• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Muggles: förstår om det är tungt och segt ... Kommer de låta dig gå hela tiden ut eller har du fått något "löfte" om igångsättning eller så? Annars är det ju bara alla husmorsknepen som står till buds: sex, ananas, gå i trappor, boka in något viktigt evenemang ett par veckor fram i tiden, hallonbladste ...

• fru AM

JAg konsulterar min lilla post-it-BF-lista och berättar att Mugglan har BF 3/6

• porchez
    FruCicci skrev 2011-05-02 13:28:48 följande:
    Porchez, tycker du att jag är charmig Det var nog den första som har sagt att jag är det i tråden Thanks
    Jag vet inte hur jag är, jag är nog ganska öppen......
    klart att du är! på ditt öppna oskyldiga vis sen gillar jag folk som säger vad de tycker och står för det och det gör ju du! även om inte alla håller med dig alla gånger På det sätter är vi ganksa lika, bara att du nog är lite mer självständigare än jag och att jag här i tråden kanske håller tyst om vissa saker
  • porchez

muggles- nej vem trodde att du skulle gå så här långt? det är ju helt otroligt vad dessa små tvillingar har gått igenom utan att ens vara födda än. Men hoppas du får en betydligt bättre och snabbare förlossning när det väl sätter igång... Ojoj vad det börjar bli spännande nu!! 

• porchez

har precis haft ett möte med min chef om de nya arbetsuppgifterna. Och jag kan numera titulera mig som företagets "koordinator"  lagom flummig titulering, men jag har iaf. fått en nedskriven arbetsbeskrivning. Jag känner mig varken glad eller uppspelt men kanske bara för att jag har sprängande huvudvärk och bara längtar hem till sägen. Men jag undrar just nu vad f-n jag gett mig inpå. Ska jag klara det här???  gulp!

Men på lördag ska iaf. detta firas och jag ska dricka champagne, jag höll i en Roger på systemet i förra veckan men blev för snål och ställde tillbaka honom. Men får se vad jag hittar för gott att skåla i! hihi!

• porchez

kan man få ny pojkvän, nytt jobb och nytt hår inom loppet av en vecka??

Pojkvän - nja inte riktigt där.... (än)
    Jobb - check
    Extensions - check

• porchez

nu ska jag sluta spamma tråden och jobba lite och göra mig värd det nya förtroende jag faktiskt fått av min chef!

• smint

porchez: Grattis till nya arbetsuppgifterna, har inte riktigt koll på vad du jobbar med men det låter spännande med koordinator

• Liten med Mindre

Porchez - det låter som en kul lista att checka av. Tyvärr är jag nog lite i din situation nu, och vet inte om jag kan svara mot alla förväntningar jag fått på mig.

• Liten med Mindre

P igen - fast det är ju kul också med mer ansvar - inte bara nervöst. blev avbruten av ett tågbyte.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!