• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Liten med Mindre

11 juni, ska försöka styra bort flyttandet från den dagen. Nu ligger bostaden på nätet i all sin välstädade prakt.

• viktualia

Tjo på er!

Nu har jag skapat en hemlig blogg på min användare! Där finns 11 juni-planeringen. Varsågod att härja dit. Och om nån inte kommer åt den så säg till!

• BrudSommar2006

Cicci, oj, vilken sits med kollegan!

Porchez, så äntligen lyckades ni träffas, det var ju för väl!

Trådträff, får konsultera resten av familjen.

Liten, hoppas ni får lägenheten såld för massor med pengar!

Gäsp, är trött efter första arbetsdagen men det blir nog bra.

Muggles, ja vem kunde tro att du skulle gå här fortfarande och vänta! Men nu kan det inte vara långt kvar.

• viktualia

jaa alltså.. den 11 kan jag och har jag tur så kommer jag utan Trollet dessutom... har inte hunnit konsultera barnvakterna än...

• fru AM
    viktualia skrev 2011-05-02 21:33:12 följande:
    Tjo på er!

Nu har jag skapat en hemlig blogg på min användare! Där finns 11 juni-planeringen. Varsågod att härja dit. Och om nån inte kommer åt den så säg till!
    Det kan hända att jag är dummast på jordklotet men först fattade jag inte om du menade FB eller här ... Jag ser ingen blogg oavsett var jag tittar förresten.

BS: oj - förstår att du är trött efter första jobbdagen! Har Astrid varit med pappa? När var det hon skulle börja skolas in?
  • Oupsie

Vickan, jag kan inte heller se någon blogg. Har du kryssat i att bloggen ska synas i din profil? Så som det är ikryssat om du vill visa galleri och gästbok tex? Du ändrar det genom att klicka på profil, och sen scrolla ner till inställningar i vänserkolumnen. Det var ett jäkla krångel att få den där bloggen till att fungera tyckte jag. Har du valt att de i din gästbok får se bloggen?

• Oupsie

För övrigt tycker jag att det var smart att lägga 5-årsfesten i september. Lite lättare att planera in med så pass lång framförhållning . Vill i och för sig gärna komma den 11 juni också men är inte säker på att det passar med en stockholmstripp då.

• viktualia

ooooops.. nu ligger bloggen ute!

Och uppladdning pågår för att lägga ut ett inlägg om september också...

• Parnassia

Hej på er!

Mugglan - jag tänker på dig! Skickar över lite hopp, styrka, ork och mod. Kram!

Porchez- bra att ni lyckades ses du och hunken och att ni har pratat om strulet. Heja på!

Vickan - jag ser heller ingen blogg. Och jag kan inte den 11/6, då tar makens sista syster studenten. Men i september vill jag gärna komma!

Smint- usch vad sorglig historia om din kompis, pappan och bröllopet.
    Tror du att de där spännena till solskyddet passar de flesta dimensioner på rör alltså, för bugaboon har väl ganska grova rör?

• porchez

jag ser bloggen men jag får inte komma in på den!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!