• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Ore

Låter superbra tycker jag!

11 juni noteras i kalendern omedelbart

Jag var för övrigt i utkanten av Sthlm i helgen, fasligt vad kallt och blåsigt det var... Och så var jag ute hela dagen, dessutom.

Porchez: Härligt att Hunken la manken till och såg till att ni träffades till slut, i alla fall

Smint: Usch, vad tråkigt med din väninnas pappa, och att de fick ställa in bröllopet så abrupt. Minns jag fel, eller hade de lagt bröllopet tidigt just för att pappan skulle kunna vara med?

• porchez

oj vilken jobbig situation Cicci, även om man så klart blir smickrad Men jag förstår honom, jag tycker det är skitsnygg! och har du samma charmiga personlighet privat som här i tråden så är du nog en pignla man inte kan låta bli att gilla

• porchez

Ore- ja nu står det trådträff Stockhom i min kalender. Den brukar ligga uppslagen på mitt skrivbord så nu kan mina kollegor undra vad jag ska göra !! hihi!

Ang. Hunken så förklarade han sig massor varför allt blivit som det blivit och jag har var ju lika strulig som han mot mig, så dont blame him!

• FruCicci

Porchez, tycker du att jag är charmig Det var nog den första som har sagt att jag är det i tråden Thanks
    Jag vet inte hur jag är, jag är nog ganska öppen......

• nennesjuttioåtta

hej hej! 
    Porchez – weeeeh, Hunken rules! 

• fru AM

Cicci: det är klart du är charmig - det är bara förnamnet. Högst normal karl som faller i farstun!

JAg blev kallad till mammografi - man blir det rutinmässigt var 18:e månad efter fyllda 40. Förra gången (första gången) jag blev kallad avbokade jag eftersom jag ammade Hektor då. Oklart varför man inte bör göra det när man ammar ... antingen för att mjöljken blir radioaktiv, eller för att det - på grund av den klämmande behandlingen av lökarna - skulle spruta mjölk överallt och äventyra röntgenapparaturen. Och jäklar vad ont det skulle göra DÅ!

• fru AM

Dagens i-landsproblem i casa AM: För två år sedan hade vi babyvernissage för att visa upp Hektor för bekantskapskretsen. Då fick han massor av presenter varav en liten stol levererad i ett platt paket. Idag (!) öppnade jag äntligen kartongen och skruvade ihop stolen och insåg att det var en jättefin stol ... Glad i hågen tänkte jag att jag skulle ta och köpa fler av samma så att jag kunde ha säg 6 st av samma i barnens lekrum. Givetvis har den utgått ur IKEA:s sortiment ... Finns inte på Blocket elelr liknande. Den heter PS Emil. Nåja Hektor kommer väl bli glad över sin lilla UNIKA blå stol.

• muggles

Pratade just med min jobbkollega som låg 5v före mig. Jeezez, 28h helvete kallade hon sin förlossning; först öppnade hon sig långsamt och sedan 2,5h krystning på det. Jag trodde väl aldrig att hon skulle hinna före mig att ploppa...

Själv väntar jag fortfarande...

• nennesjuttioåtta

sorry om jag inte hängt med, vilken vecka är du i nu, mugglan?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!