kyrka som jag tror att FruLlan gifte sig i och igen startar ekipaget hos mina föräldrar... hur gör man då?! Tar tåget i långklänning?!? Ehum... byter om på toan på Centralen?  Allt under sedvanlig tidspress och lagom förvirring... För att inte tala om hur man tar sig HEM mitt i natten från festen till mina föräldrars residens... snurr snurr...

• Snorkfröken77

Här släpat sig tiden fram, har iaf äntligen fått tid till TUL den 16:e, känns som en evighet dit, jag var ju så inställd på att få komma nästa vecka  Maken är bortrest och allt känns extra jobbigt, är mycket nojigare och känner efter hela tiden. Skräcken vore ju att behöva åka själv till FL utan maken, då vet jag inte vad jag gör  Han kommer hem imorgon kväll iaf och det ska bli så skönt.

Härom kvällen när vi skulle lägga oss så maken till mig: Har du tänkt på att om mindre än 2 månader kommer vi ha en bebis här? Och jag blev så paff, för jag tänker inta alls på det så. Jag är så inne i nuet att överleva gravididteten, ta en dag i taget och att bebisen ska leva fram till förlossningen. Jag har öht inte tänkt på att vi kanske får med oss en bebis hem, mitt huvud är fortfarande inställd på det värsta...Jag är rädd att jag ska bli chockad om allt går bra och få anknytningproblem eller en förlossningsdepression.  Tur att maken är positiv iaf

Vickan - Jag kan inte läsa bloggen.

Muggles - Föder du? Heja! Heja! I sådana fall

*vinkar till alla och delar ut stora varma kramar till alla som behöver*

• viktualia

Snorkis - nu kan du!

Och du! Kraaaamen!! Nu har jag ingen bil hemma.. annars hade jag nästan stormat över till dig och gett dig en kram på riktigt!!! Det där med att det kommer ut ett levande barn som sedan flyttar in hemma.. tjaaa.. jag kan fortfarande få overklighetskänslor av det..  Idag åkte Trollet och jag ut till en av hans kompisar och hälsade på. Jag satt och sjöng med i Paradise city på radion och plötstligt hör jag ett "gaaa, gaaaa mammmaaaaa" från baksätet.. tänk att jag kan skutta till fortfarande, vid insikten om att jag är mamma.. skumt....

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!